תושבי בית שמש ממשיכים להפריד פסולת אורגנית ולהכין קומפוסט

15 מתקנים נוספים להכנת קומפוסט נמכרו לתושבים ותושבות העיר שבאו למתנ"ס לקבל את המתקן ולקבל הדרכה – איך ומה עושים.

קונים קומפוסטר
קונים קומפוסטר

היוזמה של היחידה לאיכות הסביבה בביצוע מרכז הקיימות במתנ"ס זינמן ממשיכה ומרחיבה את היקפה – 15 מתקנים נוספים להכנת קומפוסט נמכרו במחיר מסובסד לתושבים ותושבות העיר שבאו ביום רביעי האחרון למתנ"ס לקבל את המתקן ולקבל הדרכה – איך ומה עושים.

השלב הראשון בהכנת הקומפוסט (דשן) הוא איסוף הפסולת האורגנית הביתית והכנסתה למיכל העשוי פלסטיק ממוחזר. המיכל פתוח בבסיסו לאדמה ובתחתיתו מצוי פתח המשמש לריקון התוצר המוגמר.

החומרים מהם מורכב הקומפוסט יכולים להיות: שאריות מזון מסוגים שונים כמו קליפות של ביצים, פירות וירקות, שרידים של קפה ותה. כמו כן, ניתן להשתמש בפיסות קטנות של נייר עיתונים, שאריות בד, וצואת בעלי חיים אוכלי עשב. לא מומלץ להשתמש בבשר מן החי או בשומן. ניתן להוסיף, במינון ראוי, גם נשורת של עצים, פרחים וצמחים אחרים וגזם מסוגים שונים, לרבות דשא.

חשוב שלא להשתמש בפסולת המזיקה לאדמה כגון: מוצרי פלסטיק, סוללות, חיתולים, זכוכיות וכימיקלים שונים. את חומרי הגלם יש לחתוך או לגזור לחתיכות קטנות ורק אז להשליכם למיכל. באופן זה תהליך ההבשלה של הדשן האורגני יהיה מהיר ויעיל יותר.

כאשר ממלאים את המכל בחומרי הגלם יש להעניק תשומת לב לתנאי האוורור באופן כזה שיווצר יחס שווה בין הלחות והיובש בערמת הדשן האורגני. גם אופן הנחת הפסולת בתוך המכל עשוי לסייע בכך. בתחתית המכל עדיף להניח את החומרים המוצקים היבשים ומעליהם להניח חומרים רטובים ואז שוב חומר יבש וכך הלאה. רצוי שכל שכבה תהיה בגובה טפח אחד (כ-10 ס"מ).

בכדי לזרז את תהליך הייצור יש לאוורר את הערמה בכל מספר ימים. ניתן לעשות זאת על ידי ערבוב בעזרת מוט או מקל ארוך. לאחר כחצי שנה אמור להתקבל קומפוסט משובח.

אומר מנשה אליאס חבר מועצת העיר והממונה על איכות הסביבה שמעודד את קידום הנושא ודאג לסיבסודו: כל הכבוד לתושבים שממחזרים את האשפה הביתית לקומפוסט שישמש את הצמחייה בגינתם". השארת הפסולת האורגנית במתקן שבחצר הבית תמנע את העלויות הכספיות והסביבתיות שבהעברת לאתר לסילוק פסולת , שינוע, זיהום אויר והטמנה בקרקע ותשמש כקומפוסט לתושבי העיר.

נושאים: איכות הסביבה, רשת המתנסים, בית שמש
קונים קומפוסטר
קונים קומפוסטר
קונים קומפוסטר
קונים קומפוסטר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: