עיריית בית שמש פועלת שוב ללא תקציב מאושר

"היה דיון אחד בהנהלה, יש סיכוי קלוש שהוא יועבר בישיבה בפברואר" אומר אחד מחברי מועצת העיר, העירייה מתקשה לבנות את תקציבה לשנת 2018 בשל התחייבותה לאיזון תקציבי.

תקציב 2018
תקציב 2018

עירייה בזיג זג. לעיריית בית שמש אין תאריך קבוע בו היא מעבירה ומאשרת את תקציב התפעול שלה. בשנה שעברה אישרה את תקציבה בחודש ינואר, שנה לפני כן בחודש פברואר. שנה לפני כן ב-2015 בחודש ינואר, בשנת 2014 בחודש יוני!!!

מה יהיה השנה? ומדוע התקציב לא יכול להיות מאושר כבר בסוף שנת תקציב יוצאת? כבר עתה ברור שתקציב 2018 לא יאושר בישיבת מהמליאה הקרובה. לפי החוק התקציב חייב להיות מוגש לחברי מועצת העיר 10 ימים לפני קיום הדיון. הסעיף הזה מיועד בעיקר לחברי האופוזיציה, להצגת שאלות וללימוד תוכן התקציב. נכון להיום, יום שישי ה-19 לחודש ינואר לא הונחה לפני חברי המליאה כל זימון לישיבת המליאה הקרובה. מן הסתם זה לא יקרה בשבת ורק ביום ראשון אם זה יהיה עדיין זה על הגבול.

בדקנו ושאלנו חברי מועצת עיר. "היה דיון אחד בהנהלה, יש סיכוי קלוש שהוא יועבר בישיבה בפברואר". למה הסיכוי קלוש? איש לא יאמר זאת, אבל אפשר להעריך, העירייה מתקשה לבנות את תקציב 2018 בשל התחייבותה לעמוד באיזון מלא. השנה אין כבר תכנית התייעלות ולא יכולים לבקש להאריך המשכה של תכנית ההתייעלות. השנה גם המשיכה בית שמש לגדול בתחומי הבניה והאכלוס, מבלי להגדיל הכנסותיה מארנונה שלא ממגורים. תוסיפו את האיום לסגירת מפעל מלט הר טוב, והרי לכם גריעת מוקד הכנסות חשוב. וגם, רק ישיבת אחת? ברור שתקציב המתקרב לחצי מיליארד שקל מחייב היערכות רצינית ועמוקה הרבה יותר, ולכן יידרשו עוד מספר ישיבות. האם במתח הפנימי השורר בין חברי המועצה מהסיעות השונות זה אפשרי? נחיה ונראה.

והשנה היא שנת בחירות, בשנת בחירות אין תירוצים לחוסר טיפוח מובטח משנת בחירות 2013. זוכרים ססמת הבחירות של אבוטבול מפיתוח לטיפוח? השנה זה יבלוט, זה יכריע ויבסס את הניהול הכושל לאורך הקדנציה האחרונה. אז תהיה עוד שנה בה התקציב אם יאושר בישיבת פברואר , יאושר במשרד הפנים רק לקראת חודש יוני או יולי ועד אז העירייה תיאלץ לתפקד לפי 1/12 בשנה קודמת. אם אתם התרגלתם, במשרד הפנים, עם דרעי או בלי דרעי לא יאהבו את העניין הזה. שכן במשרד הפנים כבר הזהירו שהתנהלות תקינה פירושה גם הצגת תקציב במועד. ועיריית בית שמש מפגרת בחודשיים מינימום, בהצגת תקציב פעילותה. עיריית בית שמש של עידן אבוטבול כנראה תיאלץ להחזיר את תעודת הניהול התקין לשנת 2017 שקיבלה על תנאי.

נושאים: עיריית בית שמש, משרד הפנים
תקציב 2018
תקציב 2018
תקציב 2018
תקציב 2018
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: