אושר צו הארנונה לשנת 2019

עליה של 0.32% יחסית לצו קודם. האופוזיציה שנמנעה בהצבעה טענה לאי חוקיות הדיון שהתקיים לבסוף ע"פ המלצת היועמ"ש

צו ארנונה
צו ארנונה

צו הארנונה לשנת 2019 אושר במליאת מועצת העיר. המליאה קיבלה צו של שנה קודמת בעדכון תעריף בלבד בסכום מינימלי. שינויים מועטים בלבד נכנסו בין מה שאושר כבר בשנת 2018 לבין הצו החדש.

חברי מועצת העיר מהאופוזיציה פנו, (אני קיבלתי שלוש פניות כאלה) לציבור וביקשו הערותיהן או הארותיהן לכל שינוי מבוקש כמובן תוך מסירת נימוקים משכנעים. איני יודע מה קיבלו ואם בכלל נענו.

תחילה טען חבר מועצת העיר שלמה ברילנט חוקיות הדיון, לטענתו אי פרסום הצו באתר העירייה מהווה עילה לפסילת הדיון. היועמ"ש גסטוירט דחה את הטיעון והסביר כי לפי המתכונת בה הופץ הצו די כדי לקיים דיון. "אם אתה חושב שלא זכותך לפעול בנדון אצל גורמים אחרים".

בדיון עצמו הועלו שוב טענות על רצון לשוות תעריפים בין איזורים בעיר. בצו החדש ניתנה הנחה משמעותית למרכז מסחרי נוימן כאן העירו חברי מועצת העיר סילברסטין וברילנט כי מצוקות קיימות בעוד איזורים, ואם הנימוק הוא מצוקת בעלי עסקים אז קיימים כאלה בנחל מאור ברמה א וברמב"ש ב. "אין מניעה להתחשב בעוד איזורים, רק אתם צריכים גם לחשב על מקורות תחלופיים למימון אותה הנחה". העיר הגזבר ברדוגו.

השנה לא נעשה ניתוח בצו כנדרש וכמצופה לאור בזמן הקצר שהיה בידי וועדת הכספים (קיימה רק דיון אחד בסה"כ מאז נתמנתה מועצת העיר החדשה), יו"ר הוועדה עו"ד רינה הולנדר הבטיחה לקראת הבאת הצו הבא באמצע יוני 2019 לערוך ניתוח עומק בצו ולבדוק שינויים אפשרים.

כאמור בסיכום ולאחר דיון הובא הצו לאישור, האופוזיציה נמנעה, הקואליציה תמכה, עתה תלוי באישורו הסופי של משרדי הפנים והאוצר, שם מצוים בערב בחירות.

נושאים: צו ארנונה, בית שמש, ברילנט
צו ארנונה
צו ארנונה
צו ארנונה
צו ארנונה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: