רק שעה אחרי צאת השבת קיבל הממונה על הרווחה עדכון על הטרגדיה

פעילת הציבור חנה ג'ורנו: תוקם וועדת בדיקה לנסיבות מסירת ההודעה למשפחת הנפטרת, מנהל המוקד אומר כי כל האירוע בבירור

החוף בפלמחים
החוף בפלמחים

נוהל הודעה על אסון קיים באגף הרווחה בבית שמש כמו בכל הרשויות ברחבי הארץ. הנוהל הזה קובע מיהם גופי החירום של הרשות כמו גופי הפעלה, מוקד מידע ומטה משימתי, מרכז מידע ותמיכה. מנהלת תחום בכיר ברשויות המקומיות אהובה קרקובר חיברה את הנוהל , ומדגישה כי בכל רשות חייב שיימצא תיק נהלים רשותי.

מה קרה בבית שמש? בשעות הבוקר, בערך בסביבות השעה 10 בבוקר המשטרה ביקשה ליווי של עו"ס כדי להגיע לכתובת ביתה של הנפטרת כדי להודיע. המשטרה יצרה קשר עם עיריית בית שמש באמצעות מוקד 106, המוקד הארצי. המוקד המקומי לא פועל בשבתות. המשטרה קיבלה טלפון של העו"ס התורנית בעיריית בית שמש וניסתה להשיג אותה. הטלפון לא הגיב או לא ענה. משכך השתהו במשטרה בהעברת ההודעה למשפחה. במשטרה קיבלו את מס' הטלפון של מי מטעם העירייה מנהל את הרווחה.

בינתיים החלו להגיע למשפחת הנפטרת ידיעות על האסון הכבד, הפרטים על מצב בתם לא היו הכי ברורים, עדיין משום גורם מוסמך!!! חברים שלא ממש היו בטוחים בפרטי האסון הצטרפו והתקבצו מסביב לבית המשפחה. במשטרה שקלו, אפילו להוציא קצין משטרה בליווי נוסף כדי להודיע למשפחה, שכן התקשורת עלולה היתה להקדים ביקורים בבית משפחות.

רק כעבור כשעתיים הצליחו במשטרה להשיג כנראה את העו"ס והלכו ביחד לביתה של המשפחה, רק אז נתבשרה המשפחה את הבשורה המרה והכואבת.

כשעה לאחר צאת השבת קיבל הממונה בעיריית בית שמש על תיק הרווחה יגאל חדד הודעה בנייד על האסון. הוא בדק ומצא כי שני עוס"ים הגיעו לבית המשפחה בשעה 12 וחצי ביום שבת. בבית שהו בני משפחה. כעת יצרו קשר עם בתי הספר לפי הצורך." כעת זה מוצ"ש.

שאלות לא מעטות עולות עקב האסון, והן בודאי תתבררנה מיד בתום הקבורה או אחרי השבעה על מות הצעירה מבית שמש. קשר העבודה בין מוקד המידע הארצי לבין מוקד הטיפול בעירייה.

מנהל המוקד העירוני משה כהן אומר עתה כי "אינו יכול לפרט. אך בוודאי שיש כוננים בכל התחומים לכל ימות השבוע. כל השנה, כמובן תוך הפעלת שיקול דעת וכאן נעשה מאמץ להפעיל את הכוננית. מה קרה עם הכוננית הזו, למה לא ענתה לפנייה אליה בנייד, כל האירוע. בבירור.".

מי שליוותה את האירוע הזה מאז שעות הבוקר היא פעילת הציבור חנה ג'ורנו, שמנוחת השבת שלה הוטרדה והיא מצאה לנכון להתייצב ולנסות לסייע בידי המשטרה והמוקד הארצי. "הטראומה חזרה לי, רצח אחי ואחייניתי ז"ל עלה לי באותו הרגע, כאשר שכן בישר לי את הידיעה. למה ככה צריך להיות? היכן הם המוסדות האחראים במדינה שאמורים להיות מבשרי הרע לתושבים? אותה עו"ס כוננית חייבת לעמוד על חומרת מעשיה. לא אנוח ולא אשקוט בעניין הכואב הזה. אני מבקשת ודורשת שתקום וועדת בדיקה ומיד. אני לא אסכים שיטייחו את הכאב הזה".

נושאים: מוקד 106, בית שמש
החוף בפלמחים
החוף בפלמחים
החוף בפלמחים
החוף בפלמחים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: