סבב נוסף לקייטנות המדע במימון משרד המדע

ההצלחה מביאה דרישה, קייטנות המדע שהפכו ללהיט החם של הקיץ ייפתחו מחזור שני באוגוסט הקרוב. התלבט לאן לשלוח את הילדים? הפעם המדינה איתך

בקייטנת המדע
בקייטנת המדע

את התופעה הזו אפילו המדענים הכי בכירים לא חזו. בתחילת השבוע חנך משרד המדע והטכנולוגיה את קייטנות הקיץ שלו וכבר למחרת יום הפעילות הראשון, נאלצו להודיע במשרד על פתיחת מחזור פעילות נוסף עוד באוגוסט הקרוב.

קייטנות המדע אינן חדשות, הן התקיימו גם בשנה שעברה במספר יישובים וזכו להצלחה חלקית בלבד. בתוך כל אטרקציות החופש הגדול, לקייטנות שמבוססות על ניסויים והעשרה מדעית, לא היה קהל יותר מדי גדול.

השנה לעומת זאת הביקוש הורגש כבר במהלך יוני. במקור תוכננו כ-90 קייטנות מדעיות ברחבי המדינה אבל לאור ביקוש לא צפוי, הוחלט ברגע האחרון לפתוח כבר במחזור הראשון שהתחיל השבוע 150 קייטנות בהן ישתתפו למעלה מ-15,000 ילדים.

אבל כאן לא הסתיימה הסאגה. עוד ועוד הורים דרשו בבית שמש וביישובים נוספים לרשום את ילדיהם לקייטנה המדעית, בין היתר עקב האטרקציות המדעיות ואפילו בתחום החלל, עלותה הנמוכה (80 שקלים בלבד) והפרישה הרחבה בכל המדינה. גם בכירי משרד המדע ובהם השר אופיר אקוניס החלו לקבל בקשות ופניות אישיות מצד הורים. הלחץ בהחלט עשה את שלו. בהנחיית השר אקוניס תוקצב הפרויקט במיליון שקלים נוספים ו-50 קייטנות נוספות ייפתחו בחודש אוגוסט. במשרד לוקחים בחשבון אפשרות שגם הפעם המספר עוד יגדל ברגע האחרון.

אופיר אקוניס שר המדע: ״ההצלחה האדירה של קייטנות המדע משמחת ומחממת לב. במחזור הראשון הביקוש היה עצום וגבר במידה רבה מאוד על ההיצעים. לכן, החלטתי לתקצב את קייטנות הקיץ במיליון שקלים נוספים ובכך להוסיף עוד אלפי ילדים בכל הארץ להשתתף ולספוג עוד מהמדע, הטכנולוגיה, החדשנות, הרובוטיקה והסייבר המצוינים שלנו. בכך אנחנו מביאים לידי ביטוי את היסוד למימוש מדיניות המשרד בראשותי: הנגשת המדע והטכנולוגיה לכל אזרחי ישראל״

לרישום לסבב השני יש לפנות לרשות המקומית

נושאים: משרד המדע, בית שמש, קייטנות
בקייטנת המדע
בקייטנת המדע
בקייטנת המדע
בקייטנת המדע
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: