תלמידי עוזיאל בתהלוכה לכבוד ספר תורה

ספר התורה ע"ש הרב גץ הודד ממוסד חינולך אחד למשנהו עצר הבוקר בבית ספר עוזיאל בקול שמחה ותפילה

תהלוכת עוזיאל
תהלוכת עוזיאל

תלמידי בית הספר עוזיאל יצאו הבוקר לתהלוכה מיוחדת במינה, בראשם צעד ספר תורה חבוק בידי מנהל בית הספר ואח"כ בידי מורים ועוברים ושבים. הספר פרי צוואתו של הרב יהודה גץ, רב הכותל. הספר נודד ממוסד חינוכי אחד למשנהו כפעולה חינוכית ערכית להדר מצוות הכנסת ספר התורה בלב התלמידים. קדם למבצע התהלוכה גם שעות לימוד על אישיותו וערכיו הייחודיים של הרב גץ שמוכר לכולו כרב הכותל.

מקושטים ומעוטרים בבלונים ובדגלונים, אחד הסמלים הגאים של הרב גץ בהפצת התורה התרכזו התלמידים בפתח בית הספר. לצלילי מוסיקה משמחים רקדו במעגלים מסביב לספר תורה. עוברים ושבים, ביניהם תלמידי בית הספר השכן, בית ספר בגין ומשעלי תורה. עוברי אורח עצרו כלי רכבם או את מסעם וניגשו לספר תורה ללטף ולנשק כיד המסורת עתיקת היומין. כתיבת ספר התורה הושלמה כאות הערכה למעשיו ולאישיותו של הרב גץ. מידתו היסודית, זו שהיוותה את עמוד השדרה של אישיותו, הייתה הגבורה, הרב גץ עצמו היה אב שכול. איש חכם מבני אומות העולם, המבין במהות הנפש, התבונן ברב גץ ואמר: "יש לו עורף של גיבור". למרות ששימש ראש ישיבת מקובלים, היה הרב מאיר גץ מלא שמחת חיים ופתוח לכל תוכן רוחני ותרבותי. הרב גץ הקפיד להרחיב את ידיעותיו התורניות ובמקביל העמיק בלימוד מחקרים בתחומי הטבע, האסטרונומיה, הרפואה, הפילוסופיה ועוד. כך היה מקדיש הרב הרבה מזמנו הפנוי לקריאת ספרים ולשיחות עם תלמידים שהיה להם יד ורגל בנושאים שונים. בכל נושא לימודי שבו נשאל הרב היה מביא לשואלים תימוכין מעיסוקיהם.

במוסדות החינוך בעיר מקדישים שעות ללימוד משנתו של הרב ומתחנכים לפי ערכיו הציוניים והיודיים כאחד. מנהל בית הספר המארח את התהלוכה הרב אוריאל פדידה ראה חשיבות גדולה בקיום המפעל במסגרת בית הספר ופנה בפנייה נרגשת להורים לאשר את השתתפות ילדיהם בתהלוכה. לא היה בית בעיר, מבין הורי תלמידי עוזיאל, שמנע מבנו/בתו את ההשתתפות בחוויה המרגשת.

נושאים: בית שמש, ביס עוזיאל
תהלוכת עוזיאל
תהלוכת עוזיאל
תהלוכת עוזיאל
תהלוכת עוזיאל
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: