הקטסטרופה עוד לפנינו

החבורה הזו שניהלה את העיר היא שורש פורה ראש ולענה שחייבים להרחיקה מכסא השלטון. הם מקלקלים את העיר, הם הורסים את העיר שלנו!!!

עיריית בית שמש
עיריית בית שמש

מי שחשב שהגילוי היום כאן באתר לעיני כל כי תקציב עיריית בית שמש לשנת 2018 לא אושר בידי משרד הפנים הוא הבעיה, טועה. אין פלא שאיש מחברי הקואליציה לא התייצב להגן על אבוטבול ועל עצמו כאחד לפני הציבור, כי אין שום טיעון נכון, חכם להצדיק את המציאות הזו.

התקציב האחרון של העירייה המאושר הוא של שנת 2017. תקציב 17 עבר טלטלה גדולה ועזה לאחר שמשרד הפנים החזירו לידי מליאת העירייה בפעם שניה לתקנו. איך תיקנו אותו? טלאי על טלאי, לא ערכו בו בחינת שורש. גם התקציב הזה אושר רק בשלהי אוגוסט 2017, חודשיים לפני המועד בו צריכים להגיש את תקציב 2018 לדיון בוועדות או במליאה.

רצה הגורל והשבוע קראנו בתורת ישראל על השורש- שורש פורה ראש ולענה- גורם המקלקל את הסובבים אותו. החבורה הזו שניהלה את העיר היא שורש פורה ראש ולענה שחייבים להרחיקה מכסא השלטון. הם מקלקלים את העיר, הם הורסים את העיר שלנו!!! בגלל שאין תקציב

עברתי היום שוב על תקציב 2018, הזוי!!! הזוי לגמרי!!! למה? אם מענק האיזון הצפוי בסה"כ עולה בהפרש בחצי מיליון שח, בשעה שתקציבי החינוך, הרווחה, ההוצאות הכלליות על שכר גדלים בממוצע של 18-20% מנין בדיוק יביאו את הכסף הזה. הרי גם מקורות מימון נוספים, כמו הגדלת ארנונה לא הגיעה למימדים לענות על גידו בסעיף אחד. ההכנסה הצפויה בארנונה גדלה ב10 מיליון כאשר רק תקציב החינוך גדל ב -20 מיליון ₪. מניין יביאו את העשרים מיליון האלה? משרד החינוך אינו פרה חולבת, גם לא הכיס של התושב, אותו כיס אליו שלחו ידיים פעמים מעיריית בית שמש לקחת כסף שלא מגיע להם. פעם אחת נתפסו בידי בית המשפט בגביית יתר בארנונה, ופעם שנייה כאשר עקפה העירייה את מליאת מועצת העיר וקיבלה אישור משרי הפנים והאוצר להגדלת ארנונה ב-5%! מעבר להעלאה שוטפת על פי חוק ההסדרים במשק.

למה הזוי? לא ייתכן, כי העירייה שקיבלה הלוואות בשנים 2015-2016-2017 לצמצום הגירעון, פירעון המילוות בשנת 2018 יהא פחות מאשר בשנת 2017. ההגיון אומר שהמספרים צריכים להיות יותר גדולים. בדקו בספר התקציב ותראו, איך המספר הזה לא אומר נכון את ההחזר. לסרס מספרים צריך לדעת, ואפילו את זה בעירייה לא יודעים.

אנחנו קרובים לסיום 2018, העירייה כבר עבדה על מסגרת התקציב כפי שהכינה כי בכל זאת נתלתה בתקוות. זה שהגזבר לא מדבר איתנו ולא מוכן לעמוד לפני הרמקולים להשמיע דבריו היא עובדה מוכיחה שתיקה כהודאה. ברדוגו שיודע את מידת הקטסטרופה פוחד לדבר, ידבר והוא מורחק מיד. מנודה לפחות. ומי רוצה בעבודתו להיות כזה!!! העירייה הוציאה ועוד תשלם כ-60 מיליון הפרש. שכר לעובדיה היא שילמה. לא שמענו שהיא לא שילמה שכר. שכר לעובדי החינוך שילמה. שכר לעובדי הרווחה היא שילמה. מניין? היא לקחה אשראי, היא מעכבת תשלומי ספקים ומשלמת שכר. ספקים לא ירימו קול, עובדים מיד יכריזו שביתה. ובימי החגים זה אפילו נשמע רועם וזועק.

שלושה חודשים אני מתחנן לתשובה ממשרד הפנים, לקבל תשובה מוסמכת למה שאני יודע, כי התקציב הזה לא יאושר על פי ידיעות ממקורות במערכת. שלושה חודשים, הרבה סבלנות הייתה לי. גם בערב ראש השנה ביקשתי בפעם המיליון את התשובה לשאלתי. סוף כל סוף, היום כנראה בהשראת יום הכיפורים, קיבלתי את המענה. בלית ברירה, השיבו לי ממשרד הפנים. התקציב לא אושר!!!

וכאשר אל התשובה שאין אישור תקציב שנת 2018, מצורפת ההודעה כי העירייה נדרשת לחתום על הסכם התייעלות, נשברתי. הסכם נוסף למה שעברנו כבר במשך שלוש שנים, כבר לא ידעתי עצמי מצער. אם לא ברור לכם, שום תכנית או יוזמה או מחשבה או אפילו רכישת נייר מיותרת לא יכולה להתבצע בעיריית בית שמש. הקטסטרופה לפנינו, הוריקן שמשתולל עכשיו בקליפורניה יהא סרט טוב לעומת מה שאנחנו עומדים לחוות מיד אחרי הבחירות. אז תתגלה עיריית בית שמש בכל מערומיה. כאשר פקידיה החדשים המומחים הטובים של ד"ר בלוך יתחילו בבדק הבית יגלו את העומק של הסופה הקשה. זה שד"ר עליזה בלוך יכולה לקבץ את כל אישי המינהל הטובים על היקום, כדי לארגן לעצמה תכנית עבודה מיד אחרי הבחרה אולי יכול רק להמתיק מעט את הגלולה המרה מרה מאוד, לענה כבר אמרנו.

היה צפוי שהיום אחרי שפרסמנו את הדבר הנורא הזה שאין תקציב לעיריית בית שמש, יקום ראש העירייה, הוא וגזברו, ייקחו אחריות, יבקשו סליחה וילכו הביתה בשקט. לא נורא שזה חודשיים לפני בחירות, אפילו זה מצויין. צעד כזה יכול להפיח תקווה.,

נושאים: משרד הפנים, מבקר המדינה, עיריית בית שמש
עיריית בית שמש
עיריית בית שמש
עיריית בית שמש
עיריית בית שמש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: