רשות הגנים הגישה בקשה לאישור תכניות פיתוח בחאן שער הגיא

רשות הטבע והגנים מבקשים לבצע את פיתוח מתחם "חאן שער-הגיא" ולהופכו לעוד פארק בו יוכלו אזרחי ישראל, ללמוד ולשמוע פרקי היסטוריה על מאבקי כוחות המגן העברי

חאן שער הגיא
חאן שער הגיא

שער הגיא מהווה עד היום סמל לקרבות על הדרך לירושלים בשנים שלפני קום המדינה. השיר "באב אל וואד" (שער הגיא בערבית), שנכתב על ידי חיים גורי בימי מלחמת העצמאות נכתב כ"מקדש ללוחמי שער - הגיא", ומנציח את זכרם של הנופלים בקרבות על הדרך לירושלים.

בעקבות מחאה של לוחמי הפלמ"ח על החלטת הממשלה להנציח את מורשתו של השר (אלוף מיל.) רחבעם זאבי (גנדי) בחאן שער הגיא, נמסר במהלך חול המועד פסח תשע"ז על ידי לשכת ראש הממשלה, שרחבעם זאבי (גנדי) יונצח באתר אחר ולא בחאן שער הגיא. הוחלט שאתר 'חאן שער הגיא' ייקרא על שמם של פורצי הדרך לירושלים.

רשות הטבע והגנים הגישו בקשה לועדת המקומית לתכנון ובניה במועצה האזורית מטה יהודה, המועצה אשר בתחומה מצוי החאן, במטרה לקדם תכניות בניה במקום. רשות הטבע והגנים מבקשים לבצע את פיתוח מתחם "חאן שער-הגיא" ולהופכו לעוד פארק בו יוכלו אזרחי ישראל, ואולי גם תיירים ללמוד ולשמוע פרקי היסטוריה על מאבקי כוחות המגן העברי בשלהי מלחמת העצמאות. זאת מתוקף חוק המטיל ביצוע השימור על רשות הגנים הלאומיים.

תכנית הבינוי הוגשה בהתאם להוראות כתנאי לקבלת היתר בניה לעבודות הפיתוח בחאן. יש לציין שחלק מעבודות הפיתוח שכוללות בתוכם הסדרי חניה נמצאות בתחום תכנית בנייה אחרות מה שמוגדר כביש 38 החדש, ולכן יש לבצע תיאום מלא עם נתיבי ישראל. כך אומרים בוועדה המקומית לתכנון ובניה במטה יהודה.

המבקשים נשלחו להשלים בקשתם וניתנה להם אורכה של 180 יום לביצוע ההשלמות.

מטה יהודה נמסר בתגובה:

תכנית חאן שער הגיא מתוכננת בהתאם להוראות תכנית מי\323\ב' קביעת הוראות התכנית הינה לשימושים ותוספת שטחים למבנים לשימור בתחום אתר לאומי חאן שער הגיא, אתר מורשת ,הנצחה וזיכרון .

נערכו פגישות תכנוניות במשרדי הוועדה המקומית לקידום התכנון ,בתאריך 24.5 2017 שובצה תכנית בינוי בקנ"מ 1:500 של האתר המסבירה באופן רעיוני את המתחם הכולל מבנה לשירותי דרך , מרכז מבקרים ומורשת , תכנית הבינוי אושרה בתנאים . הוגשה בקשה להיתר פיתוח ונמצאת בבדיקה על ידי צוות הרישוי.

נושאים: רשות הגנים, מטה יהודה, חאן שער הגיא
חאן שער הגיא
חאן שער הגיא
חאן שער הגיא
חאן שער הגיא
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
רשות הגנים הגישה בקשה לאישור תכניות פיתוח בחאן שער הגיא
רןנכתבה ביום חמישי, 03 באוגוסט 2017, 17:18

פארקים זה נושא חשוב, אבל במקרה זה, אסור שמוקד הפיתוח יהיה על פינות מנגל ובילוי. כאלה יש רבים בארץ. באב אל ואד (שער הגיא) יש רק אחד וחשוב שכל מי שיגיע, בין אם במודע ומתוך עניין במלחמת השחרור ובפריצת הדרך לירושלים ובין אם שלא במודע, כדי לבלות בטבע, יחזור עם ערך מוסף, מורשת הפלמ"ח בשער הגיא.