ביה"ס מגן אבות מסרב למלא אחר הוראת שיבוץ תלמידה במסגרתו

התלמידה ר.ה. מחוסרת מסגרת לימודית, כי מנהלת בי"ס החליטה שהיא לא מתאימה באופן בסיסי

מגן אבות מוסדות חינוך
מגן אבות מוסדות חינוך

חלפו למעלה ממאה ימים מאז החלה שנת הלימודים החרדית והילדה ר.ה. עדיין בבית. מדובר בתלמידה העולה לכיתה ו שהוריה ביקשו לרושמה בבית הספר מגן אבות ברמת בית שמש. ההורים אגב מתגוררים ברמה ג'. אגף החינוך בעירייה הוציא שיבוץ לילדה בכיתה ו בביה"ס, ומשום מה בית הספר מסרב לקבלה למסגרתו.

מנהל אגף החינוך הרב יוחנן קירשנבוים שיגר הודעה לבית הספר על השיבוץ. "אגף החינוך ראה לנכון לאחר מחשבה פדגוגית עמוקה ובהתייעצויות עם רבנים ואנשי חינוך לשבץ את בתכם בביה"ס מגן אבות. הודעת השיבוץ נשלחה לבית ה"ס עליכם לפנות לביה"ס להסדרת הליך הרישום". משום מה בבית הספר טענו לפני ההורים כי ההודעה לא הגיעה. מילא.

הורי התלמידה מוגדרים כחרדים מודרניים, כך העידו על עצמם גם במסיבת עיתונאים אצל ראש העיר הנכנסת ביום ג' שעבר. הגב' עליזה בלוך התערבה בשיבוץ אחר של תלמידות אחרות בסמינרים ערב כניסתה, על התלמידה הזו לא ידעה עד אותה פגישת עיתונאים. "אני אמרתי שלא אשב על כיסאי כל עוד תלמידות יושבות בבית." שמעה וביקשה לקבל את כל הפרטים. ד"ר בלוך קיבלה את הפרטים. "לא אוותר על ההזדמנות לתת לילד את הטוב ביותר. זו הסיבה שאני אחזיק את תיק החינוך אצלי ביד. לא אוותר על ההזדמנות לתת לכל ילד חינוך וחינוך מצויין, מבחינתי אני עיוורת צבעים וכך אשאר בכל הזמן".

ביה"ס מגן אבות משתייך לזרם מעיין החינוך התורני, מוסד מוכר שאינו רשמי. גם עיריית בית שמש תומכת בו, אמנם לא בסכומם גדולים בכמה עשרות אלפי שקלים. שוחחנו עם מנהלת ביה"ס דבורה סיימון, ושאלנו מדוע אינה מקבלת את הנחיית אגף החינוך ורושמת את התלמידה. הגב' סיימון נהגה בנו באלימות עד כדי טריקת טלפון. "אני חייבת לקבל, לא זוכרת שקיבלתי דבר כזה. לא רוצה לדבר על כזה דבר בטלפון... ולא רוצה לשתף אותך בעניין הזה.". בקיצור לא אחד גדול. הגב' סיימון טרקה לנו את הטלפון, לא נפגענו אבל רצינו שבכל זאת בית הספר יקבל את הילדה ללימודים. מנהלת בית הספר טוענת נגד השיבוץ, בשל 'חוסר התאמה בסיסי'.

כל 'חטאה' של הילדה הוא שהיא למדה בבית ספר ממלכתי בכיתת גן וכיתה א, ומאז היא לומדת במוסדות חינוך חרדיים. עתה מבקשים ההורים לרושמה למוסד החרדי מגן אבות. מנהלת בית הספר מתעקשת לא לקבל את הילדה למרות שלא ראתה אותה ולא שמעה מנה אפילו מילה אחת.

נושאים: מגן אבות, בית שמש, יוחנן קירשנבוים
מגן אבות מוסדות חינוך
מגן אבות מוסדות חינוך
מגן אבות מוסדות חינוך
מגן אבות מוסדות חינוך
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
ביה"ס מגן אבות מסרב למלא אחר הוראת שיבוץ תלמידה במסגרתו
אלמוניתנכתבה ביום חמישי, 25 ביוני 2020, 12:49

יש לכם טעות בסיסית, למדתי במגן אבות, זה לא הבצפר הכי טוב בעולם אבל זה כן אחד מבתי הספר היותר טובים בציבור החרדי. (ואני מדברת דווקא על מגן אבות בנות) אם היא תקבל את כל הבנות שדוחפים לה הרמה בהחלט תדרדר כי מדובר בקהל יעד חוצניק שלא תמיד מתאים את עצמו להגדרה "חרדית". (זה לא חיסרון להיות "לא-חרדי" אבל זה לא מתאים לבצפר) אם היא תקבל את כולם הבצפר יגיע לרמת בית הספר מגן אבות בנים (של בעלה) כי גם ככה בית הספר הזה מתמודד כל הזמן עם משפחות שפתאום מחליטות שהזרם החרדי לא מתאים להם - ועוזבות. וסליחה אם זה מכאיב למישו בעיניים אבל הילדה המדוברת לא נשמעת מרקע חרדי ברור מה שמעלה את רמת הסיכון שתעזוב באמצע לטובת "אהבת ישראל" ודומה לו. ובצפר מוכר שאינו רשמי לא חייב לקבל שיבוץ מהעירייה אז אל תפלו עליו בבקשה כי פניית העיריה בנושא הייתה לא הוגנת. כך או כך צר לי על הילדה שנשארה בבית, היא בוודאי לא אשמה בכל זה...