רעידת אדמה בציבור החרדי- רשימה עצמאית

בראש הרשימה יעמוד הרב דוד ויינר, מי שהיה סגן ראש העיר בתואר ויו"ר ועדת הכספים בקדנציה הראשונה של אבוטבול, ונדחק בקדנציה השנייה החוצה מרשימת אגו"י.

הרב דוד ויינר
הרב דוד ויינר

גם אם בסופו של דבר יתברר שזו ידיעה פיקטיבית שאין בה ממש, רעיון הקמתה של עוד רשימה חרדית להתמודדות בבחירות הקרובות, מבסס את חוסר הרצון לראות את קואליציית ראש העיר משה אבוטבול ממשיכה לנהל את העיר. מי שהיה סגן ראש העיר בקדנציה הראשונה של משה אבוטבול, הרב דוד ויינר וחברים מחסידות ביאלא וחסידויות נוספות מכינים עצמם לקראת התמודדות אפשרית על ראשות העיר וגם למועצת העיר. חבריו של הרב ויינר מחתימים במים אלה במשנה מרץ תומכים, ויש בידיהם, די תומכים במספר הנדרש, כדי להגיש במועד מסירת הרשימות את הבקשה להתמודד גם על ראשות העירייה. הרב ויינר אומר : "יש לנו למעלה מ-800 חתומים וזה בכמה ימים, רשימת תומכים שלנו תהיה גדולה מאלף איש!!".

מדובר בקבוצה עצמאית שלא קשורה לפוליטיקה הישנה, ולא לשום מפלגה ישנה, יש היום למעלה מאלף איש ברשימה עוד לפני שהתחלנו את המערכה. הרב ויינר כבר הודיע למי שמוביל את הרשימה החרדית של אגו"י, הרב ישעיהו אענרייך, אמרתי לו היינו חברים, ואנחנו כבר לא." אענרייך הגיב לפי מקור הידיעה: "אתה מבין שזו רעידת אדמה." אם אכן בסופו של יום הרשימה העצמאית החרדית תצא אל הפועל יצטרפו אל הרב ויינר עוד חסידויות היושבות ממתינות להתפתחויות. התפתחותמעין זו מעוררת דאגה בציבור החרדי שמגלה יותר מאי שביעות רצון מכפי שהעיר מתנהלת בשנים האחרונות. "ההזנחה עד הפקרה של כל מערכות החיים שלנו, מניקיון ועד מחסור כיתות ומבנים לתועלת הציבור, מוכיחים כי כי המנהיגות הזו חייבת ללכת.". מדגיש פעיל במערכת הפוליטית.

"חברים מפעילים עלי לחץ פיסי מתון, אני התכוננתי לעזוב את הפוליטיקה, בשבוע האחרון, התהפכו הדברים." מספר הרב ויינר. "בימים הקרובים אחליט סופית על התמודדות במסגרת רשימה עצמאית כזו". מסכם הרב ויינר. מתי זה? בימים הקרובים ממש, תוך יום יומיים. במה זה תלוי? נשאל הרב וינר: "אני לא נכנס אם אין ערבויות". סתם ולא פירש.

הרב דוד ויינר היה סגן בתואר בקדנציה הראשונה של אבוטבול, שימש כיו"ר ועדת הכספים, וניהל אותה באחריות לטובת העיר בית שמש.

ברור שרשימה חדשה כזו טורפת את כל הקלפים בציבוריות החרדית השאננה כל כך ובטוחה בעצמה בניצחון בבחירות הקרובות עד כדי כך שעדיין לא ממהרת אפילו להכריז באופן רשמי על מועמד מטעמה לראשות העיר. בעניין זה מבהיר אחד ממוקדי הכוח הגדולים כי :אחרי החגים יישארו לנו שלושה- ארבעה שבועות כדי להיערך, ואצלנו כפי שאתה יודע לא קשה לתת קריאה לתלמידי הישיבות והתושבים החרדים, מספיק קריאה במקווה והשוק מוצף בפעילים תומכים ואוהדים".

אם אכן תצא רשימה עצמאית למערכת הבחירות זה מבשר טוב על התפתחות המחשבה הפוליטית בציבור החרדי שעד עכשיו היה תלוי בקבלת הוראות מעסקנים ארציים, שיטה מנותקת מהמציאות, ולפי הבנתם לא הוכיחה עצמה.

נושאים: הרב דוד ויינר, בחירות 2018
הרב דוד ויינר
הרב דוד ויינר
הרב דוד ויינר
הרב דוד ויינר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: