פתיחת שנת לימודים, ומה אתם יודעים עליה?

עיריית בית שמש חסכה מעצמה מבוכה ולא קיימה מסיבת עיתונאים כהרגלה בכל ערב פתיחת שנת לימודים, השנה אפילו חוברת נתונים מרוכזת כמו בכל ערב שנת לימודים אין.

צמד חמד אענרייך ואבוטבול
צמד חמד אענרייך ואבוטבול

היעדר השקיפות, מחלה ממנה סובלת עיריית בית שמש בולטת בסוף שבוע זה יותר מתמיד. אפילו הודעת דוברות לציבור על פתיחת שנת הלימודים תשע"ט שתחל ביום ראשון הקרוב במוסדות החינוך הממלכתיים, אין, שלא לומר חוברת - קובץ מרכז נתונים על מערכת החינוך כמו בכל שנה השנה העירייה, השנה חסכו מעצמה ולא הפיקו. האם היריבות במחנה החרדי הגיעה עד לפתח אגף החינוך? האם המאבקים הפנימיים בין דגל התורה ובין ש"ס גרמו ל שגם עובדי עירייה לא מתפקדים? ייתכן.

ישעיהו אענרייך הממונה על החינוך אינו מאוהבי מסיבות העיתונאים, ממש כמו בשנתו הראשונה כממונה (2014), כך גם השנה לא קיים מסיבת עיתונאים לפתיחת שנה"ל. בשנה הראשונה נימק עצמו כי" הוא מעדיף להתרכז בעשייה ופחות בדיבורים", הפעם אפילו הסבר כזה לא יצא אל הציבור. נציין זו חובתו הציבורית יותר מאשר חובת ראש העירייה, אם כי אין מסבת עיתונאים כזו מתקיימת ללא נוכחות ראש המערכת הוא ראש העירייה. השנה, משום מה מסיבת העיתונאים בה חושפת העירייה את כל נתוני והישגיה בשנה האחרונה לא מתקיימת.

האם צריך או לא צריך מסיבת עיתונאים? במסיבה כזו מוצגים כל אותם חידושים, אותן תכניות, הצגת פנים חדשות בצוות החינוך, מנהלים חדשים ועוד. כמו מצב מחסור הכיתות, בדק הבית ובכלל הערכות העירייה לקראת מה שאמור להיות חג לפתיחת שנת הלימודים.

כבר עכשיו נציין שיש בעיות, ובעיות רציניות מאוד, שאם היו מקיימים מסיבת עיתונאים אין ספק שהעירייה הייתה מובכת. חסכו מעצמם. הנהגת ההורים תמימת דעים בצורך, יש חשיבות לדווח לציבור על הטוב וגם על הרע. אומר שי כהן יו"ר הנהגת הורים היישובית. "שוחחתי עם יוחנן (נהל אגף החינוך צ.ס) ותשובתו הייתה עקב בחירות". האם שוכנעת? שי כהן מודה כי הנימוק הזה היה זר לו מאוד. "לא שוכנעתי , לא מכיר את החוק" ורק כדי להדגיש כמה חשובה מסיבת עיתונאים כזו הציג שי כהן בעיות , עליהן הגיש למנכ"ל העירייה מתי חותה ולא זכה לקבל.

מנהל אגף החינוך יוחנן קירשנבויים אומר: "יש מגבלות ערב בחירות ואין טעם". למה אין טעם? האם הכל בסדר? והוסיף: "לא אני קבעתי את המגבלות, יש הוראות של משרד הפנים".

לא ממש, משרד פנים אינו מגביל קיום ישיבות עבודה אינפורמטיביות לפני הציבור. ומי קבע שחייבים לשבת שם פוליטיקאים? מנכ"ל העירייה, מנהל אגף החינוך, ממונים על מוסדות חינוך יסודיים, על הגיל הרך וכו' יכולים היו לספק די נתונים לפני הציבור. כאשר לחצנו מעט בעניין ניסה יוחנן את התשובה הבאה: "צריך לבדוק עם יוע"מש ודובר". למה לא בדקו עד היום או עד מחר?

היועץ המשפטי עו"ד מיקי גסטוירט אומר: לא שאול אותי. יחד עם זאת ספק אם ניתן להתיר למשה (ראש העיר) ולאענרייך (הממונה על החינוך) לנהל מסיבת עיתונאים בה ברור שכל מה שייאמר יהיה בגדר של תעמולת בחירות." שני ראשי רשויות מנוסים, אענרייך היה ראש מועצת עמנואל, לא יודעים מה מותר ומה אסור. היועץ התנצל: "לא באחריותי הכינוס הזה".

נושאים: תשעט, חינוך, בית שמש
צמד חמד אענרייך ואבוטבול
צמד חמד אענרייך ואבוטבול
צמד חמד אענרייך ואבוטבול
צמד חמד אענרייך ואבוטבול
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: