קרע בש"ס- אבוטבול מלקק את הפצעים

אבוטבול ינסה לשקם את ההריסות. ללכת הביתה בקלות לא ילך. בעיר כבר מדברים על ימיו האחרונים. מעולם לא היה אבוטבול בשפל כזה כמו הפעם, הוא נכשל במחנה, נכשל בהבאת יקירו אל הבאר, ונכשל אצל מי שהמליך אותו. יש לו שנה קשה לשקם את ההריסות או מי יודע אולי יקדים ויבין לבד את הרמז. וקנין הוא לא רוצה להיות

בלי חיוך
בלי חיוך

•איך תשפיע דחיית הבחירות למשרת הרב המקומי בבית שמש על ש"ס, מפלגתו של משה אבוטבול. מה שברור מה שהיה לא יהיה. אם כי בפוליטיקה הכול אפשרי, לא זה מה שיהיה כאן, בבחירות הבאות תמיכת ש"ס באבוטבול לא ממש בטוחה. כל מי שהתחיל לחשוב על מערכת הבחירות בנובמבר 2018, טוב לו לקרוא את הכתבה הבאה.
בש"ס סערה גדולה ומרה. הרוחות מנשבות בחוזקה עד כדי להרעיד קירות הבית. ניכר כי הקרע במישור הארצי אפילו קטן מהקרע כאן בעיר. עצם התמודדותם של שניים, האחד ראש מעצת חכמי התורה המקומית הרב אלחנן פרץ, אשר המליך את משה אבוטבול לתפקיד ראש העירייה, מול ידידו ומקורבו של הרב ינון רביב, לו 'חייב' משה אבוטבול בשל גיוס התרומות הרחב למוסד שהוקם ע"י עמותה בה חבר משה אבוטבול, הופכת את המציאות בתוך המפלגה המקומית על פניה.
ש"ס סדוקה לפני ההתמודדות הזו, המלגה איבדה שליש מכוחה בבחירות האחרונות, חלק בשל הפילוג ויציאת מחנה ישי, חלק בשל האכזבה הגדולה מהתנהלות אבוטבול ובעיקר התרפסותו היתר לפני מחנה יהדות התורה האשכנזי. "הוא נתן להם הכול, שכח מנין הגיע ואת מי הוא מייצג. עתה באה ההתמודדות הזו שהבליטה והוציאה מבין את העש מעל פני הקרשים ואבנים שממילא החלו מתפוררים.
אבוטבול הפסיד במערכה הזו. ויש מי שאומר כי הוא צריך לומר תודה גדולה על הוצאת הבג"ץ שייתן לו להתארגן ולארגן את מחנהו מחדש. האם זה אפשרי? ימים יגידו.
בינתיים מדברים בש"ס עדיין בלי פנים לפני המצלמה. שם יודעים לספר כי משה אבוטבול גמר את הסוס. "מבחינתנו הוא גמור. שיחפש לעצמו פראיירים אחרים". אחד אחר אפילו התבטא בחומרה "משה אבוטבול ספרדי שמתרפס לפני אשכנזים". הדברים נכתבו בעקבות סרטון שעלה ליו טיוב ובו מתבטא אבוטבול במבטא אשכנזי בהנחת אבן פינה לאחד ממוסדות הרב פרוש אורחות משה".
הקרע בש"ס הוא לא רק בין הפעילים בשטח לבין הראיס. הוא גם בין מס' 1 למס' 2. משה אבוטבול תמך ברב ינון רביב, יגאל חדד תמך ברבו הרב אלחנן פרץ. השניים ניהלו מלחמה נואשת מאחורי הקלעים. חדד הוכיח עמוד שדרה כשלא נכנע לאבוטבול.
חדד רצה מאוד שהבחירות יתקיימו במועדן, הוא היה בטוח שהבחירות האלה יביאו את אלחנן פרץ להיות הרב של העיר בית שמש. להערכתו אבוטבול היה מפסיד את המערכה הזו. ממש כפי שהעריכו עוד פעילים בש"ס, פעילים אשר מכירים את הנפשות הפועלות. ". לאבוטבול יש מחשבות אחרות, הוא בטוח שהוא מנצח. הוא רתם אליו, כך מספרים, את המחנה הציוני שהבטיח לו תמיכה במועמד שלו, הוא בנה על נציגי השר נציגי בתי הכנסת וגם על תמיכת המחנה האשכנזי. למה אלה? לפני בערך כחודשיים התקיימה ישיבה בה הובטח לרב במחנה האשכנזי לקבל ולהקים מחלקת מהדרין במועצה הדתית. וזה כמובן בתמורה לתמיכת במועמד המקורב לראש העירייה. אפילו החלו גישושים ובעל תפקיד במועצה הדתית אף אויים בפיטורין. סוף דבר העניין תקוע גם בשל דחיית הבחירות עי בגץ.

נושאים: שס, בית שמש, משה אבוטבול, יגאל חדד. אלחנן פרץ, ינון רביב
בלי חיוך
בלי חיוך
בלי חיוך
בלי חיוך
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: