פרקליטות המדינה הגיבה לבגץ : "לפתוח הליך הבחירות לרב בית שמש מחדש"

בכך נענו דרישות העותר לבטל את הבחירות במתכונתם כפי שנערכו, להרכיב מחדש את רשימת בתי הכנסת, לאפשר לכל מועמד חפץ להתמודד, ולשנות הרכב נציגי השר

בגץ
בגץ

פרקליטות המדינה הגיבה לבג"ץ בעתירה לביטול הבחירות למשרת הרב בבית שמש. הפרקליטות מציגה את החלטות ועדת הבחירות שהתכסה באחרונה וזו הגיעה למסקנה שעליה להתחיל כל הליך הבחירה מחדש. עניינה של העתירה היה בבקשה כי בית המשפט יורה לבטל את בחירת נציגי השר לשירותי דת, לבטל את בחירת בתי הכנסת ונציגיהם לאסיפה הבוחרת, לבטל את מינויה ולבטל את הליך הבחירות לבחירת רב העיר בבית שמש.

הפרקליטות נדרשה להגיש עדכון מצב קיים לפני קבלת הכרעה ע"י בג"ץ. הפרקליטות מעדכנת כי ועדת הבחירות בדיונה האחרון החליטה "לפתוח מחדש את ההליך לבחירת בתי הכנסת לאסיפה הבוחרת, ובהתאם לבטל את ההחלטות הקודמות על בחירת בתי הכנסת", תהיה פנייה מחודשת לבתי הכנסת להגיש תצהירים ולקיים הליך בחירות חדש. בעקבות כך הוועדה החליטה לקיים גם הליך חדש לבחירת המועמדים לרב העיר. במסגרת הביטול כל מי שמעוניין להגיש מועמדותו להיבחר לרב העיר יצטרך להגיש מחדש את המועמדות כולל אלו שהגישו בעבר. לטענת הפרקליטות "חלק ניכר מהטענות שעלו בעתירה אינן אקטואלית עוד". באשר לנציגי השר, הפרקליטות מציינת כי לשכת השר בתיאום עם נציגי ראש העיר פועלים להחליף חלק מנציגי השר במעמדים תושבי העיר, התואמים את הפילוח המגזרי. הליך זה טרם הושלם, ומן הסת יושלם כנראה לאחר החלטת בגץ.

באשר להיבט התקציבי, הנוגע למינוי רב לעיר בית שמש הגישה המועצה הדתית הצעת תקציב לשנת 2017, אשר כללה התייחסות למשרת הרב, הצעת התקציב אושרה ע"י המשרד לשירותי דת. בעניין זה נעיר כי הליך רגיל לאישור תקציב המועצה נעשה תחילה במועצה הדתית. ההליך הרגיל הוא שמליאת המעצה הדתית מקיימת דיון בתקציב, מאשרת אותו ורק אחרי זה עובר לאישור המשרד לשירותי דת. כאן התבצע מהלך הפוך, יש הכנה וגיבוש מסגרת תקציב שלחברי המועצה הדתית עדיין אין כל ידיעה או אישור עליו.

בכך למעשה נענו רוב התביעות שהוגשו בשם העותר. ועדיין קיימת טענה באשר להרכב וועדת הבחירות הרכב זה כך נטען בכתב התביעה 'מוטה מיסודו', שכן הא כלל שני פקידים כפופים לראש הרשות אשר לפי הבנתו הדיר עצמו מהגוף ובמקומו שיגר פקידיו לבצע מחשבתו ומגמתו. הפרקליטות מבקשת למחוק את העתירה תוך שמירת טענות הצדדים, כלומר באם אחת מטענת העתירה לא תשתנה יוכל תמיד בג"ץ לשוב ולהתערב.

התגובה נמסרה ביום חמישי בלילה ולעותר יש שהות להגיב עד שבועיים מיום קבלת התגובה. עו"ד אלי בוטבול ב"כ העותר ציון סולטן שוקד בימים אלה על תגובה בהתאם להחלטת בג"ץ במקביל להגשת תגובה מצד משיב מס' 4 עיריית בית שמש. אז יובא כל התיק לפני בג"ץ להכרעה.

לדעת אישיות בכירה בעיריית בית שמש: "פתיחת ההליך מחדש פירושה עיכוב של ההליך במספר חודשי טובים, מה שאמר שמוטב לדחות את הבחירה של הרב עד אחרי קיום הבחירות המוניציפליות והכול מחשש ללחצים מיותרים ומזיקים על חברים בגוף הבוחר". החלטת בג"ץ צפויה במהלך האביב.

נושאים: בגץ, בית שמש, המשרד לשירותי דת
בגץ
בגץ
בגץ
בגץ
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
פרקליטות המדינה הגיבה לבגץ : "לפתוח הליך הבחירות לרב בית שמש מחדש"
גולש אנונימינכתבה ביום שני, 08 בינואר 2018, 05:13

האמת מנצחת כל הכבוד