לא להוריד את דו"ח מבקר המדינה מסדר היום עד הבחירות

מעניין מה יאמר השר דרעי על דו"ח מבקר המדינה אחרי שיקרא בו את השורות על התנהלותה הכושלת של העירייה. האם גם אז ימליץ לנו על מועמדו אבוטבול לקדנציה שלישית?

דרעי מנשק את אבוטבול
דרעי מנשק את אבוטבול

אם הייתי משה אבוטבול, לא הייתי עובר לסדר יום הרגיל שלי. מניח בצד את כל מה שמתוכנן לי, ומתחיל לחשב דרכי מחדש. במיוחד לאור ההצהרה על הכוונה להתמודד מחדש. איך אפשר לבוא לבקש את אמון הציבור כאשר המוסד שאני ממונה עליו מדווח למבקר המדינה ודיווחיו נמצאים לא אמינים. אף פעם לא מאוחר לתקן... אני לא הייתי רגוע, למקרא השורות פרי עטו של מבקר המדינה, השופט יוסקה שפירא.

ואסור לעבור לסדר היום הרגיל אחרי דו"ח מבקר שכזה. הוא חושף מערכת מושחתת בעיריית בית שמש. מישהו חייב לתת על כך את הדין ובלי שום רחמים.

אם הייתי אבוטבול, הייתי עוצר לרגע, מניח את דו"חות מבקר המדינה על השולחן, הדו"ח העכשווי הטרי וזה של שנת 2011, מניח לידם את דו"ח רואה החשבון המבוקר לשנים 2015- 2016, מבקש לקבל לידי את כל התביעות המשפטיות העומדות מול עיריית בית שמש, ויש הרבה... יש מקום על השולחן עדיין, מצרף ומניח ליד כל החומר את מצב החשבונות בבנקים השונים, מניח את מצבת כוח האדם עם כל הפרטים החשובים, את כל תכניות הבניה הקרובות והעתידיות ומצבן נכון לעכשיו, לוגם מכוס התה עם נענע או בלי. מביט ומביט ומביט... ושואל. האם מדובר בנתוני אמת, או שאולי מישהו מסתיר דברים שיכולים להאיר יותר את מצבי 'על באמת'. לפחות על פי דוח מבקר המדינה יש הרבה סיבות לדאוג.

כאשר כל המסמכים האלו יהיו מונחים לפני אבוטבול, בטוחני שהוא יגיע למסקנה ראשונה: איש מבין אלו שכתבו או רשמו את הנתונים, עד כמה שהם מרים וכואבים, אינו נגדו. כולם באו להציג לפניו מציאות מזוית מקצועית בלתי תלויה, שהוא לפעמים מעדיף לשכוח או להתעלם ממנה...

מאוקטובר 2016 ועד פברואר 2017 ערך משרד מבקר המדינה ביקורת מעקב על ביקורת קודמת בנושא ניהול כוח אדם בעירייה. ביקורת המעקב נועדה לבדוק את אופן תיקון עיקר הליקויים שהועלו בביקורת הקודמת, והיא התמקדה בנושאים האלה: שיא כוח אדם, תקן כוח אדם, ועדות כוח אדם, המבנה הארגוני של העירייה, העסקת קרובי משפחה בעירייה כוננויות ושעות נוספות.

תגובת העירייה לעניין העסקת קרובי משפחה ובכלל לדו"ח מבקר המדינה העידה שאין כוונה אכן לבדוק המצב ואת האחראים בעירייה באחריותו של אבוטבול. סיבה ממשית לדאגה. לא כך מצופה מממונה על מערכת ציבורית, במקום לבדוק עד דק הוא מגיב תשובה שמוסיפה חטא על פשע.. הנה תגובת העירייה לעניין העסקת עובדים בקרבת משפחה. "לגבי עובדי עירייה בקרבת משפחה, רובם ככולם עובדים בעירייה מזה שנים רבות ולא ניתן לפטר אותם כעת בשל סיבה זו, כמו כן רובם עובדים בדרגים הנמוכים ולא בתפקידים הבכירים"

"העירייה דיווחה על תיקון הליקויים, אולם בביקורת נמצא כי רוב הליקויים לא תוקנו ודיווחי העירייה התבררו כלא מהימנים". מבקר המדינה הולעט בנתונים לא מהימנים!!! מה זה אומר ששיקרו לו, שעבדו עליו? ונוסיף, אם למבקר המדינה כך משקרים, איך אנחנו נאמין לדיווחים שלהם?

מבקר המדינה תחת כותרות מפרט את הליקויים החמורים. מצבה הכספי הקשה של העירייה ואי-התייעלותה בענייני כוח אדם. אי-הסדרת תקן המשרות וחריגה מתמשכת בתקציב השכר, ועדת הבחינה הלא מוסדרת לקבלת עובדים, הסכם למתן הטבות שכר בניגוד לחוק יסודות התקציב, תשמ"ה-1985 התערבות אסורה של סגן ראש העירייה בענייני כוח אדם הענקת שעות כוננות ושעות נוספות לעובדים בלא תבחינים ומכסות. כל סעיף כזה הוא עולם ומלואו. ומה אומרת העירייה? טיפלנו!! אם טיפלתם איך זה שהמבקר מוצא עוד.

מבקר המדינה השופט בדימוס יוסקה שפירא וקודמו השופט מיכה לינדנשטראוס הרי הם לא מהאנשים שאכלו עם אבוטבול באותו מסטינג, אינם חבריו לא פוליטית ולא מכרים מהשכונה. להם יש תפקיד להציף מה שהם מסיקים מהכתובים..

ואם אין כוונה אמיתית לבדוק, כי מה הטעם הרי כבר קיבלו דו"ח כזה ולא טיפלו, וחמור יותר אף דיווח כי תיקנו ולא תיקנו, הרי שהדו"ח הזה חייב להיות מונח על שולחן רשויות החוק!!! למשל, וועדת הפנים של הכנסת. אדרבא שיתייצב אריה מכלוף דרעי שם ויסביר איך הוא נתן לשוק הזה להתנהל כך. מעניין לשמוע אותו מסביר את הברדאק הזה כפי שמבקר המדינה מתאר...

והמבקר אפילו לא משאיר ספק במי שצריך לטפל: "נוכח חומרת הממצאים בדוח זה ונוכח התמונה העולה ממנו - של התעלמות מחלק ניכר מממצאי הדוח הקודם מ-2011 - הרי שהתנהלותה הכושלת והממושכת של עיריית בית שמש בנושא ניהול כוח האדם מחייבת את משרד הפנים, כמי שאחראי לפקח על הרשויות המקומיות וכמי שמשמש מאסדר שלהן, לשקול הפעלת כל הסמכויות העומדות לרשותו, כדי ליצור שינוי עמוק והכרחי באופן התנהלותה של העירייה ובאופן תפקודה בתחום.".

נושאים: משרד הפנים, מבקר המדינה, עיריית בית שמש
דרעי מנשק את אבוטבול
דרעי מנשק את אבוטבול
דרעי מנשק את אבוטבול
דרעי מנשק את אבוטבול
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: