אגף אחר אגף מתמוטט בעיריית בית שמש, ומשרד הפנים לא מתערב

מי אמר שבתקופת בחירות לא מגיע לתושבים שירות? על אגף הרווחה כבר מזמן למדתם, אגף ההנדסה בטלטלה עזה. אם באגף הרווחה כלל התושבים סובלים, הרי שבאגף ההנדסה בעיר סובלים תושבים החרדים.

ראש העירייה והממונה על ההנדסה
ראש העירייה והממונה על ההנדסה

כבר התרגלנו לכך שאחד המשברים הגדולים בעיר בית שמש הוא תפקודו של אגף הרווחה ובעיקר לגבי איוש משרת מנהל האגף, מכרז שנפסל פעמיים בידי בית הדין לעבודה ועתה ממתינים לימים שלאחר הבחירות כדי להנפיק מכרז חדש.

עוד אגף במשבר, במשבר חמור יותר, אגף ההנדסה בטלטלה עזה, האגף שהיה מוקד העשייה הגדולה בתקופה החרדית מצוי תחת זכוכית מגדלת גם בימים אלה. משטרת ישראל טרם סיימה את חקירת פרשת מונטג, צרפתי ושות'. וכאשר הממונה על האגף, שהוא גם יו"ר ועדת המשנה לתכנון, מורחק מהאגף, נדמה שדי בעובדה זו כדי להזכיר לנו מציאות חמורה. למשה מונטג הבולדוזר החרדי אסור להתקרב לאגף ההנדסה!!! מה זה אומר כשאומרים לאדם שהוא מורחק? נחכה ונראה, האם ההרחקה היא רק זמנית או שבסופו של דבר, ההרחקה הזו תהפוך לכתב אישום. נכון לעכשיו, ההדגשה נכון לעכשיו, בפרקליטות המדינה אומרים, שהתיק עדיין בחקירה.

אגף ההנדסה, אחד האגפים הכי חשובים בכל רשות מקומית, בודאי בימים בהם העיר מכפילה אוכלוסייתה, משרד הפנים לא ממהר למלא אחר בקשתה הדחופה של העירייה להנפיק מכרז למשרת מהנדס העירייה. מנכ"ל העירייה לפי הוראת ראש העירייה הגישו בקשה למשרד הפנים להמריץ הוצאת מכרז למשרה החשובה. הבקשה הוגשה כבר לפני שלושה חודשים, ומשרד הפנים לא נענה לפנייה. מה שאילץ את ראש העיר למנות ממלא מקום למהנדס המורחק אף הוא על פי הוראת משטרת ישראל. נזכיר לעירייה אין מהנדס מאז מעצרו בפרשת המבנה ברח שפת אמת. דני צרפתי שחשב לפרוש וכבר הודיע על פרישתו והיה בשלבים מתקדמים לקראת סיום תפקידו חזר בו במפתיע, אלא שאז התפוצצה הפרשה המטלטלת המוגדרת כהולילנד של בית שמש ואז נעצר יחד עם משה מונטג.

ואותו אגף, נפטר גם מיועצו המשפטי במשך שני עשורים האחרונים, האיש שהיה שם, עו"ד ברקוביץ', בסיכום פרשת גולובנציץ, אחת מפרשיות המקרקעין הכי מסעירות בתחום העיר בית שמש ובכלל במחוז ירושלים, בעתירות המשפטיות נגד הפרת ההבטחה לחלוקה של ג', ובכל תקופת הבניה המאסיבית של שכונות כמו המשקפיים, מ3, ג 1 ג2 רמה א וב', על כל המאבקים עם רסידו, האיש פשוט 'התאדה' מהמערכת. ושימו לב איש אינו מדבר על עזיבתו הפתאומית, מה גרם לה, מדוע הלך, מה קרה בסיום תפקידו.

אולי תנסו לשכנע עצמכם שאם חוליה אח חסרה בשרשרת אפשר עוד להמשיך להאמין בחוסנה של השרשרת, מה קורה כאשר חוליה אחר חוליה מתפוררת, האם גם אז השרשרת תישאר איתנה למשוך את המעמסה הכבדה? איך מתפקד אגף בלי ממונה, בלי יועץ משפטי, בלי מהנדס? לאלוקים ולאבוטבול הפתרונות. ומה הם הפתרונות שאבוטבול מציע לבית שמש?

במקום מונטג, נטל על עצמו את האחריות ראש העירייה, והוא היום יו"ר ועדת המשנה לתכנון זה בנוסף להיותו יו"ר ועדת התכנון העירונית על פי חוק. האם בתקופה בה שימש מונטג כיו"ר ועדת המשנה לא הייתה אחריות למשה אבוטבול בתוקף היותו ראש העירייה גם על מעשיו והחלטותיו של משה מונטג? זו אחת הסוגיות שנבדקות כיום גם בפרקליטות וגם במשטרת ישראל. יש מי שסובר שאבוטבול נדרש להסביר את הקשר או אי הקשר כבר מספר פעמים למשטרת ישראל. אבוטבול לא משיב לשאלותינו, היועץ המשפטי עו"ד מיקי גסטוירט משיב כי לו לא ידוע דבר על חקירות כאלה.

את מקומו של עו"ד מוטי ברקוביץ' ממלא היועץ המשפטי לעירייה עו"ד מיקי גסטוירט. ע"פ חוק גסטוירט הוא היועץ המשפטי גם של וועדת התכנון, עו"ד ברקוביץ' שימש בתפקיד על פי הסכמה ביניהם בשעה שעו"ד גסטוירט נכנס לתפקידו כיועץ המשפטי לעירייה, תפקיד אותו מילא כפרילנס עו"ד ברקוביץ'.

והפרשה בלתי גמורה, למה? את מקומו של צרפתי המודח, תופסת עובדת אחת לשלושה חודשים והיא כבר לא באותו תפקיד. מה עושים? מביאים אדם שלישי לתפקידו של המהנדס. כסאות מוסיקליים כבר אמרנו? ועדיין לא אושר בן סומך, עד השבוע סגן המהנדס, ומתחילת השבוע כמ"מ מהנדס העירייה במקומה של ממלאת המקום האדריכלית יעל היימן.

עכשיו, תבדקו בעצמכם, איך כל כך הרבה חילופים, בתוך תקופת חקירה מסיבית, לא ישפיעו על תפקוד מערכת. אם תמנו את מספר האנשים שהתחלפו בתפקידים זה ייתן לכם פרופורציה יותר נכונה להבין שאגף ההנדסה לא מתפקד באופן נורמלי.

וכל הנושא הזה לא עולה על סדר יום במליאת מועצת העיר, ומשרד הפנים שאחראי על תפקוד הרשויות לא מבקר בעירייה ולא שולח מטעמו מאן דהוא לבדוק תקינות הפעילות באגף, התלונות מהציבור רוכשי הדירות מעצימות את הדרמה שנראה כי פתרונה יבוא אם יבוא רק אחרי נובמבר 2018.

נושאים: בית שמש, משרד הפנים
ראש העירייה והממונה על ההנדסה
ראש העירייה והממונה על ההנדסה
ראש העירייה והממונה על ההנדסה
ראש העירייה והממונה על ההנדסה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: