הקואליציה הבאה: צירוף חרדים רצוי, אבל לא הכרחי את כולם!!!

הקואליציה הבאה חייבת שתראה עין בעין את המחוייבויות של העיר לכל תושביה ולא כפתרון מצוקת דיור לציבור החרדי כפי שהיה עד שלשום.

ראש העיר בביקור במרכז יום לקשיש
ראש העיר בביקור במרכז יום לקשיש

השבוע הסתיים שלב א של מערכת הבחירות. השבוע קמה בית שמש לשחר חדש, שילווה אותנו לפחות חמש שנים. חמש שנים של תקווה, השתדלות, מחוייבות, עבודה, מאמץ פיסי ורוחני- איך להביא את בית שמש למקומה הראוי ברשימת ערי ישראל.

נמאס לקרוא על השוואות לטייבה ולכסייפה, נמאס להיות מדורג ברשימה אחת עם הערים העניות בישראל, נמאס להיות דוגמא שלילית, ובעיקר נמאס לשמוע 'אנחנו לא רוצים להיות בית שמש'.

עשינו את המחויב החלפנו הנהגה כושלת, הנהגה ששמה מטרות ויעדים אחרים שלא היו בטובתה של העיר. עתה כאשר החלפנו את הראש חובה עלינו עדיין לפקוח עדיין שתהיה הנהגה שרואה אחרת את המצב ואת הפתרון לו.

זהו שלב ב. בניית קואליציה שתראה עין בעין את המחוייבויות של העיר ושל תושביה. נכון להיום 24 יום אחרי הניצחון, צוות המ"מ של מטה בלוך לא הציג שום הסכם חתום. אפילו לא עם הרשימות הקואליציוניות הטבעיות הליכוד והבית היהודי.

וכיצד צריכה להיראות הקואליציה העתידית? וכך צריך להיות, הכי טבעי, קואליציה מבוססת על סיעות הבית, עיר מאוחדת, הליכוד והבית היהודי, שהבינו והביאו למהפך. הסיעות האלה מורכבות מרוח רעננה, מאנשים חדשים שלא היו במערכת הפוליטית, באים עם ראש חדש ומחשבה חדשה. רק ארבעה נבחרים מתוך תשעת הנבחרים ידעו תפקיד ציבורי נבחר בעיריית בית שמש. הניסיון של הארבעה, אדרי, שיטרית, ווליצקי והולנדר, הוא חשוב, אפילו מאוד. איתם יש אנשים מצויינים כמו אלי פרץ, ממ"ז בשירותי כבוי והצלה. יודע פרק בניהול מערכות ובכוח אדם. על בסיס זה יש לבנות את המדיניות החדשה שצריכה להוביל העירייה תחת הנהגתה של ד"ר עליזה בלוך.

ואם הגענו למספרים אזי למעלה מ- 20,000 איש הצביעו עבור הרשימות הללו ועוד כ-6000 עבור רשימות מהסוג הדומה להם. עדיין רוב מצביעי העיר תמכו בתפישת עולם שונה מזו שהונהגה כאן בעשור האחרון.

איני אומר שאין לצרף גורמים נוספים, ההיפך הוא הנכון. לתת שירות לכלל הציבור בעיר חייבים שיהיו בהנהגה גם מהציבור שלא הצביע עבור עליזה בלוך. צירוף נציגים חרדים רצוי אבל לא הכרחי. בודאי לא בכל מחיר!!!

רצוי, אם ישנו עמדתם הבסיסית שהעיר הזו אינה עוד עיר ככל הערים החרדיות בארץ, קרי יתנתקו מהרעיון להפוך אותה לעיר חרדית. לא רק בגלל שזה מעשה לא הגון לחמוד משהו שמישהו אחר בנה בעמל וביזע, אלא בגלל שעיר חרדית תהיה בסופו של יום עוד עיר ענייה בישראל.. לא החרדים, ולא אנחנו בוני העיר הזו עמלנו וטרחנו כל כך להביא אותה עד הלום.

שמעתי השבוע את ראש העיר החדשה: איניי מתכוונת לעצור את הבניה החרדית. אם יש לה מטה קסמים איך לצאת מהפלונטר בו היינו בעשר השנים האחרונות, אדרבא שתציג אותו. איך יוצאים מכך אם לא מאזנים דמוגרפית את העיר? איך יוצאים מכך אם לא עוצרים את הבניה החרדית לפתור את מצוקת המבנים והתשתיות הקיימת באותו אלפי יחי"ד שנבנו? . זו המשימה החשובה ביותר שיש לקואליציה, אני יודע שזה לא סמפטי לומר דברים כאלה, לפני הבחירות בודאי שאי אפשר היה. היום, אחרי וכשיש ראש עיר חדשה בישראל צריך להעמיד בפניה את האתגר הזה.

נסכם קואליציה חייבת להיות לתפקוד שוטף, אך לא אלמן ישראל. ניתן ואפשר להתחיל בקואליציה של תשעה חברים, וצירופם של האחרים בבוא הזמן. מתי? כאשר ילחץ למי שלא הצטרף לפתרון צרכי קהילתו. כדי לישר ברזל לפעמים חייבים לחממו לפני... לפני צירוף חרדים לקואליציה חייבים לתת להם להרגיש מעט בלי...

נושאים: בית שמש, בניה חרדית, קואליציה רחבה.
ראש העיר בביקור במרכז יום לקשיש
ראש העיר בביקור במרכז יום לקשיש
ראש העיר בביקור במרכז יום לקשיש
ראש העיר בביקור במרכז יום לקשיש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
הקואליציה הבאה: צירוף חרדים רצוי, אבל לא הכרחי את כולם!!!
נועםנכתבה ביום שלישי, 27 בנובמבר 2018, 03:51

ציון אתה צודק אבל אתה לא חכם כי אם עליזה חושבת על קדנציה שניה היא לא יכולה לעצור את הבניה החרדית ואז עוד חמש שנים הבניה תימשך ובמלוא העוצמה

הקואליציה הבאה: צירוף חרדים רצוי, אבל לא הכרחי את כולם!!!
יוסינכתבה ביום שישי, 23 בנובמבר 2018, 04:42

ציון אתה מתחמק מהבעיה האמיתית, אתה מדבר על לצרף חרדים לקואליציה או לא, אבל אתה לא מתייחס לכך שלעליזה אין קואליציה אחרת, עם כל הכבוד יש לה רק 9, והיא חייבת את החרדים, אחרת אין לה עירייה, רק השאלה איך לעשות את זה, והמספרים האלו הם לא סוד, 2/3 מחברי העירייה הם חרדים. נמתין לדבריך