שינויי סטטוס קוו בחיי הדת בעיר

רב חרדי מתמנה לנהל המקוואות והעירובין בעיר, רעייתו תשמש מפקחת על הבלניות. הציבור הדת"ל נכון להשיב מלחמה

הרב דידוביץ עם ראש המועצה הדתית
הרב דידוביץ עם ראש המועצה הדתית

ביום ראשון הקרוב תתקיים ישיבת מליאה של המועצה הדתית שתשב גם כישיבה וועדת כוח אדם. אל הישיבה הוזמנו חברי המועצה הדתית. מי נפקד מקומו ברשימה זולת סיגלית שרייבר שעדיין לא מילאה את הטפסים הנדרשים לשמש בתפקיד. (הטפסים מצויים בלשכת ראש העיר וזו מסיבותיה שלה שומרת עליהם אצלה). נציג הליכוד שמעון אזולאי גם הוא לא מופיע ברשימת המוזמנים.

על סדר היום מספר נושאים חשובים ומהותיים הנוגעים לשינוי פני חיי הדת בעיר. אלה הנושאים שהמועצה תדבר עליהם בלעדי שלושה נוכחים, אזולאי לא הוזמן, דוד לוק התפטר וסיגלית שרייבר טרם מילאה טפסי חברות במועצה הדתית. הנושא הראשון הוא אישור רב יועץ מקוואות ועירובין. מאז פטירתו של הרב דוד ספקטור ז"ל אין סמכות רבנית בעניינים החשובים האלה, עירובין ומקוואות. הרב שמעון ביטון ביקש מהמשרד לשירותי דת לאשר מינוי רב במקומו של הרב ספקטור ואולם במשרד דחו את הבקשה . אל החלל הזה הוכנס רב אחר, חרדי שמקפיד על העניינים האלה בדרך אמונתו שהיא דרך שונה מהדרך בה הלך הרב ספקטור. הרב דוידודיץ ניהל ומנהל את הנושאים האלה בדרכו שלו כבר למעלה מארבע שנים. הכול בהתנדבות כך מספרים במועצה הדתית וכן מאשר הרב עצמו.

לפני כשנה הוחלט לשנות גישה ולשלם לרב שכר. כמה באמת אדם יכול להתנדב? נתבקשו הצעות מחיר, לא הוצא מכרז, אלא הצעות מחיר משלושה רבנים שונים. כל אחד נתן הצעה בעלות כספית שונה. ההצעות במערכת. שלא במפתיע נבחרה הצעתו של הרב דוידוביץ למלא את הפונקציה. את השכר כך טוענים הוא מקבל רק בחודשים האחרונים ולא מאז הוגשה ההצעה על ידו.

בישיבה ביום א מבקשים לאשר מה שכבר קיים זמן רב. סעיף אחר בוועדת המכרזים הוא אישור להקמת וועדה לבחירת מפקחת בלניות מהעובדות הנוכחיות. במועצה הדתית יש כבר מפקחת בלניות, די במקרה היא גם אשתו של הרב דוידוביץ. עכשיו מבקשים לאשר מפקחת בלניות מתוך צוות העובדות במועצה. האם זו תהיה הרבנית דוידוביץ? מי יודע אולי. ביום א' נדע. מינוי כזה ישנה את הכללים לגבי הטובלות מהזרם הדת"ל או מהזרם הספרדי. אם שני המינויים האלה יעברו, והם כן יעברו כי זה על פי רצונו ודרישתו של בכיר ביותר בעיר יש מי שרואה בהם שינוי סטטוס קוו בחיי הדת.

עוד נושאים בסדר היום, אישור אחראי חלקת חרדים. מכרז הובלת נפטרים ודיווח על חנייה חדשה וחלקה חדשה בבית העלמין ולקינוח דיון על הכוונה לערוך כנס גבאים.

מינוי משפחת דוידוביץ מעורר בלב המחנה הדתי לאומי חשש כבד מהכוונות שיש במעשה. היום הוציאו את ההודעה הבאה: אנחנו מתארגנים יחד עם רבני הציבור בכדי לפעול להשבת הסדר על כנו ולאפשר לציבור שלנו לחיות לפי אורחות חייו ופסיקות רבותיו. ראש העיר מצהיר מעל במות התקשורת כי יש לכבד את אורחות חייהם של תושבי רמב"ש ב ולאפשר להם לבקש לבוש צנוע בכניסה לשכונה. אנחנו מבקשים מראש העיר- כבד את אורחות חיינו. כיבוד הוא דבר חשוב, וצריך לחול על כל ציבור וציבור. כבד את אורחות חיינו ואפשר לרבנים שלנו להנהיג אותנו בתחום העדין כל כך של מקוואות. החזר עטרה ליושנה, כפי שהיה בימי הרב ספקטור זצ"ל, ואפשר לרבנים להשיב את העירוב המהודר לקדמותו. תן לרבני כל ציבור וציבור להנהיג את קהילותיהם. המקוואות בשכונות החרדיות יהיו תחת אחראי המגזר החרדי, ומקוואות בשכונות לא חרדיות תחת אחראי מהציבור הלא חרדי. כל אחד ואורחות חייו. אל תסכים לטענה של "כולה שלי". הנהג את שיטת חז"ל- "יחלוקו" ויבוא שקט ושלום על מקוואות העיר ועל העירובין !!!".

אבוטבול בתגובה הוציא הודעה שהכול קשקוש. כך מתייחס ראש עיר למסמכים ולעובדות. והיכן המחנה הציוני בקואליציה? חיים בן מרגי ממלא פיו מים עם העיתונות. לנו נודע כי קים פגישה בעניין עם משה אבוטבול, ישיבה מאוד סוערת ורווייה קולות רמים. רינה הולנדר רותחת וכבר החתימה מכתב בשם האופוזיציה פניה ליועץ המשפטי לשר הדתות.

בידינו גם מכתב חריף שהוצא ללשכת מנכ"ל המשרד לשירותי דת, המכתב הונח אצל סגן השר ח"כ הרב אלי בן דהן. על זה ועוד, פרטים בכתבה נפרדת בהמשך.

נושאים: המועצה הדתית, המשרד לשירותי דת
הרב דידוביץ עם ראש המועצה הדתית
הרב דידוביץ עם ראש המועצה הדתית
הרב דידוביץ עם ראש המועצה הדתית
הרב דידוביץ עם ראש המועצה הדתית
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
שינויי סטטוס קוו בחיי הדת בעיר
הרב בריח 2נכתבה ביום שישי, 22 בדצמבר 2017, 05:32

כמה נחמד שראש העיר מתהדר בנוצות טווס על זכיה השנה במנהל תקין.שיפסיק לגלגל עניים לטעון לכפיה על אורח חיים שהחרדים רוצים ויבדוק את הגיבנת שלו..