משפחת בניטה מבית שמש בגמר חידון הציונות והמורשת הארצי למשפחות

למעלה מ- 300 איש השתתפו בחידון הציונות והמורשת למשפחות של מחוז ירושלים ויו"ש שהתקיים בעיר אפרת, משפחת בניטה הביאה כבוד

מעמד בחידון
מעמד בחידון

מול קהל של מאות אנשים, התמודדו ביום שני האחרון תשע משפחות בהרכבים משפחתיים שונים, בחידון הציונות והמורשת למשפחות של מחוז ירושלים ויו"ש במטרה להעפיל לחידון הגמר ולזכות בפרס הגדול- כרטיס למסע לכל המשפחה בעקבות חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל בישראל ואירופה. החידון ביוזמת הסתדרות הציונית העולמית, המועצה הציונית בישראל, ובשיתוף משרד ירושלים ומורשת מתקיים זו השנה החמישית ומטרתו לחבר בין דורות שונים של הסיפור הציוני בחוויה חינוכית עכשווית.. משפחת בן יוסף מהישוב תקוע שבגוש עציון ומשפחת בניטה מבית שמש ייצגו את מחוז זה, בגמר הגדול שישודר בערוץ עשר ביום העצמאות

החידון, המתקיים כבר במשך חמש שנים, הינו פרוייקט ייחודי בו משפחות מהארץ מתחרות זו בזו בנושאי ציונות ומורשת יהודית. בגמר הגדול, שישודר במוצאי יום העצמאות בערוץ 10, יתקיים חידון אינטראקטיבי. את פרוייקט החידונים מלווה אתר אינטרנט פתוח ובו מידע נגיש על נושאי החידון שאלות לדוגמא ועוד. פורמט החידון מותאם לבתי ספר ומסגרות חינוכיות, ומטרתו לחבר בין דורות שונים של הסיפור הציוני בחוויה חינוכית עכשווית.

החידון היה מאתגר מאוד והמשפחות גילו בקיאות וידע רב בהיסטוריה של מדינת ישראל, לפני ואחרי הקמתה. התלמידים למדו אליו בבית הספר ועלו לגמר ישובי ובני המשפחה הצטרפו אליהם לקבוצה אחת מלוכדת. את המקום הראשון קטפה בהצלחה רבה. משפחות אלו כאמור ייצגו את מחוז יו"ש וירושלים בחידון הארצי שיתקיים לקראת יום העצמאות.

סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, מר יעקב חגואל, אמר: "השנה בציון 70 שנה לתקומת מדינת ישראל, מרגש לראות משפחות שלמות ובינהן את הדור הצעיר המגלים בקיאות ורצון בחיזוק זהותו הציונית ומורשתה. אירוע זה המתקיים בערים רבות בארץ מעיד על הצורך של העם והנוער היהודי בהשתייכות למסורת וההסטוריה המפוארת והערכית שלו. אנו מברכים את כל ראשי הערים והשותפים המסייעים לקיום האירוע החשוב זה ומאחלים לכלל ישראל עוד עשורים רבים של צמיחה והתפתחות בארצנו"

ראש המועצה המקומית אפרת אמר בפתח החידון כי "אנו נמצאים בנקודה קריטית, חוגגים שבעים שנים למדינה רובנו נולדנו אחרי קום המדינה ולוקחים את זה כמובן מאליו שיש לנו מדינה ושיש לנו עיר כמו אפרת. אנחנו צריכים לזכור דווקא בימי ההולדת לעשות חשבון נפש מה היה לפני שנולדנו, מה היה לפני שנולדה המדינה, התנועה הציונית הכינה את השיבה לציון וחיברה בין המקורות."

נושאים: בית שמש, אפרת, ההסתדרות הציונית העולמית
מעמד בחידון
מעמד בחידון
מעמד בחידון
מעמד בחידון
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: