שנה למהפך- האם בית שמש תאבד את ההזדמנות?

במשימות העיקריות שהעיר זקוקה לטיפול, בלוך לא מצליחה להשפיע. בשני הנושאים הקריטיים להמשך קיומה: בית שמש עיר ענייה, והתחרדות העיר, התוצאה היא למעשה המשך ימיו של אבוטבול.

ראש העיר בריאיון בערוץ 13
ראש העיר בריאיון בערוץ 13

עליזה בלוך נבחרה רק לפני שנה, היסטוריה והיסטריה, והיא נראית כאילו היא כאן מימים ימימה. היא נוכחת, היא מציבה עצמה בכל מקום, אין רחוב או שכונה שלא פגשו בה, לא ראו אותה, לא חוו את חיוכה שובה הלב. בלוך, אישה חביבה, מדהימה בכל פרמטר, כדמות חברותית להתרועע, לדבר, היא מקסימה. ובקסם הזה נפלנו כולנו שבי.. האומנם המטרה אותה השיגה לפני שנה, אכן מגשימה עצמה? האם בית שמש אינה מגזימה בקרדיט שהיא נותנת לה? האם היא בכלל בכיוון הנכון להציל את בית שמש. להציל את העיר מעניותה, מהתחרדותה. משפלה. האם היא מסוגלת?

אין הכותב כאן מתיימר לסכם עבודתה, הנתונים ידברו בעד עצמם. לא היום, מוקדם עדיין לבחון ולברר באם היה כדאי להעלות את בלוך לתפקיד החשוב של ניהול אחת מהערים העניות ביותר בישראל. כאשר יתפרסמו נתוני הלמ"ס בעוד שנה, כבר נוכל לדעת לאן הרוח מנשבת.

אנחנו היום יכולים רק לחוש את הכיוון, לבחון את משב הרוח הזה, ששמו עליזה בלוך, אכן מביא ברכה לעיר או שאולי קובר אותנו עמוק עמוק עמוק באדמה. כבר הדגמתי בכתיבתי עבודת איש ציבור, דומה הוא לאותו רצף , שכבר במרצפת השנייה שלו תוכל לדעת אם רצף זה ניחן בכישורים הנכונים לרצף ביתך או שאולי מדובר במאכער מהסוג הזניח ביותר.

ימיה הראשונים כראש עיר יוחדו ליצור אוירה חדשה בעיר ובארץ בכלל, התקשורת רדפה אחריה לראיונות, לשיחות אישיות, להסברים כיצד ואיך קרה ניצחון של אישה בעיר מדירה נשים, ניצחון אישה ללא כל גב פוליטי נגד כוח חרדי מגובש ומאוחד. לראות ולהתענג... דמות כריזמטית שכבשה כל סלון בישראל, כל ערוץ התכבד בדמותה, עד שהפכה דמות לחיקוי בחג הפורים אפילו בידי ילדים. בית שמש כבר מוצגת באור אחר, אור חדש על ציון תאיר. איזו הנאה, איזו תקווה, איזו ציפיה.

הופעותיה בתקשורת נטלו ממנה חלק מהזמן הדרוש כדי ללמוד את מה שקורה בבית פנימה, הם גם סינוורו אותה, גם גם נתנו לה אמונה שהאג'נדה שהיא מובילה אכן היא המתאימה לעיר כמו בית שמש. ועוד נגיע לכך בהמשך... איש לא הפריע לה לנהל בדרכה שלה את העיר. אפילו סיעות שותפות כמו הליכוד והבית היהודי, לא ממש הטרידו את מנוחתה והיא עשתה כמחשבתה, ממש כרצונה.

בלוך החלה דרכה אי שם בתחילת פברואר 2018. אז המחשבה שקוננה בה כבר בשנת 2013 להתמודד על ראשות העיר בצבצה וצפה על פני השטח. החלה במפגשים פרטיים, סודיים בינתיים עם גורמים מקומיים ומבחוץ. התייעצה ונועצה, שמעה והאזינה, ולבסוף הכריעה, יוצאת לדרך. מרץ 2018 הוא התאריך לציין תחילת דרכה הפוליטית של בלוך בבית שמש.

ניצחונה של בלוך היה באמת ניצחון מעבר לכל דמיון, העבודה הסיזיפית שנעשתה לפני הבחירות נשאה פרי. לא אחדש כאן אם אציין שבלוך בקושי האמינה שהיא הולכת לנצח. את מפלגתה, רשימת "עיר מאוחדת" הקימה רק בסוף חודש ספטמבר, כחודש לפני הבחירות וגם זה אחרי לחץ מפעילי שטח. יועציה הקרובים לא ממש ביכרו רשימה, העדיפו והיה להם קל להריצה כמועמדת. כל שלטי הפרסום היו בשמה בלבד, בלי שם רשימה, בלי שייכות. בלוך חשפה את הרצון הזו במפגש חינוך שנערך בביתה של המורה רות גורן. "לא איכפת לי להיות ראש עיר, בלי רשימה." אי האכפתיות הזו העידה עד כמה לא הבינה בלוך בניהול עיר, בניהול קואליציה לה תזדקק בהמשך. סופו של דבר, היא שוכנעה להקים רשימה.

והיו לה סיבות לא להקים רשימה, למשל אחת מהן, בלוך נשענה הרבה על קיבוץ תמוז, קיבוץ אידיאולוגי, שחבריו נרתמו לעבוד למענה במטה שלה. ניצן ברוך, הרן זיו, רחלי בן שיטרית גלי בר סלע, אמיר ברוך ועוד היו משענת לה, עשו עבודה, חלקם יותר וחלקם כפי יכולתם. קיבוץ אידיאולוגי, עם ערכים ואמונה, שהאמין גם בדאגה לחבר אחר מהמערכת המתמודדת, שמו ריצ'רד פרס חבר מפלגת העבודה. כך הפסידה בלוך את המנדט השלישי שלה!!! תארו לכם היום שהיו לבלוך 3 מנדטים, במקום שניים בלבד... והיא היתה קרובה להשיג א המנדט השלישי. 350 קולות הפרש בינה לבין הבית היהודי עם 3 מנדטים, היא רק עם שניים., אין פלא איפוא כאשר היום בקרב העובדים החדשים תמצאו רבים מהקיבוץ העירוני. הקיבוץ מתעורר לחיים הרבה בזכות בלוך.

כל כך לא התעניינה בהקמת רשימה פוליטית, נזכיר כי רק ב-22 לספטמבר הכירה את מס' 2 שלה!!! חודש ושבוע לפני הבחירות!!! בלוך, לא ידעה מיהו אלי פרץ בכלל. זה שהיה כאן דמות מצילת חיים, כמפקד שירותי כיבוי והצלה ואח"כ מנהל מחוז ירושלים, לא חדרו לתודעתה של בלוך הטרודה בעניינים פרטייים, אקדמאיים, חינוכיים וכו'. בלוך פגשה באלי פרץ בקפה רימון, "איש מדהים". סיכמה את המפגש עם פרץ. השניים, הם נציגי המפלגה החדשה במועצת העיר בית שמש שקמה ערב בחירות 2018. מה הצליחו השניים להשיג? ההדגשה מעכשיו והלאה תהיה אור הזרקורים המופנה לבלוך. בלוך הצליחה או לא? הגשימה עצמה והציפיות ממנה כן או לא? אם תשאלו את בלוך היא תספר לכם שהדרך ארוכה והמטלות רבות, 'התחלנו בדרך חדשה' כתבה השבוע לחבריה. נכון. התחלנו בדרך חדשה. אז איך התחלנו? מצב הכי עגום, ככל שהחדירה אצבעות לגוף שנקרא עיריית בית שמש מצאה רק אדמה חרוכה, כמעט אין אגף או מחלקה או תפקיד שבלוך לא הגיעה אליו. לזכותה ייאמר, למדה והקדישה הרבה מאמץ וזמן ללמוד. מה לעשות, זה חלק מתפקיד אדם שלא הכיר מערכת ובא לנסות לבנותה או לתקנה. בלוך שקדנית, האם גם מסוגלת ויכולה או יודעת לטפל ברעה החולה של העירייה? תשובה חלקית, בלוך מתעלמת מהבעיות העיקריות: בית שמש עיר ענייה, בית שמש עיר מתחרדת. מצער, בית שמש מדורגת במצב סוציו אקונומי בדרגה 2, יש מי ששמח בכך, הגזבר למשל, במקום לעבוד ולטרוח, מקבל כספים מהממשלה. כבר שנים שהאיש הזה צועק על הגדלת הכנסות יזומות. מה נעשה כלום!!! בלוך הולכת באותה שיטה, מקרקרת הרבה על הייטק, ולא מבינה שהייטק יושב במרכזים לאומיים. הרצליה, ירושלים, יקנעם. קשה להיכנס למקום שבו יש כבר מי שכבר מצליח. כבר שנה, ומה שהיא מציגה, יוזמות פיתוח של איזה משרדון של מעוף בעיר. לא זה נקרא הייטק!!! לוקש שנמכר ויש מי שקונה אותו. בלוך מדברת על תיירות, ותכנית שהיא קיבלה לפני כשנה מידי הממונה על התיירות תקועה אצלה במגירות. לבלוך יש סיבות מצדיקות, עומס בנושאים, עומס בקבלת החלטות , עומס במשימות. מישהו הבטיח לה גן של שושנים? אם יש כזה שיקום...

עם זאת היא מנסה, בהשתדלות אפשר לתת לה ציון עשר. היא קידמה הוצאת ושיווק מגרשי תעשיה. סוף סוף, אחרי שנים הוצאו מגרשי תעשייה למכירה. אלא מאי? אחד, אדם אחד, רכש כמעט מחצית מהם. מה יעשה בהם? מתכנן להקים עליהם מחסנים, מפעלים? תחכו לדור הבא... בידי אותו איש מגרש שרכש לפני שנים בת. המגרש ריק. אפילו יתד לא תקע בו. מהשתדלות צריך לזכור לא תמיד משיגים את אותה מטרה. בלוך רצה, האם רצה במקום או אולי עושה פוזה כאחת שרצה. שוב העובדות ידברו. שנה חלפה, ובדברים הכי חשובים לעיר, להתקיימות עיר מתקדמת, היא לא מצליחה להזיז. אה, היו לה שתי מערכות בחירות ארציות שהקפיאו את כל המשק.. נו. השבוע נחשפה טיוטת גיוס משאבים ראשונה בחו"ל. רעיון מצויין. גיוס משאבים הוא דבר מבורך. הדבר הוטל על איש החברה הכלכלית. מהם הפרויקטים שלהם מיועדים כ-30 מיליון ש"ח אם יגיעו?, כן ההדגשה, אם יגיעו... עיקרם פעילות למען שילוב חרדים בחברה היוצרת. מצויין!!! האם זה ישנה את פני בית שמש? התשובה תהיה כאשר יגיעוה-30 מיליון וכאשר הפרויקטים יצאו לפועל... בינתיים זו עוד כותרת לפייסבוק, זירה חביבה להתקשרות עם הציבור.

בלוך תימדד מול משה אבוטבול אותו היא ניצחה רק בהפרש כמה מאות קולות. זו דרך הטבע. היא ומעשיה והישגיה מול אבוטבול. מבחנה כבר לא אם הכירה, אלא מה עשתה כדי לטפל באותם שורשים רעים שהניבו את העץ חסר הטעם הזה.

בעידן רב גוגל אתה מקיש בית שמש, ועולות לפני תושב הפוטנציאל הבא כל תחלואי העיר, ויש לא מעט כאלה. אחרי שנה, התחלואים עדיין כאן, אפילו האקמול פורטה הזה שהוזרק לוורידי העיר עדיין לא משנה מצב. אוירה יש, שינוי של ממש אין. בעיקר בכל הצפוי לנו בעוד שנתיים או שלוש. והרי לשם כך שלחנו את בלוך, לשנות היום כדי שבעתיד יהיה טוב יותר לכולנו. אז בלוך שינתה מצב באווירה, יצרה רעש, הרבה רעש מסביב לבחירתה, פרסים, תעודות הוקרה ניתנו לה, בית שמש במציאות? יוק!!! ולזה עוד נגיע בהמשך.

כאשר הופצה הידיעה על תמיכת הליכוד והבית היהודי ב-26 לספטמבר הופתעו רבים במטה בלוך, בעיקר פעיליה הבכירים לשמוע. הידיעה החיובית טשטשה מעט את החושים מלבקר. בסה"כ המטרה הייתה החלפת אבוטבול, ואם הליכוד, מפלגה גדולה בעיר, עם הבית היהודי, מצטרפות סוף סוף אחרי שיחות רבות, הרי זו הברכה והעיקר. ביחד אפשר לעשות מהלך טוב לטובת הצלת העיר.

בלוך ביקשה לא להיות מחוייבת לאנשים? יכול להיות. בסופו של יום הפעילים היו הם האנשים שהביאו את המצביעים לקלפי. האם לא היה מקום להקדים להם שיחה לפני צאת הידיעה לתקשורת? זו כנראה דרך העבודה של בלוך, סומכת על עצמה

מצד שני זה נראה לכם הגיוני, שחבריה הקרובים ביותר ידעו על מהלך כזה רק מהתקשורת? התנהלותה באותם ימים, תעיד על העתיד לבוא. פורום חמישה אנשים ביקש לעמוד לצדה , לייעץ, לכוון, ללמוד יחד, מהי עשתה היא ביטלה אותו בהניד עפעף. "לא רוצה פורום כזה". למה? כי מדובר באנשים שעברו פרק בחייהם ויודעים מה וכיצד לבנות עתיד טוב יותר. הפורום הזה נפגש עמה פעם אחת, לאותה ישיבה היא זימנה עוד כמה מחבריה שלה, עליהם סמכה כנראה יותר, כמה צעירות שעבורם הבאת עליזה היה משימה, לא יותר, ככובשים הר או שחוצים נהר.

זו כנראה עליזה בלוך האמיתית. בחצר מצומצמת מאוד, לעיתים רק עם עצמה, היא תקבל את החלטות. החלטות מקבלים הרי מתוך ידיעת חומר. זהו, עליזה בלוך לא יודעת ולא הכירה באותם ימים שום דבר חוץ מהרצון להחליף את אבוטבול, לכבוש עוד פסגה לקידום הקריירה האישית שלה.

קריירה, כן, גב' בלוך אשת קריירה. באופן הכי טבעי דואגת לדמותה, ואפילו איך היא תיראה בעיני הציבור בארץ, קרי מה כותבים עליה בתקשורת.. בית שמש מעולם לא עניינה אותה כעיר. אזכיר כאן, לפחות מקרה אחד בו בלוך נהייתה מעורבת על כורחה. הליך בחירת רב בעיר בית שמש. בלוך שובצה במשבצת נציג הבית היהודי בועדת הבחירה. אבוטבול, האיש הכל יכול, שקיבע את הצוות הזה כרצונו, מתוך כבוד, מתוך הערכה לעובדה שבמערכת בחירות 2013 היא הייתה גורם, נסתר אמנם, אבל גורם בכישלון של אלי כהן, הוכנסה למסגרת וועדת הבחירה.

היה בגץ, ולא נלעיט אתכם בפרטי העתירה ההיא שעצרה את הליך בחירת הרב בבית שמש, בלוך בשיחה עם כותב שורות אלה, העותר לבגץ, נתבקשה להצטרף לעתירה. בלוך מטעמיה שלה, התחמקה. למה? התשובות לבלוך. לא בית שמש, לא מינהל תקין, לא מציאות מעוותת . ידיים לא הכניסב לביצה המלוכלכת של התמודדות מול ממסד מושחת ורקוב.

רק בליל השני בנובמבר כאשר הוכרזה כמנצחת החלה להיערך, אז הבינה את גודל האחריות להוביל עיר. היא ראיינה אנשים, הבטיחה הבטחות, ולבסוף גיבשה לעצמה דרך עבודה. בלוך הושפעה רבות מעצת חבר, דמות משפיעה על דרכה ועל התנהלותה, רענן דינור, מנכ"ל עיריית ירושלים בעבר, מנהל משרד ראש הממשלה. הצוות החדש שלא הכיר את העבודה בעירייה, חשף את אי הבנת בלוך בניהול רשות מקומית. בימיה הראשונים עשתה טעויות פטאליות שישפיעו קשות על תדמיתה האמיתית בציבור מביני העניין. מזלה הרע באותם ימים, עדיין סיעת דגל התורה באופוזיציה, וזו לימדה אותה פרק בהתנהלות. בכל ישיבת מליאה הוכיחה עד כמה אינה מבינה את העבודה. התברר לה, גם לה, לא די בכריזמה, בלוך הייתה חייבת להציג יכולת ותפיסה ניהולית, שותפיה בקואליציה הרגישו בכך, וכך נשמטה אבן הבסיס לאמינותה.

עליזה בלוך התמודדה בראש וראשונה להביא לעיר מנהל תקין, טיקט ברור וחשוב מאוד. ימי התנהלותה הראשונים הציגו אותה כדמות אהובה ונערצת אבל לא שונה מימי אבוטבול. המשרה היחידה שביקשה להחליף זולת הצוות הבכיר שגיבשה הייתה משרת הדובר. בלוך העדיפה את מנהל הקמפיין שלה, שהפך בין לילה ליועץ התקשורת שלה. אסף פאסי, שותף במשרד פרסום פאסי קראוס. קראוס הוא אחיינו של בעלה. פאסי טוען שבדק אם ההתקשרות בינו לבין בלוך ועיריית בית שמש חוקית ותקינה. רגישות לא היתה כאן, במיוחד לאור העובדה שבלוך נבחרה על הטיקט של מינהל תקין וחסר פשרות בנושא הזה. בכל מקרה, מעולם לא פורסם חוזה ההתקשרות בין השניים, אישי הציבור שנשאלו הופתעו מהמידע. איש גם לא עשה עם המידע הזה דבר, כמה חודשים אחרי פאסי מותיר את בלוך לבד בביצה.

פרשה שנייה שהעיבה על תדמיתה, היא פרשת פרישת יו"ר ועד העובדים מהעירייה. ישראל פרץ פרש/התפוטר והלך לעבודה ברשות הנמלים. סוכם איתו (עוד בימי אבוטבול) הסכם פרישה מפליג, הסכם מטיב מאוד מאוד, הסכם שלא אושר בידי האוצר שקיבל אזהרה בקו החם מאחד מעובדי העירייה. גזבר העירייה אישר בפני כותב שורות אלה את הסכם הפרישה המופלג. בלוך ידעה על זה ולא מנעה. מי שמנע מימוש הוצאת כספי ציבור באופן חריג היה משרד האוצר בכבודו שהוציא הוראה לא לשלם את הסכומים בהסכם הפרישה המופלג.

בלוך, לא רק שאינה מונעת את התשלום, אלא מקבלת את פרץ בידיים פתוחות לתפקיד חדש, יועץ לענייני עובדים. תפקיד שפרץ לא התמיד בו, היום פרץ יו"ר ועד עובדים. אם חשוב התפקיד שיועד לפרץ, למה לא מינתה אחר כיועץ במקומו? מה שמחזק את שאלת מינוי והצורך בו...

אלו שתי דוגמיות מהנושא הכי כאוב של העיריה. מינהל תקין, כבר עכשיו אני יכול לספר לכם שמינהל תקין בעיריית בית שמש לא השתפר, ולא רק שלא השתפר נהיה גרוע יותר!!! פירוט בהמשך.

בלוך קיבלה עירייה במצב כלכלי קשה. היה ניתן לצפות ממנה, וכך גם הבטיחה לצמצם כוח אדם. במקום לצמצם כמובטח ולשלוח הביתה עובדים מיותרים, היא החלה בגיוס כוח אדם, הכפילה ושילשה את לשכתה שהפכה ללשכה הכי צפופה מבחינת כוח אדם. מנהלת לפניות הציבור, עוזרת אישית, נהגת, ראש מטה, מגייסת כספים, ועוד, עשרות מכרזים חדשים יצאו, חלקם נדרשים, חלקם צורך קיומי ממש. אבל לא הפרישה עובדים החוצה!!! רק מי שהסכים ללכת הלך, בלוך לא לכלכה ידיים ולא נגעה בשומן האנושי העודף. ויש כוח אדם עודף!!! מהלכיה אלה זכו לביקורת קשה בחדרי חדרים. חבריה לאופוזיציה הבינו מיד שאין לה עניין להתעמת, במיוחד לאור העובדה כאשר נתבקשה לאשר משרה לאחד מחבריה הפוליטיים, היא לא הסכימה בשום פנים ואופן.

הערת ביניים: בשבוע שעבר פגש ראש העירייה לשעבר הרב משה אבוטבול חבר מועצת עיר טרי. "ציון סולטן כבר לא יכול לומר שאני ראש העיר הכי גרוע..." הנה כך חיווה דעתו אבוטבול על המצב כפי שהוא מתעדכן עליו.

בלוך גייסה מנכ"לית, סמנכ"ל משאבי אנוש, דוברת, מהנדס שכבר הולך הביתה, ובמקומו נכנסת חדשה, גייסה מנהלת אגף רווחה, גייסה מנהל אגף חינוך, לדידה בנתה מחדש את העירייה. את התפוקות אנחנו חייבים לקבל בקרוב או בחודשים הבאים.

תוך כדי היה על בלוך להתמודד עם יצירת תנאים לעבודה טובה. והיא עשתה לא מעט בתחום הזה, היא ריכזה לידה את כל עובדי העירייה, אספה, ושכרה את הקומה השלישית בנעימי עבורם.

בעניינים מסויימים כבר מורגשת אוזלת ידה. אין התקדמות בשקיפות, דברים נעשים מאחורי דלתיים סגורות, לעיתים תוך מחאת שותפים, אבל נעשים. גם היא כמו קודמה, לא מצליחה לבלום את ההגירה השלילית, ובעיקר אינה מצליחה לבלום את אכלוס העיר בחרדים. הבניה החרדית ממשיכה וביתר שאת, אכלוס שכונות למרות שאין היתרי אכלוס מיושבים בניגוד למשנתה המפורסמת. המלחמה החרדית בה צצה ועולה מדרגה. שאיפתה להיות חביבת הציבור החרדי רחוקה מלהתגשם. גם הציבור החילוני מתחיל להבין כבר ששינוי מהותי לא בא ובעיקר לא יבוא. החשש מפני בית שמש חרדית מבצבץ בכל שיח, העיר גמורה. בלוך מעדיפה לאטום עיניה ולא לראות כיצד הקרקע נשמטת מתחת רגליה. שכונת נווה שמיר נכבשת בידי חרדים, ורעיון ההצרחה לא תופס, אז לאן פניה של העיר בית שמש? מה נשתנה מימי שלטון אבוטבול לימי בלוך?

ואם אלה דברים קטנים בעיניכם, מה תאמרו על כך ששנתיים ברציפות מאשרת בלוך את צו הארנונה מבלי לנגוע בו. ויש מה לנגוע בצו, למשל, חיוב מוסדות חרדיים כמו כוללים וישיבות ומקוואות בתשלום ארנונה. ואם לא ארנונה למה לא לדרוש אגרת פינוי אשפה? גם ניתן היה לצמצם מעט את חוק נהרי. בלוך לא נוגעת!!! למה. היא רואה למרחוק, היא רוצה קדנציה שנייה ובלי תמיכה חרדית אין סיכוי. למה לקלקל את הסיכוי לתמיכה חרדית. בהרעת תנאיהם זה ירחק מלהתגשם. זו גם הסיבה שהיא כבר חוזרת בה מהחלטות. למשל, צו הריסה למוסד חינוכי בחפציבה. למשל צו הריסה לבית כנסת באותה שכונה. אבוטבול העלים עין במקרים דומים, היא למדה ממנו.

תמיכה חרדית? כבר עתה ניכרים סימני חרטה לא מעטים בקרב המצביעים החרדים הבודדים שתמכו בה. מאבק בני השכונה החרדים בבר אילן לשוויון, עורר זעם כעס ותסכול.

לזכותה של בלוך חייבים לומר, היא משתדלת ככל יכולתה. היא רוצה, המציאות לא ממש לטובתה. הביאה מנהל תפעול לשפע והיא צריכה לעשות את העבודה במקום הממונה על שפע. בתחומים החשובים ביותר לעיר היא פשוט לא שם. וועדת המשנה לתכנון ובניה, יושב שמעון גולדברג בראשות הוועדה. חברים בוועדה גם עליזה בלוך. היא לא מגיעה לישיבות!!! ולאגף ההנדסה יש את ההשפעה הגדולה ביותר על עתיד העיר, כותב לי חבר מועצה נכבד.

הזכרנו את גולדברג, האיש שהרבה בזכותו כך אומרים נבחרה לראשות העיר לעליזה בלוך יש קואליציה של 18 חברים!!! לייעול העבודה הקימה פורום ראשי סיעות, רעיון טוב. יושבים בלוך, אדרי, גולדברג. א, ב, וג, האם שונים אלה מא, ב, ג (אבוטבול, בלעיש, גרינברג) שכבר הכרנו? מי חסר? רינה הולנדר, יו"ר הבית היהודי. למה? בלוך לא מייחסת הרבה להולנדר. בישיבת המליאה האחרונה בלט המשבר בין הצדדים והיה לשבר!!! סיעת הבית היהודי עזבה את המליאה באמצע הצבעה במחאה על התעלמות בלוך מדרישותיהם. משבר מקומי? לא ממש. והדברים עוד יפורטו בהמשך... מה שאפשר לסכם התפקוד בקואליציה רחוק מלהשביע רצון. בבית המצומצם עם הליכוד והבית היהודי היא בעימותים גדולים. פעמים רבות רצה לרצות את אדרי על החלטות שהיא קיבלה מבלי לשתפו. אדרי מגיב בכעס רב, פעמים רבות התעלם מחיזוריה. בכל פעם מנסה לתת עוד הזדמנות, עד כמה ואו עד מתי? צפו לבאות. עם הבית היהודי היא בעימותים תמידיים בנושאי דת, בנושאי כפייה חרדית, ועוד. הגדילה סיעת דגל בזלזול בבלוך, הסיעה הצביעה נגד החלטת הנהלה , נגד הצעת החלטה שראש העירייה הביאה, והיא לא נופפה אפילו בצבע... אז מצבה הפוליטי לא הכי מזהיר.

אפשר לכתוב כאן מגילות שלמות על ימיה הראשונים של עליזה בלוך. בסיכום הכולל, יש אין ספק מידת אכזבה. בלוך הייתה יכולה להרבה יותר, ואולי בעצם זו כל יכולתה? קשה להאמין. האם הנהר הזה שאותו צריכה לחצות רחב מדי וביאכטה שהיא נמצאת, קשה לחצותו? יכול להיות. כל לה הם סיבות מקלות. מדובר רק, בהדגשה רק בשנה הראשונה, שנה של התלמדות, שנה של הכרה, שנה של בניית כוח אדם וצוות, נקווה שבשנה הבאה נעלה רשימה חיובית יותר. שנה למהפך, ואני מוסיף לא רק החלפנו ראש עיר, ישנם שינויים, משיפיעים וחשובים? אתם תחליטו

נושאים: בית שמש
ראש העיר בריאיון בערוץ 13
ראש העיר בריאיון בערוץ 13
ראש העיר בריאיון בערוץ 13
ראש העיר בריאיון בערוץ 13
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
שנה למהפך- האם בית שמש תאבד את ההזדמנות?
תושב שאכפת לונכתבה ביום ראשון, 03 בנובמבר 2019, 09:20

אדון ציון היקר, לא ברור לי לאן אתה מנסה להוביל במאמרים שלך. עד שסוף סוף יש לנו ראש עיר שעושה הכול למען כולם אתה מחפש מתחת לשטיח איפה עוד אפשר להתלונן. אם ממש לא טוב לך פה, אתה מוזמן לעבור לעיר אחרת שבה הכול יהיה מצוין לטעמך.

שנה למהפך- האם בית שמש תאבד את ההזדמנות?
תושב העירנכתבה ביום ראשון, 03 בנובמבר 2019, 07:21

כן כן, כל מה שיש לה למכור זה חיוך

שנה למהפך- האם בית שמש תאבד את ההזדמנות?
בנימיןנכתבה ביום שבת, 02 בנובמבר 2019, 14:59

צודק כל מילה!