קטע צפון של כביש 38 ייחנך היום

חצי מיליארד שקל יוציאו את קטע צפון מרשימת הכבישים האדומים. בציפייה לסיום מהיר של השלמת קטע דרום ואז תודה גדולה לישראל כץ על הנחישות וההתמדה.

השר כץ ואחרים
השר כץ ואחרים

היום ייחנך הקטע הצפוני של כביש 38, שער הגיא - בית שמש באורך של 6.5 ק"מ. שדרוג והרחבת הכביש לדרך דו-מסלולית דו-נתיבית הכוללת מפרידנים, תאורה ומעקות בטיחות. עלות הפרויקט למעלה מחצי מיליארד שקל!!! (505 מיליון ₪).

לאורך הדרך הותקנו 2 מעברים תת קרקעיים - חאן שער הגיא ובורמה, שלושה גשרי רכב - מסילת ציון ואשתאול ומעבר אקולוגי קשתי. כמו כן בוצעו שיפורים גיאומטריים מהותיים בעקומות האופקיות והאנכיות הקיימת במסלול הישן.

נוהגי ונוסעי כביש 38 מחכים ליום הזה. אכן הוא יום מבורך לא רק מבחינת הנסיעה בזרימה חופשית, אלא אף יותר, מהיום הסכנה לחיים בו צריכה לרדת. על פי נתוני 'אור ירוק' מדובר באחד הכבישים האדומים. על פי נתונים של 'אור ירוק' יש בכביש הזה קטעים מסוכנים והיא מציינת אותם. בקט הכביש הק, מ ה-10, הק"מ ה-16, ה-20 וה-23 הם הנקודות הכי קריטיות. אלו נתונים בהם קיימים עיקולים והתרחשו בהם תאונות קטלניות בעבר.

תכניות הרחבת כביש 38 עומדות על הפרק לפחות 15 שנה, אדריכלים ומהנדסים ופקידים התחלפו במשרדי התחבורה והשיכון, אפילו החלטת בית שמש היתה מעורבת בעניין. "בלי פתיחת כביש 38 לא יינתן אישור איכלוס לרמה ג'". רמה ג כבר מאוכלסת ורק עתה נפתח הכביש.

סגן ראש העיר והממונה על התחבורה שמואל גרינברג מברך על היום הזה. "שנים של מאמצים, שתדלנות, עבודה קשה ומאומצת מגיעים היום לסיום עם חנוכת הכביש החדש..

ביום זה חשוב לי מאוד לשגר את תודות העיר לשר התחבורה ישראל כץ שבתקופתו כשר התחבורה נכנס הכביש לתקצוב בתכנית החומש ואף בתקופת כהונתו זוכה הוא לחנוך אותו. לתודה זו מצטרפת כמובן ההוקרה לשר על הסיוע הגדול לכל הפרוייקטים התחבורתיים בעיר המתקדמים בסיוע ובסיוע חבר המועצה שלום אדרי.

עתה ניתן לראות אם הרחבת הכביש ושיפור התואי יורידו את עקומת הסכנה בנסיעה ובעיקר יורידו את כביש 38 ממצבת הכבישים האדומים בישראל.

היום במעמד ראש הממשלה ושר התחבורה אישי ציבור ייחנך הכביש וייפתח לתנועה. ועם זאת עדיין ארוכה הדרך לסיום הסיוט שכן כביש 38 מגיע עד לבית גוברין, קטע דרום, ועל זה עדיין התכנון קיים והביצוע התעכב כדי להשלים את קטע צפון של כביש 38. סעו בזהירות ובבטחה.

נושאים: כביש 38, בית שמש, כביש אדום, ישראל כץ
השר כץ ואחרים
השר כץ ואחרים
השר כץ ואחרים
השר כץ ואחרים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: