​הארנונה למרכז המסחרי ולמתחם שערי העיר לא תורד

משרדי האוצר והפנים דחו בקשה חריגה של עיריית בית שמש להוריד ארנונה לשני מתחמים בעיר, אריה ברדוגו דווקא בישר לנו על אישור הצו במתכונת שהועבר במליאה

מעמד פרס ניהול תקין
מעמד פרס ניהול תקין

שרי האוצר והפנים דחו את בקשת עיריית בית שמש לשינוי סיווג או כל הפחתה בארנונה עליה החליטה מועצת העיר מישיבתה בתאריך 29.6.17. כזכור באותה ישיבה החליטה מועצת העיר על שינוי בצו הארנונה לגבי מתחם שערי העיר ולגבי המרכז המסחרי בבית שמש.

בפני מועצת העיר הונחה פניה של חבר מועצת העיר לשעבר עמי אוריון שפנה בשם תושבים לערער על גובה הארנונה במתחם. בשנת המס הנוכחית קיבל מס הארנונה במתחם תפנית כלפי מעלה כאשר לכל תושב הוסיפו עשרות מטרים בשטח הדירה תחת ההגדרה שטח משותף או חניה. שלום אדרי ששימש לתושבים פה בישיבה טען בפני חברי ההנהלה: " אישרתם כל מיני תכניות למתחם הזה ושכחתם שיש שם דיירים שצריכים לחיות במתחם הזה. העמסתם עליהם שטחים ציבוריים בחוסר הגינות ותשומת לב." חברי ההנהלה הסכימו לעצתו והחזירו את המס כפי שהיה לפני הדרישה החדשה. אגב העמסת שטחים יכולה להיבדק מחדש, ובסמכות מועצת העיר לקבל החלטה ולשנות ייחוס שטחים ציבורים לדיירים.

הארנונה במרכז המסחרי שם נגבתה כמו בכל העיר, זה היה טוב כאשר היו במקום בנקים, בנק דיסקונט, טפחות ולאומי כבר עזבו. בקרוב עוזב גם בנק הפועלים, קו אופ סגר. יש סימן ברור וקשה מזה שהמצב שם בכי רע. הוחלט במליאה להוריד את הסיווג למרכז המסחרי מאיזור א' לאיזור ב', מה שאומר שהארנונה במרכז המסחרי תרד בערך בין 40-50%, עתה לאחר דחיית הבקשה הארנונה במרכז המסחרי תשוב להיות כבעבר.

כאמור השבוע הגיע המכתב הדוחה את בקשת העירייה להטלה חריגה- במקרה זה הורדה של צו הארנונה. כך שגם המרכז המסחרי וגם הדיירים בשערי העיר ישלמו בתוספת 2.18%.

נציין כי בתחילת השבוע כאשר בדקנו עניין היעלמות הפרוטוקול לדיון בצו הארנונה לשנת 2017 מרשימת הפרוטוקולים באתר העירייה, נשאל גזבר העירייה ברדוגו באם נתקבל אישור משרד הפנים. תשובת ברדוגו היתה: "בודאי". האמת האחרת טופחת על פניו...

נושאים: משרד האוצר, משרד הפנים, צו ארנונה בית שמש
מעמד פרס ניהול תקין
מעמד פרס ניהול תקין
מעמד פרס ניהול תקין
מעמד פרס ניהול תקין
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
​הארנונה למרכז המסחרי ולמתחם שערי העיר לא תורד
דוד. א.נכתבה ביום חמישי, 04 בינואר 2018, 06:29

ברדוגו נתן לך תשובה חיובית, והשרים דיברו אחרת. אין כאן שלטון תקין... לפחות.