האם מכרז מנהל מחלקת פרויקטים באגף החינוך הוא מכרז תפור?

אגף החינוך בעירייה הוציא מכרז פנימי, אליו ניגש מועמד לדעתו עמד בכל הקריטיונים, ואחרי שרואיין, הוחלט להוציא מכרז חיצוני. למה? לדעתו: מדובר ברצון לראות מישהו אחר בתפקיד".

מה קורה בחינוך
מה קורה בחינוך

מנהל מחלקת פרוייקטים באגף החינוך, משרה חדשה שהועמדה למכרז פנימי בין עובדי העירייה. על המכרז הפנימי הזה התמודד אחד בלבד עם כל הכישורים הנדרשים כדי לזכות בתפקיד. המתמודד, הציג את כל כישוריו, ביניהם בעל תעודה תואר ראשון, ניסיון בעבודה, המלצות וכל מה שנזקק עובד לתפקיד. המתמודד ביקש בסה"כ להתקדם במעלה סולם חיו, כך חשב, אם יחליף תפקיד במסגרת העירייה לתפקיד אחר. זה נהוג ומקובל בכל רשות מקומית. לשמחתו הוא היה אף מועמד יחיד בלבד. כלומר אם תרצו, התפקיד היה שלו.

וכמו בכל מכרז פנימי, הוא התייצב בפני 'וועדה'- פורום אנשים שתפקידם לקבל את המועמד לראיינו, לשאול אותו כל השאלות שבעולם כדי להכריע האם מדובר בפלוץ או בכל זאת באדם מתאים. יום הריאיון הגיע, וכאשר התייצב למכרז בפני חברי ה'וועדה' הוא הציג את עצמו, עברו ועתידו. למיטב ידיעתו של האיש הוא עמד בכל הקריטריונים. להפתעתו החלו המראיינים לדבר אליו בענייני שוליים. למשל, גובה השכר במשרה וכד'. המתמודד שהופתע שאל בתמימות מה העניין, למה מדברים איתי על השכר, הרי כל הפרטים האלה מובנים מאוד מאותו פרסום שדן במשרה. כאן החלו לכרסם בליבו חששות שמא לא הוא האיש המתאים מבחינתם לתפקיד.

רק חששות? עבור שלושה שבועות מיום הריאיון והאיש מצפה לקבל איזו תשובה מחברי הוועדה. ולהפתעתו הוא מגלה מכרז חיצוני מפורסם במקומון חרדי בעיר. "יכול להיות שראיתי את זה גם בעיתון ארצי', כך הוא אמר השבוע: "לא הודיעו לי שום הודעה, שינו את כל הקריטריונים, את תנאי השכר, המודעה פורסמה בעיתון החרדי 'חדש' ".

ניסינו למצוא את המכרז באתר העירייה בפרסומי המכרזים. יש שם עשרות מכרזים לאיוש בשנת 2017, המכרז הזה לא נמצא, בכל מקרה, מכרז תחת הכותרת 'מנהל פרויקטים באגף החינוך' לא נמצא. אז למה המועמד הזה שעמד בכל הקריטריונים לא התקבל? לאיש אין ספק, "נראה לי כי המכרז הזה תפור על מישהו, ברגע שהופעתי הפרעתי לקבל את המועמד המועדף. הם ציפו שלא יהיה מועמד במכרז הפנימי ואז לצאת למכרז חיצוני. אני הפתעתי אותם, וגרמתי להם לאכזבה.".

האומנם? ביקשנו לברר האם אכן המכרז הזה תפור? פנינו למנהל אגף החינוך הרב יוחנן קירשנבויים להפריך לנו את החששות. תשובה טרם הגיעה. בכל מקרה נדע רק אחרי פתיחת תיבת המכרזים ונדע מי באמת התייצב לתפקיד ומי התקבל.

שם המתמודד במערכת.

נושאים: עיריית בית שמש, אגף החינוך
מה קורה בחינוך
מה קורה בחינוך
מה קורה בחינוך
מה קורה בחינוך
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: