תקציב 2020 גרעון צפוי של 13.5 מיליון ש"ח

את שנת 2019 סיימה בלוך עם גירעון של 12 מיליון, ושנת 2018 הסתיימה במצטבר 34.5 מיליון שח גירעון, בסה"כ כ- 60 מיליון שח לא כולל מלוות ופירעון חובות לספקים

ספרי התקציב
ספרי התקציב

חדש, עיריית בית שמש הפיצה בפעם הראשונה בין חברי מועצת העיר תקציר הצעת התקציב לשנת 2020. רעיון מקל, אפילו נגיש לכאלה שאינם מתמצאים בקריאת המפה התקציבית המורכבת.

ראש העיר גם מסבירה בפתח הדברים את המניעים להצעת הקציב לשנת 2020 ומסכמת בקצרה את יעדיה בתפעול העיר בשנה הקרובה.

הנה חלק מדבריה של הגב' בלוך: "בשנת הכספים 2020 אנחנו נדרשים מצד אחד לאחריות תקציבית גדולה על מנת לשמור את מסגרת התקציב ומצד שני לבחור בקפידה את המקומות בהם אנחנו משקיעים את התקציב הקיים.

בשנת 2020 עיריית בית שמש בחרה להשקיע ביעדי הליבה: שיפור תשתיות עירוניות שהתיישנו, שיפור השירות לתושב בכלל ההיבטים, מצוינות אירגונית, פיתוח כלכלי, חוסן פיננסי והתייעלות, שיפור ניקיון ונראות פני העיר, טכנולוגיה ודיגיטציה."

תמצית סך ההכנסות מכלל האגפים הן 598 מלש"ח סך ההוצאות הן 612 מלש"ח, סך הגרעון הצפוי בשנת 2020 הינו 13.5 מלש"ח.

האם התקציב הזה יעבור? לבלוך אין ביה להעביר כל תקציב, יש לה קואליציה רחבה, והיא בלי אופוזיציה. אין מי שיבקר אותה, ואין מי שישאל שאלות קשות. למשל, למרות כל ההבטחות העיר עדיין לא מצליחה להביא עצמה למצב של תקציב מאוזן. בשנת 2019 מסיימת העיר בגירעון של 12 מיליון שח. זה לא הרבה, אבל אם נוסיף את הגירעון משנת 2018 במצטבר עוד 34.5 מיליון שח, הרי שבסוף השנה אם הכול ילך לפי תכניותיה תעמוד העירייה על גירעון של כ-60 מיליון ₪. עדיין רחוק מהסכום המאיים להביא לכאן חשב מלווה או וועדה קרואה.

הערה: עיריית בית שמש קיבלה מענק בסכום של 10 מיליון שח להקטנת הגירעון.

מדובר בהצעת תקציב שאינה מבשרת בשורה לשינוי ושיפור במתן השירות לתושב. עיקר התקציב הוא מימון פעולות חינוך מחוייבות, ופעילות רווחה. שכר עבודה שעלה אמיר ב-29%. בלוך גם אומרת זאת בדבריה לחברי מועצת העיר: " לצד הגידול המואץ לצערנו לא נעשו פעולות מספיקות בתחום של פיתוח מקורות הכנסה עצמיים לעיר. בשנה החולפת השקענו מאמצים רבים בפיתוח ושיווק שטחי תעשייה ומסחר בעיר ובאזורי התעשייה אולם את ההשפעה של פעולות אלו על תקציב העירייה נתחיל לראות בעוד מספר שנים." מה בינתיים נמשיך להיות תלויים עדיין ברצון הממשלה להשקיע כאן.

לדברי בלוך: "ההכנסות מורכבות מהכנסות משוערות ממשרד הפנים ע"ס 71 מלש"ח וארנונה שגדלה מ-185 מלש"ח ל-205 מלש"ח. הגידול בארנונה נובע מ: שיעור העדכון השנתי האוטומטי, הגדלת בסיס השומה ע"י ביצוע מדידות ואכלוס יחידות דיור חדשות והגדלת הארנונה העסקית ממפעלים חדשים. במקביל צפי הנחות בארנונה עומד על 48 מלש"ח לשנת 2020.

יש מי שיאמר שמצבה של העירייה במצב כספי חיובי, אז שלא. מצב כספי כזה אינו כולל יתרות חובה בבנקים, אינו כולל עומס מלוות, ואינו כולל חובות לספקים מתגלגלים שמגיעים לכדי עשרות מיליונים. בדו"ח המבוקר לשנת 2018 מופיעים הנתונים האלה והם אינם מחמיאים כלל לקופה העירונית.

אגב מחר צפוי להתקיים דיון במסגרת התקציב בוועדת הכספים, ולא כפי שפירסמנו בידיעה קודמת. ההחלטה לקיים כינוס וועדת כספים הגיעה אלינו רק במהלך היום.

נושאים: תקציב 2020, משרד הפנים
ספרי התקציב
ספרי התקציב
ספרי התקציב
ספרי התקציב
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: