פסטיבל האור 2018 חוגג עשור בסימן ביחד

חוויה ייחודית שאסור לפספס, במרחק חצי שעה נסיעה מכאן ואתם ב'עולם' אחר של אור, צבע ובירושלים, להתבשם מריחותיה וליהנות מאווירה הנעים בלילות. שריינו לעצמכם ביומן. אם לא אצלנו נהנה מהשכנים

מצעד האור- יחסי ציבור
מצעד האור- יחסי ציבור

'פסטיבל האור 2018' חוגג עשור בסימן 'ביחד', ומחבר בין אמנים מתחומים שונים, בין אנשים לאמנות אור, ומעודד מעורבות הקהל בפסטיבל. האירוע הבינלאומי הגדול והמרתק בתחום אמנות האור, יתקיים זו השנה העשירית ברחבי העיר העתיקה בירושלים בין התאריכים 27.06.18-05.07.18. ארבעה מסלולים עשירים המתחברים זה לזה,

מזמינים את הקהל לשוטט בין סמטאותיה של העיר העתיקה בירושלים, וליהנות מעשרות מיצגי אור מרהיבים ואינטראקטיביים, נגנים ושחקנים לאורך המסלול ומחוויית אור ייחודית בארץ. לפסטיבל האור בירושלים החוגג עשור לאמנות האור, הגיעו במהלך השנים כ- 10 מיליון מבקרים מהארץ ומכל העולם, אשר נהנו ממגוון יצירות אמנות ופעילות אינטראקטיבית מהנה.

בפסטיבל האור, הקהל יוכל להשפיע על התצוגה ונראות המיצגים באמצעות מגע, הפעלת אפקטים של אור וקול וחיבור בין אנשים. כך לדוגמא יוזמן הקהל לקחת מברשת צבע או בעזרת קצוות האצבעות לצייר ולכתוב במיצג גרפיטי של אור וצבע, על מסך LED מיוחד ההופך למואר בתגובה. הקהל יוזמן לטייל ביער של עצי מנגרובים המזכירים את הסרט 'אוואטר', ולהשפיע על צבעם של הענפים המשנים את צבעם במגע ובהתקהלות של אנשים סביבם. מגנט אור-מטריה ענקית אינטראקטיבית תזמין את המשתתפים למלא את השער החדש במים ועוד..

פסטיבל האור יציע לקהל המבקרים, כ- 35 מיצגי אור מרהיבים של אמנים ישראלים ובינלאומיים, אשר ישתרעו על פני העיר העתיקה: מעל ל- 700 שבשבות אור המופעלות ברוח, כ- 40 דמויות תיל מוארות המגיעות מתקופות שונות, מופע אורקולי מרהיב על מבנה ביה"כ החורבה, נחיל ענק של פרפרים מוארים כסמל לשמחה, צבע וחירות. יער אורות המורכב מ- 1900 ענפים מוארים, פסלי עצים צבעוניים, קיר גרפיטי של אור ומים באורך של כ- 10 מטר. מופע לייזר מרהיב ביופיו, מגנט אור-מטריה ענקית אינטראקטיבית, מיצג קופסאות אור, בהן יוקרנו צילומים היסטוריים משנותיה הראשונות של המדינה, ועוד עשרות מייצגי אור הפזורים בעיר העתיקה.

הפסטיבל, בניהולם האומנותי של מירב איתן וגסטון צהר, מזמין את המבקרים לחוויה רב חושית מרתקת, המשאירה את הצופים נרגשים ממשחקי האור והצבעים במרחב הציבורי המוכר. "עשור לפסטיבל האור הוא מאורע מיוחד ומרגש. לאורך כל פעילותו, חיבר הפסטיבל את הקהל אל ירושלים העתיקה ותושביה, גישר על ההבדלים ונגע בכל מבקריו. בחרנו בתמא "ביחד" המדגישה את המשותף והמחבר הבאים לידי ביטוי בכל שנה מחדש והשנה במיוחד ע"י שיתופי פעולה בין אמנים מציגים מהארץ ומהעולם, בין מוסדות בעיר שלקחו חלק ביצירת גלריית העבודות ובין תושבי ירושלים כולה שמגיעים אליו בהמוניהם ולוקחים בו חלק חשוב שנה אחר שנה. כולנו ביחד".

פסטיבל האור נותן זו השנה השנייה במה לאמנים מתחילים: סטודנטים בקורס 'פסטיבל האור' במחלקה לעיצוב תעשייתי באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל, שבראשה ספי חפץ, יציגו כ-10 מיצגי אמנות אור אשר ייתלו באוויר מעל ראשי הקהל לאורך 18 מטרים בשדרת הדור מציון. הסטודנטים זוכים לליווי מלא של המנהלים האמנותיים של הפסטיבל. בנוסף, 20 נגנים יופיעו לאורך המסלול ו- 4 רקדנים מוארים מגרמניה יופיעו בקישלה-סט ג'יימס.

הפסטיבל מתקיים ביוזמת משרד ירושלים והמורשת, עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים, ובניהול והפקת החברה העירונית אריאל.

נושאים: ירושלים, לילות ירושלים
מצעד האור- יחסי ציבור
מצעד האור- יחסי ציבור
מצעד האור- יחסי ציבור
מצעד האור- יחסי ציבור
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: