למה אצל החרדים בעיר אין משמרות זה"ב?

במעברי החציה בשכונות החרדיות אין משמרות זה"ב, כמו בסמיכות למוסדות החינוך הממלכתיים בעיר. היכן ההורים החרדים? מדוע שההורים לא יתייצבו במעברי החציה בתורנות לשמור על חיי ילידיהם?

ילדים חוצים את צומת הכבישים בן זאב- אשכול
ילדים חוצים את צומת הכבישים בן זאב- אשכול

בכל יום עושים מאות מילדי שכונת נחלה ומנוחה את דרכם למוסדות החינוך. בצר להם בשכונה, הילדים יוצאים ללמוד בשכונות הסמוכות, חפציבה היא השכונה הכי מבוקשת, כי בה מצויים מוסדות חינוך ואפילו קריה חינוכית כמעט לתפארת. עדיין לא מושלמת אבל קריה בבנייה. ילדי שכונה נוספת, מאוכלסת מאוד, 'ממזרח שמש' גם הם מגיעים ללמוד בחפציבה.
מאות ילדים עושים את הדרך הזו לפחות פעמיים ביום. בבוקר ואחר הצהריים בשובם אל בתיהם. מי שיראה את הילדים הולכים על המדרכות ההרוסות, חוצים כבישים מסוכנים מאוד, עם מעברי חציה דהויים, או שאין בכלל... ללא מעקות בטיחות בשולי הכביש, לא יכול שלא להודות לבורא עולם על הנס הגדול שאין תאונות במקום הזה. מי שיעמוד רגע אחד ארוך בכביש שד' לוי אשכול, יראה שובל ארוך של ילדים נוהר מקצה השכונה החרדית של נחלה ומנוחה, משתרך עד לשביל שנסלל באחת הפרצות בגדר עבור הילדים לתוך שכונת חפציבה. מדובר במאות ילדים, בלי עין הרע. ובכל זאת, האם אין צורך בעין מפקחת- אחראית על ההליכה הזו?
הנה אירוע קטן שהתרחש אבאחד מימי חודש מאי השנה. לא סתם אירוע, אלא תאונה שיכולה הייתה להסתיים חלילה באסון. תאונה של ילד בן שמונה שפרץ לתוך מעבר חציה. מדובר באחד הצמתים הכי מסוכנים בעיר, עדיין ללא כיכר. הילד שפרץ לתוך מעבר החצייה הועף בידי מכונית פרטית ובנס לא נפגע. הילד המתין לבוא האם, במשך מספר דקות באמבולנס שהוזעק למקום, עד שאמו הגיעה וזו החליטה לקחת את הילד לבית.
זו תאונה אחת שראינו במו עינינו. "כמעט בכל יום יש כמעט תאונות במקום". מעיד אחד מהנהגים שעצרו להתרשם מהאירוע, ומי הוסיף: "אני לא מבין למה אין כאן משמרות זה"ב?"
אחד מתושבי השכונות האלה אומר: "בכל בוקר בין השעות 7:30 ועד השעה 08:30 יש את השובל הזה של הילדים".
למה אין כאן משמרות זה"ב? ובכן את השאלה הזו בדיוק הפנינו בעבר לסגן ראש העיר החרדי שמואל גרינברג."זה לא בטיפולי. בעבר אכן ניסינו ולא הצלחנו. היום זה באחריותו של הממונה על החינוך, ואליו יש להפנות את השאלה". .
מה אומר אענרייך? זה אפילו לא טורח להשיב...
למה אין משמרות זה"ב?
משמרות זה"ב יוצאות בכל בוקר ממוסדות החינוך הממלכתיים בעיר לסייע בידי חבריהם לחצות כבישים בבטחה. במקומות אחרים, יש אפילו הורים מתנדבים פעילים (בקרבת בי"ס אורות בנות). מדוע שהציבור החרדי לא יעמיד הורים מתנדבים בצמתים האלה? ציבוןר אשר יודע להתנדב ולתרום בכל פעילות חסד, לא יעשה כן לטובת ילדיו שלו? מוזר לי.
האירוע הזה של הילד בן ה-8 שכמעט כמעט הסתיים חלילה בפגיעה קשה, חייב להיות נורה אדומה ולעורר את האחראים, המנהיגות הציבורית והרבנים להפנות תשומת לב ההורים לתרום מעט מזמנם היקר לטובת משימה חשובה לא פחות מכל משימה שהם מקיימים בשעות האלה.

נושאים: זהירות בדרכים, שד אשכול, תאונות בעיר
ילדים חוצים את צומת הכבישים בן זאב- אשכול
ילדים חוצים את צומת הכבישים בן זאב- אשכול
ילדים חוצים את צומת הכבישים בן זאב- אשכול
ילדים חוצים את צומת הכבישים בן זאב- אשכול
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: