בהלה: מי מבקש לבנות על שטח של 15,802 מ"ר ברח' המשלט

מודעה בעיתונות ובשולי הרחוב הודיעה על בקשה להקצאה שעוררה תשומת לב ושאלות, האם גם לכאן הגיעו הבולדוזרים להרוס ולבנות?

מבנה בית הכנסה וחדר האוכל בקריה
מבנה בית הכנסה וחדר האוכל בקריה

הודעה על בקשה להקצאה מקרקעין שנתלתה ברחוב המשלט משכה תשומת לב רבים. ההודעה מבשרת על אגודת משכנותייך ישראל ירושלים, המבקשת לקבל לידה הקצאה מקרקעין בגודל 15,802 מ"ר. ההודעה מספרת את כל הפרטי המידע הנדרשים כדי להבין בדיוק מה ומי עומד מאחורי הבקשה. מדובר בבקשה להקצאת מקרקעין והמבנים עליו השייכים למשרד החינוך, בגוש 5208 חלקות 33,34,35,36, זכות שימוש ב-2664 מ"ר המהווים חלק ממבנה משרד החינוך.

המבקש מבקש להשתמש בקרקע לטובת קריית חינוך + פנימייה ל-25 שנה +שימוש 5 שנים בחלק של מבנה משרד החינוך.

מדובר במבנה בית הספר הישן בי"ס ממ"ד 'שמשון' שנמסר לידי אגודת משכנותייך המפעילה את קריית חינוך. האגודה התרחבה וגדלה במשך השנים, בנתה גם מבנים, חדרים לשימוש תלמידי הפנימייה, בית כנסת מפואר לייעוד תלמידי הישיבה, כיתות לימוד נוספות, בריכת שחיה, וחדר אוכל לייעוד התלמידים. בסמוך אל כל אלה נבנו מגרשי ספורט לתועלת הבאים בשערי הקריה.

בקריה לומדים תלמידי חוץ בעיקר וגם מעט מבני בית שמש.

בימים אלה מסתיים חוזה ההתקשרות בין האגודה לבין עיריית בית שמש בעלת האתר עליו הוקמו המבנים, והחוק מחייב להקצות מחדש את כל המבנים לטובת האגודה. האגודה מחוייבת לפרסם בחוצות את בקשתה כדי להביא כל מי שיש לו טענה או בקשה או התנגדות להציגה בפני הגורמים המוסמכים בעיריית בית שמש.

קריית חינוך סמוכה למה שהיה פעם גן העיר. הגן הזה לדאבון הלב אינו מטופח כבר הרבה זמן, והקריה נגסה ונגסה ממנו עד למצב בו הוא מצוי היום, נותר בחלקו לזיכרון עולם.

עוברים ושבים שראו את המודעה תלויה על הגדרות נבהלו וביקשו לברר באמצעותנו את תכלית המודעה. האם מתכוונים לקחת את מה שנותר מגן העיר? נשאלנו.

מנהל הנכסים בעיריית בית שמש מר ניסים כהן מבהיר: "מדובר בחידוש הקצאה ולא יותר". לאגודת משכנותייך אין כוונה כלל ליטול עוד שטחים למימוש עוד תכניות הרחבה. הדברים נכונים לבקשה הזו יש להוסיף, מכיוון שמדובר בהקצאה לעוד 25 שנה הכל ייתכן.

נושאים: קרית חינוך, אגודת משכנותייך, ועדת ההקצאות, בית שמש, ניסים כהן
מבנה בית הכנסה וחדר האוכל בקריה
מבנה בית הכנסה וחדר האוכל בקריה
מבנה בית הכנסה וחדר האוכל בקריה
מבנה בית הכנסה וחדר האוכל בקריה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: