תלמידים למען תלמידים שמחלימים מסרטן

תלמידים ישתתפו בתחרות רב שלבית לבניית קמפיין להעלאת המודעות ל"יום שאחרי" של ילדים שחלו בסרטן. הקמפיין הזוכה יתוקצב ב-20,000 שקלים לשם מימושו, ובדרך יפתרו התלמידים חידות במתמטיקה

קרן טראמפ
קרן טראמפ

השבוע הושק אתגר חברתי חדש עבור תלמידי כיתות ט'-י', שנועד לסייע לתלמידים שמחלימים ממחלת הסרטן. האתגר החברתי יתקיים במהלך חודש וחצי, ויעלה באתר אינטרנטי ייעודי. במהלך תקופת הטיפולים במחלת הסרטן, החולים מקבלים טיפול צמוד מרופאים, אחיות, משפחה, חברים ועמותות. לאחר ההחלמה, לעיתים קרובות, בניסיונם לחזור לשגרה היומיומית, הם מתמודדים עם קשיים חברתיים, לימודיים, ירידה בדימוי העצמי, ירידה ביכולות ובמקרים רבים חשים בודדים. תלמידי בית שמש מוזמנים אף הם להצטרף למיזם החשוב.

האתגר החברתי הוא יוזמה משותפת של משרד החינוך וקרן טראמפ, ומטרתו לעודד את בני הנוער בישראל להירתם למשימה חברתית חשובה, ובתוך כך לעודד אותם להשתמש באופן רגיש ויצירתי במיומנויות המאה ה-21 ומיומנויות מתמטיות.

בסקר נרחב שנערך בקרב בני הנוער בישראל, אשר נשאלו בו "מהו הנושא החברתי הקרוב ביותר ללבכם?", השיבו התלמידים: "לעזור לחברים שמחלימים ממחלת הסרטן". תשובה זו הובילה להקמת מיזם חברתי חדש, שבו עשרות אלפי בני נוער בכיתות ט'-י' מוזמנים להשתתף בתחרות ייחודית לבניית קמפיין ציבורי להעלאת המודעות ל"יום שאחרי" של ילדים אשר חלו במחלת הסרטן.. האתגר מזמין את בני הנוער לתכנן מהלך ציבורי שיעודד התנדבות ועזרה, ולהפיק סרטונים, פוסטרים, מודעות ואירועים. בתוך כך המתמודדים יחשפו למשימות אורייניות מתוקשבות, חידות מתמטיות, ויפגינו יכולות של תכנון, יצירתיות, יוזמה, הצבת יעדים, מדידת התקדמות ועמידה בתקציב ובלוחות זמנים.

בני הנוער שיזכו במקום הראשון יקבלו סכום של 20 אלף שקלים על מנת לממש את הקמפיין. הזוכים במקומות השני והשלישי יזכו גם הם במענק כספי על מנת להוציא לפועל את הקמפיין שתכננו.

שר החינוך, נפתלי בנט: ילדים חולים הם קדושים ואהובים. הם מתמודדים עם אתגרים רבים מדי יום, כך שהילדות מקבלת משמעות אחרת, וחשוב לזכור שההתמודדות עם המחלה לא נגמרת ביום שבו מבריאים אלא ממשיכה גם ביום שאחרי. לכן, אנחנו מחנכים את התלמידים למעורבות הדדית, לנתינה למען האחר, לראות את ה?אנחנו? ולא רק את ה?אני?. כחלק מהפרויקט, התלמידים גם יפתרו חידות במתמטיקה ויתנסו באתגרי חשיבה שיפתחו את מיומנויות הלמידה שלהם. המסר שלנו לדור הצעיר ברור - כשאתה נותן, אתה גם תמיד מקבל?.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "משרד החינוך הציב בראש סדר העדיפויות את החינוך לערכים, לצד חינוך להישגים ולמצוינות. מיזם האתגר החברתי מאגד את שני הערכים המרכזיים הללו. התלמידים מבצעים פעילות חברתית ראשונה במעלה, למען ילדים חולי סרטן שנמצאים ביום שאחרי, ובתוך כך מתמודדים עם אתגרים מתמטיים וחשיבתיים. אני מזמין את כל תלמידי ט'-י' להשתתף במיזם המיוחד הזה'".

אלי הורביץ, מנכ"ל קרן טראמפ: כולנו כבר מבינים שבמאה ה-21 אתגרי העולם הופכים מורכבים מאי פעם. כדי לפרוץ דרך, הדור הבא יזדקק לידע רב ומיומנות גבוהה, במיוחד במתמטיקה. האתגר החברתי שמוביל משרד החינוך משלב ביצירתיות מרשימה, וגם ברגישות, את הידע והמיומנויות המתמטיים, לצד התכונות והערכים החברתיים שיש לטפח בקרב בני הנוער."

נושאים: משרד החינוך, קרן טראמפ, תלמידי בית שמש
קרן טראמפ
קרן טראמפ
קרן טראמפ
קרן טראמפ
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: