'קרוב' יותר קרוב

ביה"ס הממלכתי 'אבן העזר' נסגר כמו אחיו הגדול, ומעתה עובר המבנה לשימוש בי"ס המחפש מרחב ומיקום- בי"ס 'קרוב' המעתיק מיקומו מצור הדסה

צ'רלי, השומר האהוב יסגור את השערים
צ'רלי, השומר האהוב יסגור את השערים

"הריני להודיעכם כי בשנת הלימודים תשע"ח יועבר בית הספר 'קרוב' למתחם בית הספר 'אבן העזר' בנחם שנסגר בימים אלה." כך מודיע ראש מינהל החינוך במועצה האזורית מטה יהודה ניב בר גיא להורי בית הספר 'קרוב' בצור הדסה. "לאחר דיונים רבים שקיימה המועצה עם הנהגת ההורים של בית הספר בנושא זה החליטה הנהגת ההורים לקבל את הצעת המועצה ולהעתיק את בית הספר למתחם 'אבן העזר'. ההחלטה נתקבלה בהסכמת הנהגת ההורים מה שאומר ש הסכמה כבר יש.

בית ספר קרוב יאבד משהו אופייני, המיקום בצור הדסה, שנתן לביה"ס אוירה פסטורלית ושלווה שלא ניתן להשיגם בשום מקום אחר, גם לא באבן העזר. בלי מדרגות, בשטח פתוח, מול נוף הרים קסום, יכלו הילדים להשתובב ולשחק בהרגשה של להיות בכפר, בוודאי למי שאינו תושב צור הדסה ומגיע מישובים רחוקים יותר.

ניב בר גיא מסביר במכתב מפורט את ההחלטה שאושרה גם ע"י משרד החינוך. "המהלך יוצא אל הפועל לאור הגידול הניכר הצפוי במספר תלמידי 'קרוב' בשנים הבאות ומצוקת הבינוי במתחם הקיים. לפיכך, אנו מבקשים לייצר מתחם למידה ראוי לתלמידים ב'אבן העזר' כבר משנת הלימודים הקרובה."

"קהילת בית הספר 'קרוב' מחפשת מזה שנים משכן קבע המותאם לתפיסת עולמה הדוגלת בחיבור לטבע ולסביבה כפרית ובמרחבי למידה גמישים לטובת הילדים. בצמוד למתחם בית הספר במקומו החדש בנחם מוקמת בימים אלה חווה חקלאית שתשתלב היטב עם הוויית בית הספר 'קרוב'.

אנו מודעים לכך שהשינוי מעורר חששות וקושי, בכלל ובפרט בקרב הקהילות שהורגלו לכך שבית הספר ממוקם בסמיכות אליהן. מוטל עלינו לפעול לטובת כלל הציבור, תוך ראייה לטווח ארוך, אך אנו ערים לתרומה הייחודית של קהילות ההר להתפתחות בית הספר ונעשה כמיטב יכולתנו כדי ליצור את התנאים המיטביים שישמרו את הקהילה הייחודית של 'קרוב'.

מועצת מטה יהודה מכירה בייחודו של 'קרוב' ומבקשת לשמור על אופיו בית הספר, ובכלל זה השילוב בין קהילות דתיות, מסורתיות וחילוניות. נהיה מחויבים למאמץ רב כדי לשמור על האיזונים בין הקבוצות בהתאם לאמנת ביה"ס, לצד שמירה על צביונו היצירתי ועל הרוח האנתרופוסופית. לשם כך, נעשה ככל שנוכל כדי להקל על ההורים והתלמידים, ולהבטיח שימור וחיזוק של הקהילה המגוונת". המכתב נשלח לכלל ההורים שלא תהיינה איזו הפתעה בלתי צפויה מצד מאן דהוא.

בימים אלה נערכים לארגון המוסד החדש לקבלת התלמידים, אשר יש ביניהם שירוויחו ויתקרבו לביתם ויש כאלה שהיו רגילים לצאת חמש דקות מהבית ויצטרכו עתה להקדים לצאת מהבית

נושאים: ביס קרוב, מטה יהודה, צור הדסה, אבן העזר
צ'רלי, השומר האהוב יסגור את השערים
צ'רלי, השומר האהוב יסגור את השערים
צ'רלי, השומר האהוב יסגור את השערים
צ'רלי, השומר האהוב יסגור את השערים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: