בלוך בערב פתיחת שנת הלימודים: "אין שני מנהלים, אין שני אגפי חינוך, יש מערכת חינוך אחת שנותנת מענה לכולם".

על סדר יומה הנגשת מוסדות החינוך לכלל הילדים, פתרון מצוקת הכיתות בציבור החרדי, הקמת שלוחת מכללה להכשרת מורים לעבודה במערכת החינוך המקומי, דאגה לכלל ציבור המורים עובדי הקבלן במערכת החינוך החרדית

ד"ר בלוך בערב פתיחת שנה"ל
ד"ר בלוך בערב פתיחת שנה"ל

ד"ר עליזה בלוך ציינה הערב במטה ברח' בן צבי את פתיחת שנת הלימודים הבעל"ט. במעמד מועמדי הרשימות מנשה אליאס עמי בוזגלו - סיעת כולנו וריצרד פרס- העבודה, מורים, יועצי חינוך, מנהלים ובעיקר הורים והציגה תכנית חזונה כיצד תיראה עבודת העירייה לקראת פתיחת שנת לימודים תחת מנהיגותה. כבר מיד אחרי בחירתה תכנס ד"ר בלוך את כל צוות אגף החינוך, לקבל תיאור מצב עדכני במערכת. מנחת הערב הציגה תכנית ציפיות ועבודה בלו"ז מוגדר, מה לעשות בכל פרק זמן מוגדר מראש. בכל שלב יוצגו המעשים והפעולות לטיפול בנושאים שהוגדרו ע"י צוות החשיבה. בלוך מתכוונת לעמוד בראש הצוות שיטפל בעניין בליווי צמוד תוך גילוי אחריות לכל שלב ושלב. "ינואר 2019, ישיבה של ראש העיר ד"ר עליזה בלוך עם מנהל אגף חינוך. אין שני מנהלים, אין שני אגפי חינוך, יש מערכת חינוך אחת שנותנת מענה לכולם".

כמנהלת ותיקה יודעת עליזה כי את שנת הלימודים מתחילים להכין לפחות שמונה חודשים לפני היום הראשון, ולכן נפרשת בדיון תכנית חינוכית רב שנתית ומגובשת תוכנית הערכות לשנת הלימודים . פברואר 2019 נפתחת ההרשמה לשנה"ל . באגף העירייה מוקם מוקד לסיוע להורים שאינם מונגשי מחשב. מרץ 2019 מנהלי מוסדות החינוך, נציגות מנהלות הגנים וחינוך לגיל הרך, כולם מוסרים את תכניות העבודה שלהם להכנת שנה"ל הבאה, התכנית כוללת חזון חינוכי יעדים פדגוגיים והדרכים להשגתם. ראש העיר מקבלת לידיה את התכניות בוחנת אותן ובשיתוף עם מנכל העירייה ומנהל אגף החינוך נקבעים סדרי עדיפויות לביצוע. ". וכך שלב אחר שלב מוצגת תכנית עבודה, היום תקווה, מחר ביצוע. וכך מתגלגלת השנה, יוני עם יעדיו ותכניותיו, יולי בדיקת ביצועי יוני והישג מאי, ומחיל חודש הקייטנות, החופש הגדול, בקיצור העירייה נושמת וחיה חינוך בכל יום ובכל שעה משעות השנה. באוגוסט ראש העיר ד"ר בלוך מסיירת במוסדות החינוך לבחון את ההיערכות. מתקיימות פגישות על מנת לבחון אילו צרכים לא קיבלו מענה וכיצד יש לקדם את המענה הנדרש.

אחרי הפתיחה המבטיחה התייצבה בלוך. "זהו השדה הטבעי שלי ולכן בהתרגשות עצומה אני ניצבת כאן לפניכם, הורים, מנהלים, תלמידים ואורחים". מי שמכיר את בלוך, לא יכול היה שלא להבחין בהתרגשותה כאשר היא מדברת על הדבר הכי אהוב עליה- ילדים, נוער וקהילה. לשמם ולמענם היא יוצאת למסע ארוך, בתקווה שהוא ארוך מספיק כדי להשאיר חותם, חותם ממנו תרוויח הקהילה המקומית בכללותה על בניה ובנותיה, על תושביה החרדים, החילוניים והדתלים.

בראש סדר העדיפויות הנגשת מוסדות החינוך לכלל הילדים במערכת החינוך. בתכנית שאת יסודותיה הניחה לפני הנוכחים תיארה כיצד כאשר היא תיבחר לכהן בתפקיד ראש העיר בית שמש, התנהלות העירייה תהיה אחרת. "אנחנו פה כדי לשרת את התושבים, אנחנו לא עושים טובות ולא עושים חסדים, ילד שצריך בי"ס מונגש צריך לקבל אותו כי הוא צריך לקבל אותו, לא כי אנחנו עושים לו טובה".

בהמשך התייחסה בלוך באופן כללי למערכת החינוך. "מערכת החינוך קובעת אופי של ישוב. צריך להיערך אליה מראש, שום דבר לא בא במפתיע.". והיו גם דברי ביקורת על המערכת בהתנהלותה הנוכחית. כמות התלמידים בכיתות לא תקנית, הורים מתחננים, מכרזי ניהול מטופלים באופן בעייתי, אנחנו רואים בפתיחת שנת הלימודים לא כמשהו בשגרה, אלא כמשהו שחוגגים אותו, ואנחנו נחגוג ונציין כל שנה את פתיחת שנה"ל כפי שצריך".

יו"ר הנהגת הורים מז'בוטינסקי דיברה על חזון הנהגת ההורים בראשו היא עומדת, לא עוד דאגה רק לצרכים אלא גם שותפות בתכנית הלימודים, ואם אחרת סיפרה על ציפיותיה ממערכת חינוך לצרכים מיוחדים.

בסיום נשאלה הגב בלוך כיצד בדעתה להתייחס למערכת חינוך מורכבת כמו זו של בית שמש, המונה למעלה מ- 40 אלף תלמידים, בדגש לתלמידי החינוך החרדי. ולא הפתיעה כאשר הסבירה כי מבחינתה ילד הוא ילד, וחובתה ואחריותה לדאוג לכל ילד ולא משנה מקום מגוריו. תשובה שסיפקה נחת לשומעים ובמיוחד ישמחו בודאי קוראינו החרדים למצוא כאן.

נושאים: חינוך, בית שמש, עליזה בלוך
ד"ר בלוך בערב פתיחת שנה"ל
ד"ר בלוך בערב פתיחת שנה"ל
ד"ר בלוך בערב פתיחת שנה"ל
ד"ר בלוך בערב פתיחת שנה"ל
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: