משרד הרווחה יקפיא העברות כספיות לאגף בבית שמש

עיריית בית שמש מזלזלת בהחלטת בית הדין אשר פסל את המכרז לאיוש מנהל אגף הרווחה, האגף קורס עקב בעיות ניהול, עכשיו תהיה סיבה נוספת לקריסה העדר תקציבים.

אגף הרווחה
אגף הרווחה

משרד הרווחה מאיים כי החל מהראשן לספטמבר הקרוב, לא יעביר כל תקציב לאגף, ובכך יכול להיפגע מקור המימון לשכר העובדים באגף וכן עבור הפעילות השוטפת. הראשון לספטמבר יחול השנה בערב ראש השנה ולא נעים לעובדים ואו לספקים שלא יקבלו שכרם או ממונם בערב החגים . קשה לראות שזה קורה, ובכל זאת משרד הרווחה מאיים בסנקציה נגד עיריית בית שמש עקב התנהלותה. משרד הרווחה מעביר לעיריית בית שמש בתקציב 2018, סכום של כ-73 מיליון ₪. חלקיות הסכום מועברת מידי חודש בחודשו והיא משמשת את העירייה לתשלומים שונים, שכר לעובדים והוצאות למימון עילות שוטפת.

הגורם למצב מסובך זה הוא אי מימוש החלטת בית הדין לעבודה שקבע כי יש לסיים את ההתקשרות עם מנהל האגף. כזכור תנועת אומץ עתרה לבית הדין וזכתה לפסול את המכרז בו זכה בן דוד לתפקידו. בית הדין נתן ארכה של 30 יום שחלפו מזמן ועד היום אין מנהל חדש לאגף הקורס בו התפטרו כבר עשרות עובדים בכירים. משרד הרווחה יחד עם העירייה הקימו מטה פעולה להוביל את האגף ובמטה זה ישב גם מנהל הרווחה המושעה, ניסיון של ימים ספורים הוכיח כי מטה הפעולה הזה לא מצליח לעבוד והוא התפרק. כיום אין מטה ואין מנהל, ומה שמפעיל את האגף זה כוח האינרציה ורצון של מספר עובדים אחראים.

בערוץ 10 הובאה הידיעה תחת הכותרת הלא מחמיאה כי ראש העירייה משה אבוטבול והעירייה מצפצפים על החלטת בית המשפט. מנכ"ל משרד הרווחה, שמודע למציאות הכואבת ובלתי מובנת באגף הרווחה בבית שמש, פנה למנכל משרד הפנים להפעיל את סמכותו להתערב במתרחש באגף הרווחה בבית שמש. אך בינתיים ללא הועיל. שני המנכלים אמורים להיפגש השבוע כדי לנסות לפתור את הסוגיה הזו שפוגעת בספקים ועלולה לפגוע בעובדים. נציין כי עיריית בית שמש טוענת כי הגישה בקשה להוציא מכרז חדש, והדבר מצוי על שלחן משרד הפנים. זה אומר כי נתן אישור להוציא מכרז אלא שהעירייה מעדיפה לעשות זאת אחרי הבחירות.

מנכ"ל עיריית בית שמש לא מתייחס לשאלתנו בנדון.

נושאים: אגף הרווחה, עיריית בית שמש, משרד הפנים.
אגף הרווחה
אגף הרווחה
אגף הרווחה
אגף הרווחה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: