סתירות מביכות בעתירת העירייה נגד היועץ המשפטי

מי שחיכה חמש שנים, יכול לחכות עוד חמישה חודשים!!! אם 'סבלנו 'חמש שנים, מוכנים ומסכימים לסבול עוד חמישה חודשים ובלבד שלא ייווצר חשש אפילו למראית עין, של בחירות חפוזות ותחת לחץ.

ראש העירייה עם הרב ביטון במכירת חמץ
ראש העירייה עם הרב ביטון במכירת חמץ

מי שיעיין לעומק בעתירתה של עיריית בית שמש נגד המשיבים היועמ"ש המשרד לשירותי דת וועדת הבחירות, ימצא עצמו קצת מהסס ברצינותה של העתירה. מי שרציני מביא נימוקים כבדי משקל, שאין נגדם אפילו בדל של ספק. כבר מראשיתה נמצאים טיעונים שהאמת סותרת אותם. בפרקליטות לא נעלמת מעיניהם האמת הזו ולכן יש מי שאינו לוקח ברצינות את המהלך שעלול רק להזיק לקופתה העירונית של העירייה.

עיריית בית שמש מבקשת מבית המשפט לקיים דיון דחוף ובהול, לקיים ולנהל מערכת בחירות לרב המקומי תוך 60 יום ובעיקר בטרם יתקיימו הבחירות המוניציפאליות. העירייה מציינת שהמשרה לא מאוישת דה פקטו זה יותר מחמש שנים.(!!!) ומנמקת כי "היעדר איוש לתפקיד מביא בפועל לתפקוד לקוי וחלקי של שירותי הדת בעיר, עניין ממנו סובלים תושבי העיר כולם".

המשרה לא מאויישת זה יותר מחמש שנים- מעניין למה? ובכן, הנה החלטת העירייה משנת 2012: "מועצת העיר מאשרת את המשך כהונתו של המרא דאתרא הרה"ג שמעון ביטון שליט"א כרב העיר בית שמש לאורך שנים רבות לבריאות". מליאת מועצת העיר אף קיימה מליאה מיוחדת לכבוד הארכת כהונתו של הרב ביטון לעולמי עד. ראש העיר אבוטבול הוא שנטע בליבו של הרב ביטון את אשליית הנצח עלי אדמות בתפקידו.

אם המשרה אינה מאויישת היכן היא עיריית בית שמש מאז 2012? מדוע לא הדאיג אותה המצב שמאז שהתפקוד לקוי וצריך בדחיפות למנות רב מקומי? גם כאשר מונה הרב שלום בן עזרא לתפקידו כמ"מ לא מצאנו את דבריה הדוחקים למינוי של קבע למרא דאתרא. ולא מצאנו בשום מקום תלונות מצד עיריית בית שמש, או כל גורם דתי אחר המתלונן על תפקוד לקוי של הרב המקומי, אדרבא שמענו רק תשבחות והערכה רבה לפעילותו. לומר היום בערוב ימיו בתפקידו כי תפקודו לקוי, זה לתקוע סכין בגבו של המרא דאתא, הרב המוערך מאוד בקרב הקהילה בעיר הוותיקה, אותה משרת מזה עשרות בשנים, חלקן בהתנדבות של ממש.

הרב ביטון הוזמן לקבלת הפנים עם שר הפנים אריה דרעי, הרב ביטון נכח בטכסים חשובים שהעירייה ערכה. והיריעה קצרה מלפרט. הרב ביטון הוא זה שמוכר מידי שנה את החמץ בלשכתו, הרב ביטון מקיים קבלת קהל מצומצמת אמנם בלשכתו, ותמיד הוא זמין בכולל או בביתו.

עיריית בית שמש חושבת שלציבור אין זיכרון, או לפחות במקרה הפחות גרוע, שהתושבים לא מתמצאים בעובדות ובנותנים. דמגוגיה זולה יותר מזו לא יכולה להציג עיריית בית שמש. והוסיפה העירייה שהיא מבקשת לקיים את הבחירות לפני קיום הבחירות המוניציפליות. רמז לדאגתה של העירייה מחשש לשינוי בהרכב המוניציפאלי. הרי, אם מר אבוטבול בטוח בניצחונו, מה שרצה היום יכול לעשות גם מחר, קרי יממה אחרי הבחירות. אנחנו תושבי בית שמש, אם סבלנו חמש שנים, מוכנים ומסכימים לסבול עוד חמישה חודשים ובלבד שלא ייווצר חשש אפילו למראית עין, של בחירות חפוזות ותחת לחץ.

ובכל זאת, אם העניין דחוף, למה העירייה התמהמה בקידום הליך הבחירות. בואו לא נתייחס לעובדה שכבר מסוף 2013 אין רב בבית שמש, נדבר אנחנו על הזמן שחלף מאז תחילת 2016. שנתיים חצי חלפו מאז, ולא היה דחוף שום דבר. פתאום נעשה דחוף? נו די... באמת. עם ישראל לא טיפש.

מי שחיכה חמש שנים, יכול לחכות עוד חמישה חודשים!!!

2. העירייה טוענת בעתירתה עוד "לעירייה אין עמדה באשר לזהות הרב שייבחר בסוף ההליך... העירייה אדישה לזהות רב העיר העתידי וכל רצונה הוא שימונה רב עיר בהקדם האפשרי... זאת מהסיבה הפשוטה ששירותי הדת מצויים במשבר ארוך ומתמשך...

למר אבוטבול יש עמדה ברורה באשר לשם הרב שאמור להיות, שמו, מעשיו ותמונותיו מכתרים אתרי חדשות לא מעטים. ב-17 ביולי 2017 התראיין ראש העיר משה אבוטבול לרדיו קול ברמה. "אני אישית מעדיף את מועמד מועצת חכמי התורה". אבוטבול מציין את שמו הפורש של המועמד המועדף. מי המועמד המועדף על מועצת חכמי התורה? הרב מוכר וידוע, והוא גם מידידיו הקרובים ביותר של ראש העירייה משה אבוטבול. חודש לפני כן התראיין ראש העיר משה אבוטבול לאתר כיכר השבת. "לי יש הוראה של מועצת חכמי התורה, ובראשם ראש הישיבה, שאמרו לי לפעול למען הרב ינון רביב, ביקשו ממני גם בכתב וגם בעל פה". אז יכול ראש העיר משה אבוטבול לטעון, כי הוא אינו העירייה. הוא תמך, תומך ויתמוך ואם הא מתכוון להיות מעורב אז אנא חדל מלקדם את ההליך הזה לפני הבחירות.

אם ישאלו את המועמדים, ואלה יסכימו לפתוח את הפה יחשפו ויוכיחו כי לעירייה יש מועמד מועדף, המועמד בהא הידיעה שמועדף על ראש העירייה. אז למה לספר שאין לעירייה מועדף.

אז רק למראית עין וגם כדי שנוכל, אנחנו שצריכים את המרא דאתרא שלנו, הכי נקי, הכי ישר, הכי חסר קשרים בצמרת השלטון המקומי, הכי שמסוגל לעשות תפקידו בהתאם להלכה ולא משיקולים חורגים, בואו נהיה הוגנים ונדחה את הבחירות (לרב) עד אחרי הבחירות המוניציפאליות.

נושאים: בית המשפט העליון, עיריית בית שמש, המשרד לשירותי דת
ראש העירייה עם הרב ביטון במכירת חמץ
ראש העירייה עם הרב ביטון במכירת חמץ
ראש העירייה עם הרב ביטון במכירת חמץ
ראש העירייה עם הרב ביטון במכירת חמץ
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
סתירות מביכות בעתירת העירייה נגד היועץ המשפטי
גולש אנונימינכתבה ביום שני, 04 ביוני 2018, 05:18

כל כך ברור אי אפשר לזלזל בעיר שלימה שהם מטומטמים, אולי צריך כבר לומר לו שכולם יודעים ממה נובע אותה ריצת אמוק, ולך ציון תודה שאתה עומד על המשמר