מי ידאג להעיר את המרכז המסחרי ?

נשארה רק הנוסטלגיה. כיכר נוימן, מה שהיה פעם נקודת מפגש לאהבה ראשונה או לצפיה בסרט הודי, כבר אינו כזה. מי ידאג לעתידו?

5 / 5 ☆ מדרגים: 1
המרכז - מרכז נוימן
המרכז - מרכז נוימן

פעם זה היה המקום בעיר, פעם זה היה המרכז השוקק של עיר בהתהוות, בית עירייה, בנקים, כמעט כל הבנקים שכיבדו עצמם פתחו כאן סניפים, הבולטים פועלים, לאומי דיסקונט. פעם היו כאן סניף מרכול של קואופ, היו כאן תחנות מוניות, ואפילו אולם שמחה אחד היה בכיכר הזו, אולמי הכוכבים. זה הוקם על בסיס מחסן של תנובה... היסטוריה. לותיקי העיר המרכז הזה היה נקודת מפגש לאהבה ראשונה, קולנוע עציון, דיסקו, ואפילו מועדון ריקודים. גרעיני אסרף, פלאפל סיסו, דמויות שכבר אינם עמנו אבל הם בלב חקוקים... סמי בורקס- הפרלמנט המקומי. וקולנוע עציון, שייזכר לטוב. סרטי מצ'יסטה, הרקולס, סנגאם ההודי, ושבעת המופלאים, הטוב הרע והמכוער, ראינו שם. כן איזה ימים שהיו ואינם... הטוב היה, המכוער נשאר...

מי שיסייר היום במרכז המסחרי, כיכר נוימן, ימצא כמה וכמה חנויות או עסקים ריקים, שמזמן כף רגל לא דרכה בהם. העסק הבולט שבהם הוא כמובן בית בנק הפועלים על שתי קומותיו, הבנק שידע הכנסות יפות מהבנק במיקום זה עבר למקום מרכזי לא פחות, ביג פשיין. בנק הפועלים היה גם עסק שבנה קומה שניה לקידום עסקיו. עתה הוא עומד למכירה, הרוכש, כך סופר לנו מחוייב תשלום דמי השבחה גבוהים שגורמים לעיכוב המכירה. ובינתיים המבנה עומד ריק כבר כמעט שנתיים בהתעניינות מסויימת אבל לא מצליח לסגור עסקה.

ואין זה המבנה היחיד במרכז המסחרי שעומד ריק כבר כמה וכמה שנים, בנק לאומי הותיר אחריו את המבנה היפהפה שלו ריק חסר רועשים או שוכרים. באותו בנין, קיים מבנה שעומד ריק כבר למעלה מעשור וחצי שנים, המבנה נרכש בידי יזם מחו"ל, מבנה שאינו מקודם לשום מקום. חלקו אגב נשכר בידי העירייה לתקופה מסוימת ומאז שזו העתיקה את מיקומה מהמרכז המסחרי, נותר גם המבנה השכור ההוא ריק.

יש עוד חנויות בכיכר נוימן סגורות, אטליז אחד, וגם חנות של שען לשעבר. כך מוצהר בכותרת השלט המוסתרת מעיני כל עובר, באותיות באנגלית, מוזכר שם חברת שעונים אבל גם עם פירוש ברור. אפרים גאה להיות אזרח בישראל היהודית... אולי.

מה עושים עם המבנים הריקים? האם מישהו מנסה בכלל לקדם איזה יוזמה או פרוייקט בכיכר שהייתה פעם, הכיכר המרכזית של העיר?

עסקים סגורים אינו מכניסים ארנונה. אין זה העיקר, סגירתם מעידה על משהו, על איזור מתיישן, נעלם. האם לא צריך לקדם שם יוזמה כלשהיא?

אז יש, באחד המבנים, מה היה פעם בית מועצת הפועלים מתוכננים לקום בתי דירות בשילוב מסחר. זה מצוי באיזה שהוא דיון, באיזה שהוא שלב. לאן פני המרכז המסחרי הישן? האם זה לא מחייב התערבות עירונית? מכיוון שרוב העסקים או כולם הם בידיים פרטיות מחייב הדבר התארגנות. התארגנות כזו אין באופק.

אז מה אנחנו באנו כאן לעשות? אנו מבקשים להפנות תשומת הלב למרכז שפעם היה הלב של העיר, אין סיבה שבעולם שנדל, ן במיקום כזה יישאר במצבו הנוכחי, כמעט ריק, כמעט חסר אונים. אולי מישהו יאיר עינינו בתכניות , אולי למישהו יש רעיונות? נשמח לשמוע...

נושאים: מרכז מסחרי נוימן, בית שמש
המרכז - מרכז נוימן
המרכז - מרכז נוימן
המרכז - מרכז נוימן
המרכז - מרכז נוימן
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:51 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
מי ידאג להעיר את המרכז המסחרי ?
תושב העיר
(5 / 5)

נכתבה ביום ראשון, 22 בדצמבר 2019, 14:47

המרכז המסחרי הזה מת ( כי העירייה הרגה אותו מזמן ) , כך גם וענונו ז"ל שמפאר את התמונה .

מי ידאג להעיר את המרכז המסחרי ?
גולש אנונימינכתבה ביום חמישי, 19 בדצמבר 2019, 07:11

עליזה טוענת שחסר מוסדות לימוד שתפנה לשם