23% פחות תלמידים בחינוך הממ"ד בעיר

ההגירה השלילית ממשיכה לתת אותותיה, בעשור האחרון ירדה כמות האוכלוסייה הממלכתית בעיר, בעיקר הצמצמה זו של החינוך הממ"ד

בי"ס אתרוג
בי"ס אתרוג

שנת הלימודים הבעל"ט תהיה שנת הלימודים תשע"ט. את השנה הבאה יפתחו תלמידי מוסדות החינוך במוסדות החינוך הממ"ד והמ"מ. השנה בשונה משנים קודמות, רשימת בתי הספר לא תשתנה, שכן לאחר איחוד אתרוג והראל ברמת בית שמש יש כיום פחות בתי ספר ממלכתיים מה שאומר שיש גם פחות תלמידים. מספר התלמידים הצטמצם אבל לא באופן חריג במיוחד. וגם זה לטובה. אמנם יש מוסדות חינוך שנאלצים עקב הגירת תלמידים מסביבתם לצמצם מסגרות ואו לאחד כיתות, עובדה הגורמת לצמצום במספר הכיתות בשכבות מסויימות. בחלק מהמקרים המבנים המפונים משמשים כיום מערכות חינוך חרדיות, ואו מנהלתיות, כמו חלקו של ביה"ס אתרוג אשר משמש שמשרדי אגף ההנדסה.

בדקנו כמה היו לנו כאן תלמידים לפני עשור שנים, בשנת תשס"ט. הנה הנתונים, ממ"ד היו 3686 תלמידים, כיום יש 'רק' 2853 תלמידים. באחוזים זה נשמע מדאיג במיוחד, כ-23% עזבו את מערכת החינוך הממלכתית דתית. בחינוך המ"מ היו 1226 תלמידים, השנה יש 1095 תלמידים, כ-11% בלבד. מה שאומר כי את בית שמש עזבו הרבה משפחות דתיות להם יש בממוצע 4-5 ילדים. ייתכן כי המספרים האלה עוד ישתנו לכאן או לכאן. שכן משפחות שלמות מחליטות לעקור או להחליף מיקום דיור בחדשי הקיץ.

נושאים: בית שמש, מערכת החינוך
בי"ס אתרוג
בי"ס אתרוג
בי"ס אתרוג
בי"ס אתרוג
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
23% פחות תלמידים בחינוך הממ"ד בעיר
א. יצחקובנכתבה ביום רביעי, 27 ביוני 2018, 03:22

ציון היקר. דיי למחזר כתבות. מה שהיה לפני 10 שנים לא אומר דבר לגבי משפחות שעזבו (אולי לא הגיעו מספיק משפחות חדשות מהזרמים הנ"ל) וגם לא מהווה מדד לדברים חדשים. השוואה יש לעשות לשנה שחלפה או השנתיים שחלפו. המגמה הזו מראה על יציבות. כולנו יודעים כי ב 10 שנים האחרונות הגיעו קבוצות גדולות של חלקים מהמגזר החרדי ופחות של מסורתיים ודתיים לאומיים. זה בגלל הכתבות השליליות שהפוליטיקאים המקומיים עשו לעיר וכמובן גם עיתונאים מקומיים. בשלוש שנים האחרונות קיימת התייצבות ונמנעה ההגירה השלילית מהעיר של דתיים וחילונים. אז עכשיו תפקידך (אם אתה אוהב את העיר) ותפקיד כל אחד ואחת מאיתנו שאוהבים אותה להציג בפני אנשים מחוץ לעיר את הדברים היפים שיש בה ולשכנע אנשים מזרמים אלו להצטרף. נ.ב לשם השוורה גם בעיר אשדוד ניתן לראות גידול עצום באחוזי התלמידים החרדים בתוך מערכת החינוך, אך ההבדל הוא שהתושבים מעודדים ציבורים חילונים ודתיים להגיע אליה ולא משמיצים את העיר בתקשורת ויוצרים מצג שאוו של מלחמת דת.