שני סעיפים בסדר היום של מליאת מ. העיר בוטלו

שני נושאים חשובים הורדו מסדר היום, אחד לאחר שקובעי סדר היום הבינו טעותם והשני בלחץ האופוזיציה. ארבע וחצי שעות של דיון לעיתים חסר טעם... ויש גם הפתעה: היו הסכמות בין כל חברי הבית

מליאת מועצת העיר
מליאת מועצת העיר

מליאת מועצת העיר שהתכנסה ביום רביעי האחרון, עמוסת נושאים הייתה. מה שנתן ואיפשר לאופוזיציה לנצל כל רגע במהלך קיום שתי הישיבות הרצופות. מעניין עד מתי יהא כוח לסיעת דגל התורה לדבר ולדבר ולדבר... נכון, דיבוריהם אינם מילים בעלמא, ובכל זאת, גם כאשר מועלה נושא כמו אישור החלפת בעלי חשבון בבי"ס, מנוצל זמן דיבור על ידי האופוזיציה, מתחיל להימאס. עד כדי כך שאפילו הסוללה בנייד שהעבירה את השידור החי מהמליאה שבקה. עייפות החומר, מה עם עייפות האדם? אחד מחברי המועצה הודה שהתרגיל הזה חייב להיבדק משפטית אם יש חובה להעניק לכל אחד מארבעת חברי דגל לדבר על אותו נושא. שכן, לא פעם, ברילנט מתחיל, מונטג אחריו, גרינברג אחרי שניהם וסילברסטיין מנצל הזמן קודמיו. כל אחד מנצל את זכות הדיבור הניתנת והיא ניתנת .. האם לא נמאס לשמוע את מונטג? אז לא. מונטג מוכיח כישרון סטנדאפיסטי יוצא מהכלל.

כך נמרחו אתמול שתי מליאות ל- 4 שעות ו- 25 דקות!!! בנקל ניתן היה לסגור את הנושאים על שעה דיון, זמן יקר מפוספס, לפחות לאוהבי הספורט שעקבו מקרוב אחר מהלך משחק הכדורסל של מכבי בודוצ'נוסט.

ובזכות האופוזיציה ניצלנו אתמול מדיון בנושא אחד: ראש העירייה ד"ר עליזה בלוך, הציעה בסדר יום מוקדם שנמסר לחברי המליאה לאשר את שלמה גולדשטוף כנהגה האישי. מונטג טען 'לעומס' בלשכת ראש העיר. "יש כבר שלושה בעלי תפקיד שהם משרות אמון (אתמול אושרה השלישית), גולדשטוף הוא הרביעי. מונטג גם ביקש לדעת מה ייעשה עם הנהגת (ענת עיאש) של היום. כאמור נושא זה נדחק מרשימת הנושאים שהועלו במליאה. ".

וראש העיר חזרה בה גם מהעלאה לדיון נושא אותו ביקשה לקיים. בקשתה לאישור תב"ר למימון הקצאה, אחת ההקצאות השערורייתיות שניתנו לפני הבחירות במרכז הדיון של וועדת הכספים הראשונה. וועדת הכספים מבקשת לברר לפני מתן אישור קבלת הכספים, תב"ר לבניית מעונות יום ברמה ג' 2 ע"ס 7,168,000 ₪. הועבר חומר מספיק לשכנע את ראש העיר לקיים בדיקה יסודית של התב"ר כדי לא לקיים דיון בשלב הזה. כך נחסכו שני נושאים בדיון הארוך ממילא.

ואם הזכרנו משרות אמון, כאשר הובאה הצעת ראש העיר לאשר את מנהלת לשכתה, אגב זכתה לשבחים, הציעו חברי האופוזיציה להביא את שינוי הגדרת תפקידם של שני בעלי התפקיד מאלי וסעד כפי שהם מוגדרים במשרד הפנים. ראש העיר קיבלה את ההערה והביאה להצבעה שעברה פה אחד.

אז על מה נמרחו יותר מארבע שעות? אישור תב"רים, חידוש מבנים, היכל התרבות, השלמות לבי"ס הראל, הגזבר סוקר את כל התברים. ברילנט מבקש רשות דיבור וטוען על עובדה שלא זכה לקבל את פירוט התברים. ביקש לדחות את הדיון, בקשה שנדחתה. פינג פונג בינו לבין הגזבר נעצר ע"י ראש העירייה. היועמ"ש דחה טענותיו של ברילנט ואישר את המשך הדיון. ברילנט טוען לגבי היכל התרבות, שאין תכניות ברורות לגבי בניית ההיכל. כמה מקומות יהיו שם מקומות? 540 מקומות, האם ב-50 מיליון ₪ זה מה שבונים? לדעתו ההיכל יהיה צר מלהכיל את הבאים, לעשות חשיבה מחדש לגבי גודלו וחושש מפיל לבן.. שלום אדרי הציע לברילנט לשאול את חברו היושב לידו: למה 10 שנים לא בנו היכל אפילו עם 540 מקומות? באשר לבניית מעון ל-6 כיתות. "שיבנו תחילה ואח"כ יוחלט למי לתת שימוש.". כך כל תב"ר זוכה לניתוח בזמן קצוב לכל אחד מחברי דגל.

בהמשך הדיון עלו עוד שורה של נושאיים חלקם ממש שוליים כמו אישור העברת אישור חתימות במוסדות חינוך, מינוי ראש העיר כנציג בית שמש בוועדה המחוזית, השלמת האצלת סמכויות, ועוד. דיון ארוך שהועבר בשידור חי ברשתות החברתיות, שידור שנוצל עד תום בידי אופוזיציה להבהיר אנחנו כאן, ושום דבר לא יעבור בלי שנשמיע את קולנו.

ויש גם משהו טוב, האופוזיציה הצבעה במספר הזדמנויות יחד עם הקואליציה. דבר שגרר מחיאות כפיים. אגב מותר למחוא כפיים במליאה?

נושאים: מליאת מועצת העיר בית שמש, עליזה בלוך.
מליאת מועצת העיר
מליאת מועצת העיר
מליאת מועצת העיר
מליאת מועצת העיר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: