קו 630 יצא היום לדרך להדסה ושערי צדק

תעשו לבד את אמדן זמן הנסיעה, קרוב ל-30-40 דקות ואולי יותר בבית שמש, צריך לעצור ב-18 תחנות ורק אז נוסע דרך צור הדסה לבי"ח הדסה ולבסוף עוצר בשערי צדק. מי ירצה לנסוע באוטובוס כזה?

אוטובוס סופרבוס
אוטובוס סופרבוס

אתמול יצאה הפעימה הראשונה בשיפור השירות בתחבורה הציבורית הכוללת הרחבת השירות ותוספת אוטובוסים לבתי החולים בירושלים. קו 630 יצא לדרך היום, יום רביעי, לטובת נוסעים תושבי בית שמש המגיעים לבתי החולים הדסה ושערי צדק. האוטובוס יוצא מרחוב זכריה הנביא ברמה ג׳ דרך כל השכונות החרדיות, מגיע דרך רבין, שם עוצר בשלוש תחנות וממשיך הלאה לבתי החולים הדסה ושערי צדק. מסלול נסיעה מפרך, ארוך מדי, בודאי למי שחולה.

תלאות הדרך הזו, ובכלל העובדה שאוטובוס יעצור רק בשכונת מגדל המים, עצבנה את מ.מ. תושב העיר שחשף את דבר מחלתו ברבים ותיאר את הדברים כך: " שנים אנחנו מבקשים שיהיה קו אוטובוס לבתי החולים מבית שמש לירושלים, ישבו חכמי חלם ותכננו מסלול אוטובוס רק לחרדים מרחוב זכריה הנביא ברמה ג׳ דרך כל השכונות החרדיות ואף לא עצירה אחת, לא במרכז העיר ולא בביג. (האוטובוס עוצר בדקך רבין... (ס.צ.))

מה עשינו ?! אין כבר אנשים חולים בשכונות הוותיקות של העיר? לא מגיע לנו שתתנו לנו טרמפ בדרככם לעיר הקודש? היכן ראש העיר שלנו.

אני קורא בזה לכל ההנהגה בעיר, אני רוצה לראות אוטובוס מהשכונות שלנו לבתי החולים. אני כולי נסער, עיר של 130 אלף תושבים במרחק של 24 ק״מ מבתי החולים בעיר המשרתים את כל האוכלוסייה אחד יסע נסיעה של 40 דקות ישיר והאחר יקח 3 אוטובוסים, שעתיים בתחבורה ציבורית על מנת לקבל טיפול רפואי." מ.מ. מבטיח לצאת למאבק עד שהנושא יטופל.

אותו מ.מ. פנה גם לדובר חברת סופרבוס המפעילה את הקו 630 לבקש סעד. כך כתב לו: אילן בדר שלום, אכן תושבי בית שמש ״זכו" סוף סוף לקו תחבורה ישיר ( כמעט) לבתי החולים בירושלים. אני מבקש לומר לך שבמהלך ה-8 חודשים האחרונים, בעקבות מחלת הסרטן נסעתי יומיים בשבוע לטיפולים בהדסה. מידי פעם נחרדתי לראות את אנשי בית שמש שמגיעים לקבל טיפול ומבלים שעתיים בדרך, בכל כיוון, חוזרים יותר חולים הביתה.

מ.מ תושב וותיק בעיר, לרשותו רכב מאוד נוח, בנסיעותיו לטיפול השתדל לאסוף נוסעים בכל פעם שעלה לבית החולים. "הייתי ממתין בכניסה לבית החולים על מנת לאסוף כמה שאני יכול בדרך חזרה הביתה" כותב מ.מ. ומדגיש המאבק שלו לא למענו אלא למען החולים האחים.

מ.מ פנה גם למשנה לראש העיר גרינברג, לטעמו משרד התחבורה החליט על המסלול בניגוד לדעתו. ועוד מה שהרגיז היה ההודעה שיצאה מלשכת ראש העיר "לאחר מאבק של שנים הצליחה סוף סוף להביא את סופרבוס לפתוח קו לבתי החולים בירושלים." מ.מ. היה מוותר על האוטובוס הזה כפי שהוא נוסע ובמסלולים שהוא עובר..

אנחנו פנינו להנהלת סופרבוס וזו התשובה שקיבלתי: "קו 630 עתיד לצאת לדרך ביום רביעי הקרוב, לטובת נוסעים תושבי בית שמש המגיעים לבתי החולים הדסה ושערי צדק. בימים הקרובים נוציא הודעה מסודרת, אם לאחריה תזדקקו להתייחסויות נוספות נגיב עליהן, בשמחה." מה כבר אפשר לשפר בהודעה? מילים לא יעזרו לחולים הסובלים בדרך על לבית החולים.

נושאים: קו 630, בית חולים הדסה, סופרבוס
אוטובוס סופרבוס
אוטובוס סופרבוס
אוטובוס סופרבוס
אוטובוס סופרבוס
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
קו 630 יצא היום לדרך להדסה ושערי צדק
הדסהנכתבה ביום שני, 06 בינואר 2020, 03:20

צריך לעשות מסלול הפוך. מתחיל בביג--כמה שפחות סיבובים בתוך העיר-- ומשם לעין כרם דרך היציאה מהרמה לכביש המחבר בין בית שמש להדסה. הוא גם קצר יותר ופחות מפותל מלסוע דרך היציאה שליד מחסיה. וגם השעות לא מאוד פרקטיות אבל זה כנראה אינדווידואלי..

קו 630 יצא היום לדרך להדסה ושערי צדק
הרב בריח לימוןנכתבה ביום רביעי, 01 בינואר 2020, 14:31

כנראה מישהו לא חשב עד הסוף,ככה זה אצלנו...מה הבעיה לתת מכל שכונה קו מהיר לביג שזה תחנה מרכזית וגם לרכבת בלי עצירות בשכונות האחרות ומשם קו מהיר להדסה ושערי צדק?

קו 630 יצא היום לדרך להדסה ושערי צדק
מירינכתבה ביום רביעי, 01 בינואר 2020, 06:53

אני נסעתי אתמול אני גרה בנהר הירדן האוטובוס לא עובר בנהר הירדן הייתי צריכה לנסוע עם אוטובוס עד לרמת בית שמש א תחנה אחרונה בקישון פינת איילון ואז עליתי לאוטובוס קו 630 הדרך לקח שעה והוא לא עוצר ליד הדסה אלא במסעף משם הלכתי ברגל רבע שעה עם חבילות עד שהגעתי למחלקה. למה הוא לא נכנס ליד בית החולים בחניון כמו כל האוטובוסים