תכנון התחבורה אינו עומד בקצב הגידול העירוני!!!

רק בנס לא נהרגים בעיר אנשים מידי יום. תשתית תחבורה רעועה ומסוכנת, מעוררת שאלה: האם בבית שמש אין ערך לחיי אדם? או האם מחכים בעירייה לאסונות כדי לחשוב לעשות משהו בנדון

החידא- שער החיבור ליגאל אלון
החידא- שער החיבור ליגאל אלון

התאונה הקשה ברח רמב"ם ביום שישי האחרון, בה קיפדו חייהם שני תושבי העיר, ציון אקווע ואליהו ביטן ז"ל, עוררה שוב את הסכנה המאיימת יום יום על הנוסעים והנוהגים ואולי גם להולכי הרגל ברחוב הצר. מדובר ברחוב סואן מאוד, עם תחבורה ציבורית כולל קווי אוטובוסים, מוניות, רכבי הצלה ועוד. עומס שבמחשבה אפשר לצמצמו עד להופכו לסביל יותר.

התושב שנציינו כאן על פי בקשתו בשמו הפרטי בלבד פנה לאבוטבול עם העתק באמצע שנת 2015. כך כתב להם אז: "רח' רמב"ם הוא רחוב צר שלא יכול להכיל את כל התנועה הקיימת בתנועה דו סיטרית. המעבר במדרכות צר מדי, אדם עם כסא גלגלים או עגלת תינוקות נאלץ לרדת מהמדרכה". לכן מבקש-דורש יעקב למצוא פיתרון.

המכתב מציין תופעות תחבורתיות מסוכנות מאוד בעיר, רמב"ם כחפציבה, שכונה מאוכלסת ועמוסה מאוד הפעם לא בכלי רכב, אלא בילדים. די בחוסר תשומת לב וחוסר ערנות מספיק ואחד ילדים שם ישלם בחייו.

ליקויי התכנון התחבורתיים בעיר ניכרים כמעט בכל כביש ובכל דרך. בואכה בי"ס עוזיאל, דרך ללא מוצא, כוללת חניה לקאנטרי, היא בבואה למוסדות חינוך, עוזיאל, גני ילדים, וקאנטרי פעיל תוסס. בשעות הבוקר והצהריים הם סכנת חיים ממשית. תוסיפו היעדר סובה במקום, והרי לכם סכנה מאיימת נוספת.

במאמר מוסגר נזכיר גם את שד' לוי אשכול, כביש מסוכן מאוד, לא רק בעומסי התנועה עליו אלא גם בהולכי הרגל הרבים הקיימים במדרכותיו, ללא מעקות בטיחות ברובו, עם מעברי חצייה דהויים ולא מרומזרים.

אמרנו בעיות תחבורה, הנה עוד אחת, שתחמיר עוד יותר כאשר תושלם מלאכת בניית היכל התרבות. (איך ניתן היתר בניה במקום בלי תכנית תחבורתית?) רח' מורדי הגטאות עמוס, עמוס מאוד!!! מרכול, אחד המרכולים הכי עמוסים בעיר נמצא בטבורה של עיר ללא תשתית תחבורתית תואמת.

מי שרוצה עוד ציונים גרועים לתכנון תחבורתי לקוי שיצא בשעות בקר לכיכר רסידו, מול קניון רסידו, ויביט על הסכנות הכמעט תאונות שם יום יום, שעה שעה. בבית שמש מצאו פטנט, לדעת די בכיכר ופתרת את הסכנה. עולם חשוך.

יעקב ממשיך להצביע באותו מכתב מחודש יולי 2015 על הסכנה של מי שחפץ לצאת מהעיר, ומדגים מעצמו. "אני משתמש בדרך הזו לצאת מהעיר, תושבי שכונת חפציבה בדגש על ילדים, בגילאי 3-9 נמצאים בסכנה מתמדת לחייהם בעת חציית כביש, לרוב עושים זאת ללא השגחת מבוגר."!!!

יעקב פנה לראש העירייה משה אבוטבול והפנה תשומת בו לסכנה. הפניה הגיעה אליו בכתב בתאריך 6.7.15. "תעשו משהו לפני שהדבר יעלה בחיי אדם". חלפו שנתיים ומחצה וביום שישי זה קרה. "הכתובת הייתה על הקיר" אומר התושב יעקב אשר גם שרטט לפני ראש העירייה פיתרון קיים, יעקב מצטער מאוד שצדק, "הזהרתי בעבר ואני שב ומזהיר, הסכנה מוחשית יותר מתמיד. מספר כלי הרכב הולך וגדל מידי יום. מספר הולכי הרגל מתרבה גם. ומה עומד? המחשבה על פתרון".

יעקב הציע באותו מכתב להאיץ את פתיחת ציר החיד"א, הוא הכביש החוצה את סלונים ויוצא לשד' יגאל אלון. "הכביש הזה יצמצם למינימום את הנסיעה ברמב"ם ובחפציבה, כביש בו יש שני נתיבי תנועה, ארבעה מסלולים, תאורה מרכזית, מדרכות רחבות יאפשר תנועה חופשית ישירות לביג ולכביש 10.".

אלא שציר החיד"א לא מושלם משום מה. מדוע? שאלנו את הממונה על התנועה שמואל גרינברג סגן ראש העיר: "היו מספר פגישות בשטח עם הקבלנים מטעם משרד השיכון והתושבים יחד עם ההנדסה בכדי לפתור את החשש של בטיחות. היו בחודשים האחרונים כמה סיורים, ויש הרבה התכתבויות. מה שאני יכול לומר זה שדברים בהתקדמות. לצערי בהתקדמות איטית מקווה שהעבודות יסתיימו בקרוב".

יסתיימו בקרוב? סיור בשטח מגלה את ההיפך, יש דווקא סימני נטישה. חדרי העבודה של הקבלן פרוצים, קרטוני ניירת ארוזה וכל דיכפין ייתי ויקח. סלעים מוצבים כחומה בשער המחבר בין שד' יגאל אלון לרח החיד"א. וכל זה 'זוכה' לתגבורת מצד החרדים המתגוררים בשכונה שמצהירים כי כביש זה הוא סכנת נפשות, במיוחד בשבתות.

על מי עובדים בעירייה? מכתבו של יעקב נכתב בשנת 2015, סיור שערכתי שם בנובמבר 2017 חשף את אותה מציאות מתוארת לעיל. אז לעזאזל מי אחראי בעיר על התחבורה? האם כך מקדמים עיר לתוך 2020?

נושאים: בית שמש, משרד השיכון, אגף התכנון
החידא- שער החיבור ליגאל אלון
החידא- שער החיבור ליגאל אלון
החידא- שער החיבור ליגאל אלון
החידא- שער החיבור ליגאל אלון
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
תכנון התחבורה אינו עומד בקצב הגידול העירוני!!!
גולש אנונימינכתבה ביום ראשון, 04 במרץ 2018, 14:38

ומה עם הכביש ליד פורטל??!! מה עם שדרות בן זאב??!! אוטובוסים ומשאיות חונות על יותר מנתיב אחד!! ראו מה קרה בבאר שבע!! וברחוב הגליל מניבוסים חונים ליד המעון וחוסמים חצי מדרכה וחצי נתיב!! ואין מי שיעשה משהו בנידון!!