רק אחת מחברי מועצת העיר יודעת כמה כסף יש בקופת קרנות הרשות

שאלנו את נבחרי העיר, התוצאות מחייבות שינוי בניהול הכספים. התשובות, מ-לא זוכר, אני לא יודע, ואין לי מושג- מעידות על חוסר שקיפות וחשד למינהל לא תקין לכאורה. חשאיות לא מובנת

מליאה מחודש יוני
מליאה מחודש יוני

כספי קרנות הרשות המקומית בית שמש אמורים לשרת את הציבור בצרכים שאין מקורות מימון אחרים. מקורם של הכספים הוא בגביית אגרות בניה מקבלנים בונים, תוספות בניה, ומעוד מקורות בתחום הזה שאינם נכנסים לתקציב העירוני השוטף. הכספים האלה מצויים בקופה נפרדת מתקציב העירייה ומנוהלים בידי אדם אחד, גזבר העירייה. כך בכל שנות קיומה של העיר, דבר רגיל ואף שגרתי ואולי גם מקובל ברשויות.

נכון לגבי רשויות קטנות, בית שמש כבר אינה רשות שמגלגלת תקציב של מאה או מאתיים מיליון ₪, התקציב העירוני שלנו חצה את חצי המיליארד שח, ועל כל זה מופקד אדם אחד, אותו אחד שהיה מופקד על 200 מיליון ₪, העבודה רבה קשה מתישה מסובכת, ולעיתים אפילו מסורבלת.

וזה כאשר מדובר בתקציב רגיל שמאושר בידי מליאת מועצת העיר. אם נוסיף את התברים נגיע אפילו למיליארד שקל, בהערכה כמובן.

האם לא הגיע הזמן לשנות את דרך ההתנהלות הזו?

חילופי שלטון בעיר, ובעיקר לאור הביקורת רצופת השנים על המסגרות התקציביות, אי הגשה אישור במועד, גירעונות שנתיים, גירעונות מצטברים ועוד, מחייבים ראיה אחרת. עידן בלוך ציפינו למצוא שיטת ניהול יותר קפדנית, עוקבת, בודקת, גלויה, שקופה.

לפני הכל, לפני שנציע מה שיש לנו להציע כפיתרון, ערכנו עבורכם מבחן בקרב חברי מועצת העיר.

הנה התשובות מפי אלו שהשיבו לנו.

שלום אדרי- אני לא יודע.

משה שיטרית- שאלה שכולנו מחכים לשמוע את תשובתה.

חיים זמורה- אין לי כרגע אפשרות לבדוק.

אברהם פרנקל- אין לי מושג.

ישעיהו ויסמן- לא זוכר.

הרב ניסים בריח- אין לי מושג.

ישראל סילברסטיין- לא יודע. צריך לשאול את אריה.

אלי פרץ, ישראל מנדלסון, צבי ווליצקי, שמואל גרינברג, יגאל חדד, שמעון גולדברג, לא הגיבו.

יצחק אלמליח הבטיח לשלוח שאילתא לראש העירייה.

גם לראש העירייה שלחנו שאלה. תשובה לא זכינו לקבל.

מי כן ידע? עו"ד רינה הולנדר סגנית ראש העיר, יו"ר ועדת הכספים- 47 מיליון ₪ יש בקופה נכון ל- 1.7.19. לא היה קל להולנדר לקבל את הנתון הזה, היא התאמצה להשיגו. למה חבר מועצת עיר צריך התאמץ כדי לקבל נתון פשוט? דרך עבודה תקינה לפשטוט עניינים ולהקל על מי שרוצנה לעבוד, הולנדר מעוניינת לעבוד.

והוסיפה כי היום יום ראשון יש דיון בוועדת הכספים בנושא הזה. כיוונו לדעת גדולים.

גזבר העירייה שנשאל ניהל איתנו משחק שובב, והשיב "הרבה". כאילו עינינו צרה בסכום הכסף בקופה. והוסיף "אין ברכה אלא בדבר הסמוי מן העין". ברדוגו רוצה שהציבור לא ידע מה קורה בקופה? לא חושב שזה מה שמדאיג אותו, לברדוגו טוב שיש קופה קטנה לעשות כשבא לו או לדחות כשאינו רוצה. בשפה אחרת, תופס את כולם ב... מה הבעיה לפרסם דוח שנתי מפורט...

אז היום יתקיים דיון בוועדת הכספים תחת הכותרת סקירה בנושא כספי קרנות הרשות ודיון במדיניות השימוש בכספים אלה.

צריך לברך על היוזמה ועל המחשבה.

מה צריך לעשות? אחרי חשיפת התשובות האלה כאן, צריך למנות אדם אחראי לניהול כספי הקרן. כאשר העירייה רוצה הלווה משם, תפנה באופן גלוי ומסודר ואם הדרישה תעמוד בקריטריונים שנבחרי הציבור יקבעו יביא למלאת מועצת העיר הצעת החלטה.

בעיריית חדרה למשל, יש אדם מופקד על כספי הקרן. הסכומים בקרן הרשות בבית שמש חצו פעם את ה-60 מיליון ₪. אם יהיה אדם מופקד, על ניהול כספי הקרן, הציבור ידע את המצב בכל יום ובכל חודש. מכיוון שמדובר בכספי ציבור חייבת שקיפות מלאה שלא רק הגזבר ידע , הברכה תהיה גדולה יותר.

נושאים: בית שמש, קרנות רשות, תקציבים
מליאה מחודש יוני
מליאה מחודש יוני
מליאה מחודש יוני
מליאה מחודש יוני
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
רק אחת מחברי מועצת העיר יודעת כמה כסף יש בקופת קרנות הרשות
גולש אנונימינכתבה ביום ראשון, 25 באוגוסט 2019, 15:27

הבעיה היא שפמפמו לך שבלוך יותר מקצועית וכו', אז אתה מתפלא. בפועל היא פחות מאבוטבול בהרבה בכל פרמטר, וגם יש לה פחות נסיון ממנו. לכן הכל נשאר אותו דבר, אם לא יותר גרוע. כל ההבדל שבתקפת אבוטבול, שלט מונטג, ועכשיו שולט אדון גולדברג, והוא זוכה לכל התופינים. זה הכל. ניתן להתעורר מהחלום.

רק אחת מחברי מועצת העיר יודעת כמה כסף יש בקופת קרנות הרשות
אריהנכתבה ביום ראשון, 25 באוגוסט 2019, 13:23

ציון כל הכבוד. תמשיך להאיר את עיננו בעניינים חשובים שכאלה. יישר כח.