אחד ממשתתפי מכרז ההיסעים הקודם: "נתקלנו באזלת יד של העירייה הבאה ע"ח כספי משרד החינוך".

מכרז הסעים הם פרנסה טובה, יש מאבקי איתנים עליהם. מי שמקבל את המכרזים מתפרנס יפה, מי שלא, ינסה במקום אחר. בבית שמש הסיפור הזה הופך להיות גם קרב של ממש. ומי בתווך? עיריית בית שמש...

צי קבלן משנה
צי קבלן משנה

עיריית בית שמש שוקלת לצאת במכרז היסעים חדש לקראת שנת העבודה תשע"ח. לפני שנתחיל את סיפור תשע"ח כדאי שנסגור את תשע"ז. ואיך אפשר לסגור מבלי להתייחס לאירועים שרוקנו או שעלולים לרוקן למעשה את הקופה הציבורית ממיליוני שקלים. בסופו של יום העירייה שהתחייבה בהסכם, צריכה לכבד אותו גם אם היא הפסידה כספים. נכון להיום היא חייבת למעלה מ- 10 מיליון ₪ ושנה"ל עדיין לא הסתיימה.

העירייה עוד תתחרט יום אחד על הסכסוך עם יד היסעים, לה שילמה הרבה פחות, ועכשיו היא נדרשת לשלם כמעט פי 2.6 ממה שהיא שילמה לה בימים הכי עמוסים היסעים.

יש בבית שמש בין 600 עד 750 ילדים הנזקקים להסעה יום יומית, מי במונית, מי במיניבוס בקבוצה מצמצמת, ומי באוטובוס בקבוצות גדולות יותר ואת כל הילדים האלה צריך להביא למוסדות חינוך או מוסדות רווחה, שכן המכרז הסיע גם מטופלי רווחה. חברת יד היסעים עשתה את העבודה במשך שנים ארוכות, על פי הנדרש ואף מעבר לכך. בשעה שביקשו להגדיל ולהוסיף ילדים, בחברה, לא ממש הקפידו והסיעו. עלות הסעת הילדים האלה עולה ועולה בכל שנה, מ-12 מיליון ש"ח טיפסה עד לכדי 28 מיליון ש"ח בשנה. וכמות הילדים הצטמצמה, יש מי שאומר.

למכרז חדש נדרשה העירייה לאחר שבחברת י.ד היסעים הודיעו כי אינם מסוגלים לצבור חובות מעבר ליכולתם, דרשו את תשלום החובות שהעירייה לא העבירה במועד. כנראה שהיה מי שחיכה לדבר הזה כמוצא שלל ומיד נזעק כדי לחדש ולרענן ואולי לייעל. על הסכסוך כבר כתבנו, נזכיר כי בין יד היסעים לעיריית בית שמש מתנהלת תביעה ממונית על נזיקין וחובות וכן מתנהלת תביעה שכנגד מצד העירייה בבית המשפט בבית שמש.

עיריית בית שמש יצאה למכרז, ממנו ביקשה לייעל, לחסוך ואולי לשפר את ההיסעים בעיר. למכרז ניגשו שתי חברות, מובילי הורדים והחברה לפיתוח גוש עציון.

מובילי הורדים שיתפה איתה כקבלן משנה, על פי המותר לה בדרישות המכרז, היא שיתפה את חברת כנפי יונה. אלה הציעו מחיר של 150 ₪ למסלול, בעוד החברה השניה, זו של החברה לפיתוח גוש עציון הציעה בין 280 ₪ ל- 320 ₪ למסלול!!!. מי לדעתכם הזוכה? ברור!!! הזוכה הייתה חברת מובילי הורדים. היא נתנה הצעה סבירה, נמוכה יחסית ולכן גם זכתה במכרז. חברת כנפי יונה קבלנית המשנה כבר הכינה את צוותיה לעבודה. אלא מאי, התפתחויות מוזרות מאוד גרמו שינויים ברגע האחרון.

הנה מה שכותב קובי יונה מנכ"ל ובעלים במכתב תלונה קשה מאוד ששיגר למנהל אגף הסעות במשרד החינוך. המכתב הגיע לידינו רק בימים אלו בערב היציאה למכרז הבא. ואנו רואים חשיבות עליונה בהפצתו לקראת קיום מכרז שלישי בתוך שנתיים.

"מרגע הזכייה, החלה העירייה בהצבת מסכת מכשולים במטרה להוציא אותנו מביצוע העבודה ולהעבירה לחברת היסעים אחרת המועדפת על מר מ. רוזנברג "יועץ" העירייה" הלא היא החברה לפיתוח גוש עציון אשר בינו לבין חברת פסגות היסעים קיימים יחסי עבודה מזה עשור". האשמה חמורה כזו לא זכתה לתגובה לא ממר רוזנברג, לא מעיריית בית שמש, וגם מהחברה לפיתוח גוש עציון. מי כן הגיב? משרד החינוך. סבלנות. האם רק תחושות תסכול או שמרא יש דברים מעבר לכך?

בהמשך המכתב הארוך, בן 3 עמודים, מפרט קובי יונה את כל השתלשלות ההתקשרות בהתאם לזכייה במכרז ועד לביטול החברה הזוכה בידי העירייה. ההכנות, הביצוע לפי הדרישות, היערכות, וכל הליקויים בתפקוד מצד העירייה. הכול מפורט במכתב. אפילו על פגישה בנוכחות נציגי כל החברות בה דווחו על הנסיעות לפי התנאים הקבועים בכללים שהציבה העירייה. ויש במכתב כל את הפרטים האלה. קובי יונה, בחור מסודר כנראה, ומתועד להפליא, מזלו, יודע לציין את הימים והשעות במדוייק בהם התקבלו הפניות כולל התשובות.

להערכתו של קובי יונה: " המגמה של הרשות היא להקשות ביצוע העבודה על ידינו". ומאחר והמגמה היא כזו הוא מבקש ממשרד החינוך לבדוק ולהשיבו על השאלות הבאות:

האם, החברה שאליה הועברה העבודה, מבצעת את הנסיעות באותם תעריפים שאנו ניגשנו וזכינו כהצעה הזולה ביותר.

האם החברה המבצעת העמידה לרשות המכרז הנ"ל 160 כלי רכב ומתוכם 80 רכבים בבעלות החברה.

האם החברה המבצעת – תבצע 3 סבבים במחיר של מסלול נסיעה 1.

האם 100% מכלי הרכב שיבצעו את הנסיעות עבור הרשות מחוברים לניהול צי רכב באינטרנט ומותקנים בהם מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב.

קובי יונה מתלונן גם על פרישתו הפתאומית של כמיל עלי, מובילי הורדים, לסגת מזכייתו במכרז. ואיך זה הועברו כל העבודות לחברת ההיסעים המבצעת היום את העבודה?

מה משרד החינוך ענה? לא קשה להבין מתוך מה שאין לנו. משרד החינוך הודיע לעיריית בית שמש שאינו משלם לה יותר מאשר חברת מובילי הורדים הציעה. כלומר ל כל מסלול היא תשלם עד 150 ₪. ומה להפרש? הכול בא מהקופה העירונית. העירייה התחייבה הרי על פי הסכם עם חברת לפיתוח גוש עציון, עכשיו היא צריכה לאתר מכספה שלה סכומים המתבטאים במיליונים.

החברה לפיתוח גוש עציון העדיפה לא להגיב.

תגובת מנכ"ל העירייה: באשר לתשלומי משרד החינוך, העניין לא הסתיים. אנחנו מקוים שמשרד החינוך ילך לקראת העירייה ויבין את מצוקתה כמו שהוא עושה בכל שנה".

נושאים: כנפי יונה, מובילי הורדים, החברה לפיתוח גוש עציון, עיריית בית שמש, מכרז ההסעים
צי קבלן משנה
צי קבלן משנה
צי קבלן משנה
צי קבלן משנה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: