שערוריית הון אנושי בעיריית בית שמש נחשפת –מגדילים כ"א ללא ביקורת

והשערורייה לא מתחילה במציאת הפתרון, היא גם בכך שמשרד הפנים קובע שבית שמש היא רשות המחוייבת פיקוח מטעמו ומתעלם מעוד שיבוץ מיותר.

עיריית בית שמש
עיריית בית שמש

היום ייסגר/נסגר מכרז לאיוש משרת מנהל/ת פניות הציבור בעיריית בית שמש. מדובר במכרז פנימי (נא 22) שהנבחר/ת לאיושו יימנה על מצבת כוח האדם בעיריית בית שמש. מי שזכרונו בידו יודע שמשרת מנהל פניות הציבור כבר זכתה למכרז בתחילת 2019 (נב 19) והיא משרה מאוישת. יש עובדת הממלאת את התפקיד.

אם יש משובצת בתפקיד למה צריך עוד מכרז פנימי? שימו לב לסיפור הבא. עובדת א' התקבלה על פי מכרז לתפקיד, החזיקה בו פרק זמן עד ליציאתה לחופשת לידה. לפני יציאתה לחופשה דאגה להחלפה באמצעות קבלת עובדת חדשה (להן עובדת ב'). שבה עובדת א' מחופשת הלידה, לאן חוזרת? על פי ההיגיון הטבעי חוזרת למקומה והנכנסת מסיימת התקשרותה עם העירייה. אלא שלא!!! בעיריית בית שמש תמצאו הכל חוץ מהיגיון... וביקורת. עובדת א' 'מאסה' כנראה בקבלת פניות מהציבור ומבקשת תפקיד חדש.

בעירייה לא ממהרים להפריש את עובדת ב' ומותירים אותה בתפקיד. במטרה להסדיר זאת על פי חוק, מנפיקים את המכרז הפנימי נא 22.

בינתיים כבר יש שתי עובדות באותו תפקיד מנהלת פניות הציבור. אין תקן ואין אישור משרד הפנים להחזיק שתי עובדות באותו תפקיד. העירייה ממשיכה כמה חודשים להחזיק בשתי העובדות, לשלם שכר מלא לשתיהן. מאיזה תקציב?

לעובדת א', ייתפר תפקיד חדש ההולם את כישוריה.

התפקיד החדש שהומצא: מנהלת מעקב ושירות על המחלקות. חיפשנו בטבלת מכרזי כ"א של העירייה ולא מצאנו לרגע זה את המכרז ואת תיאור התפקיד במדוייק. האם זה לא חלק מתפקיד מנכ"ל?

שאלנו את הדובר ועדיין לא התקבל שום הסבר.

זכרו רק שאנחנו לפני בחירות, שנה וחצי לפני בחירות, עיריית בית שמש תתנפח ותתנפח ותתנפח ע"ח הקופה הציבורית.

משרד הפנים השיב לשאלה: "העסקת עובדים היא בתחום הרשות המקומית". במשרד הפנים שכחו כנראה שבית שמש מצויה במדרג השלישי להאצלת סמכויות בתחום ההון האנושי, נושאי ההון האנושי שיואצלו לרשויות במדד גבוה הינם מאפשרים כמה פעולות חשובות לקידום עובדים כמו אישור ועדכון חוזים אישיים .קידום שכר תקופתי לעובדים בחוזה אישי נגזרת שכר מנכ"ל על בסיס עמידה ביעדים. עדכון דרגת רשות .אישור קליטת עובדים בחוזה אישי בשכר אמצע או שכר מירבי לטווח השכר הצמוד למשרה .אישור משרה ניהולית חדשה. בית שמש בתחתית הרשימה ואינה זכאית להחליט על קבלת עובדים חדשים ללא אישור משרד הפנים. משרד הפנים מסביר שמינוי כ"א באחריות העירייה. האם משרד הפנים שכח שבית שמש אינה במדרג שמאפשר לו למנות עובדים בלי ביקורת מטעמו? ואיך בכלל עובר מינוי כזה בלי ביקורת פנימית, מצד נבחרי הציבור או מבקר העירייה?

ביקשנו הבהרות או תגובות.

ומניין תקציב המימון לשכר שתי עובדות באותו תפקיד או לעובדת א' בתפקידה החדש? גזבר העירייה אריה ברדוגו משיב: "לגבי מינויים של כוח אדם הכתובת היא מנכ"ל".

ומה תשובת דובר העירייה? נכון לרגע זה טרם קיבלנו כל התייחסות.

ועוד, לא שמענו שום ביקורת מצד נבחרי הציבור בעיריית בית שמש. ואיך למבקר העירייה אין מה לומר במינוי כזה ואחרים השואבים מהקופה הציבורית מאות אלפי שקלים בשנה?

נושאים: משרד הפנים, בית שמש, עירייה, כוח אדם
עיריית בית שמש
עיריית בית שמש
עיריית בית שמש
עיריית בית שמש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: