תקציב העירייה חוצה את קו החצי מיליארד ש"ח

53,476,000 ₪, זוהי הצעת התקציב שתונח במליאה הקרובה לאישור, סעיף הנחות הארנונה גודל אף הוא ויעמוד על כ-40 מש"ח. גירעון העירייה כ-58 מיליון לא כולל הלוואות והתחייבויות

גזבר העירייה, ברדוגו
גזבר העירייה, ברדוגו

השבוע תאשר מליאת מועצת העיר את תקציב 2018, זו פעם ראשונה שתקציב העירייה חוצה את קו החצי מיליארד ש"ח. בית שמש מצטרפת לגדולות עתה גם מבחינת גודל התקציב ולא מבחינת ההשקעה בנפש. אם יתייחסו לפרמטר האחרון הרי שבית שמש היא אחת הערים בישראל המשקיעות הכי פחות בנפש בעיר.

הצעת התקציב של העירייה שתונח על שולחן המליאה, תעמוד על סך של 518,379,000 ₪. סעיפי ההכנסות כוללים ארנונה של 185,763,00 מיליון מתוכם יורד סכום להנחות בסך 39,500,000 מיליון. קרי ההכנסה מארנונה, אם יצליחו לגבות מאה אחוז תעמוד על סך של 146,263,000 מיליון ₪. סך ההנחות רק גדל משנה לשנה, ואם בשנה שעברה סך ההנחות עמד על 36 מיליון הרי שעם הגידול במספר התושבים, מגדיל בעוד 3.5 מיליון. כלומר כל משפחה שמגיעה לכאן רק מגדילה את הבור התקציבי, לתשומת לב החוגגים את ההודעה על הגירה חיובית לעיר.

התקציב צופה מענק איזון בסכום של 53,476,000 ₪ וגם מענקים מיועדים בסכום של 19.3 מיליון ₪. הצעת התקציב חושפת גירעון מצטבר משנים קודמות בסכום של כ-58 מיליון ₪. 36 מיליון מהשנים האחרונות ועוד 22 מיליון ₪ מצטבר נגרר.

"גזברות העירייה תעקוב עקב בצד אגודל בהתנהלות התקציב בכדי להגיע לאיזון תקציבי כמתחייב". מזהירים ברדוגו וחשב העירייה בני וקנין, אשר גם מדגישים בצורך בהגדלת מקורות הכנס לעירייה. "על העירייה לפעול ביתר שאת ולהתמקד ביצירת מקורות הכנסה בעיקר בהגדלת שטחי תעסוקה לתעשייה ומסחר תוך התמקדות בפיתוח עם מ מקסום הכנסות". אמירה כמעט שגרתית בהצעות התקציב, אמירה שנותרת ללא מענה שוב ושוב.

באופן כללי ניתן לומר שאין שום בשורה חדשה או מיוחדת בתקציב שיוצג, מה שהיה הוא אשר יהיה, המשך ניסיון הישרדות עד לנפילה שלמרות כל הההתראות כנראה אין מונע אותה.

נושאים: בית שמש, תקציב 2018
גזבר העירייה, ברדוגו
גזבר העירייה, ברדוגו
גזבר העירייה, ברדוגו
גזבר העירייה, ברדוגו
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: