שלום אדרי: "הכתבה בידיעות מוזמנת להרשים את הציבור הממלכתי"

והוסיף: "אני מוכן להתעמת עם כל מי שרק רוצה, החרדים צריכים למחוא כפיים לבלוך, התקציבים להם רק גדלו, מי שקופח זו בית שמש הוותיקה"

שלום אדרי חותם על אמנת נחם
שלום אדרי חותם על אמנת נחם

כתבה מפרי העיתונאי רפי פרלשטיין (חרדי) בידיעות שישי (היום) עוררה סערה זוטא, תוכנה למרות שנראה כזה פרווה הרגיז מכאן ומשם. לטענת הגורמים, תקציב מורשת ישראל ותרבות תורנית, שעמד בשנת 2018 על 847 אלף ש"ח, קוצץ בצורה קיצונית ל- 150 אלף ש"ח בלבד. האמנם?

עובד עירייה בכיר אומר: " קראתי את הכתבה בידיעות ירושלים. המספרים שכתובים שם זה דמגוגייה של אחד שלא יודע לנתח מספרים."

אחד האנשים הבקיאים בספר התקציב ומצוי כמעט בכל סעיף וסעיף בספר הוא הפוליטיקאי המשופשף שלום אדרי. במיוחד סעיף הקיצוץ. כללית אומר אדרי: "החרדים מתקשים להבין שהפסידו את הבחירות? מה הבעיה עם זה. כשהיה אבוטבול נתן להם ללא גבולות, ואיש לא יכול היה לפתוח את הפה. היום, בואו נבדוק מה קוצץ להם והיכן.".

אדרי לא מציע לפתוח כאן בי"ס אלא להתרכז בסעיף שנטען כי קוצץ . הסעיף הזה תמיד אצל הבית היהודי, אז מי שצריך לטעון זה הבית היהודי, והם אינם טוענים. והסעיף הזה מצוי אצל הרב ניסים בריח. עד כמה שאני מכיר ויודע, הרב בריח לא התלונן.

אדרי קרא את הכתבה והופתע, קיצצו לציבור החרדי? בואו נלך לספר התקציב ונראה היכן קוצץ , ואם קוצץ נראה מה קוצץ. ואכן המספרים מאלפים, מי שעומד מול ספר התקציב רואה מספרים. תקציב 2018 מול תקציב 2019. תקציב 2018 עמד הסכום על 847 אלף ₪. היום 'רק' 150 אלף ₪. נו, היכן לאן כל השאר? אז שימו לב, חמישה סעיפים שלא היו בשנה שעברה נותנים את הסכום של 800 אלף ₪, ביחד זה כבר 950 אלף ₪. גדל או קטן? וזה לגבי תרבות תורנית. ממש כנ"ל במורשת ישראל, הפכו סעיף אחד מרכזי לתתי סעיפים. אדרי כן מופתע מההתחכמות לראות איך פתאום הומצאו סעיפים חדשים תחת כותרות שונות, חוסן קהילתי, אירועי תשרי, תרבות פנאי חרדי וכן הלאה. קיבוץ כל הסעיפים האלה יחדיו מגבש סכום של מעבר לסכום בשנת התקציב הקודמת.

אז מה? מישהו ניסה לעבוד על הציבור?

אומר שלום אדרי: "הכתבה הזו מוזמנת להערכתי להרשים את הציבור הכללי והדתי לאומי בעיר, כביכול עליזה בלוך פועלת לטובת הציבור הממלכתי ומקצצת לציבור החרדי. נהפוך ההוא, הציבור החרדי יכול רק למחוא לה כפיים. העובדות והמספרים מדברים אחרת, ואני לא נגד, אם יש שיתנו. בית שמש הוותיקה היא המקופחת. ואם אני אומר האמינו לי יש לי על מה לסמוך".

נושאים: עיריית בית שמש, תקציב תרבות תורנית
שלום אדרי חותם על אמנת נחם
שלום אדרי חותם על אמנת נחם
שלום אדרי חותם על אמנת נחם
שלום אדרי חותם על אמנת נחם
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: