סדר וחוק: חפציבה ראשונה וכמשל

בלוך מחנכת קשוחה, בשעת מבחן מגייסת לעצמה את כל הכוחות לעמוד במשימה. חבל שאינה אוכפת על שותפיה למשימה לנהל את העיר להתייצב במקום שהם צריכים להיות חוד החנית בטיפול בבעיה.

שכונת חפציבה בהפגנות יום שישי
שכונת חפציבה בהפגנות יום שישי

ביום שישי האחרון הופגנה אלימות יוצאת דופן בשכונת חפציבה. רח' בן איש דמה לזירת קרב כמו רח' בר אילן (ירושלים) בזמנו. התקהלות, התעמתויות מיותרות נגד כוחות הביטחון המותשים ממאבקים אחרים, יידוי אבנים, הפיכת ניידת, ריסוס גרפיטי על קירות, לימות כזו אינה מורגלת ברחובותינו.

מה היה בבן איש חי? נדמה כי כבר נכתבו כל הפרטים, נחזור עליהם בקצרה. מבנה אחד שנבנה לא רישיון, על אדמה ציבורית, נדרש בונהו לפנותו. הנ"ל התחייב על מועד, גם משלא עמד במועד ניתנה לו אורכה. משזו לא בוצעה לפי הנדרש הוחלט לממש את הצו, שלושה חודשים אחרי הארכה!!! סבלנות, גם לעירייה יש סבלנות והיא פקעה.

לזכותה של העירייה היא פעלה כנדרש, כמתחייב מתוך רצון להשליט סדר במקום שהחוק והסדר אינם בתפריט הקיום של השכונה.

שכונת חפציבה צפופה במצב קטסטרופלי מכל הבחינות. ראשיתה של השכונה על כרעי תרנגולת שהותיר כאן היזם והקבלן בועז יונה, אין מוסדות חינוך כראוי. רוב החינוך השכונתי בקרואנים, ראש העירייה משתדלת מאוד עבור השכונה, הכינה וגיבשה לעצמה תכנית עבודה לשיקום השכונה. היא ערכה את עושים שכונה הראשון בחפציבה, אמירה ערכית חשובה.

כדי להשליט סדר, חייבה התנהלות קשוחה מול כל המבנים הלא חוקיים בשכונה, כך עשתה כאשר הוציאה צו פינוי לקרוואנים המשמשים בית ספר. טעותה בכך שהותירה את בית הספר על כנו. ראו שהיא ויתרה מתוך התחשבות לבית ספר, חישבו ומצאו שהיא תוותר על בנייה בלתי חוקית של בית כנסת. לא הכירו את עליזה בלוך.

נחישות, אסטרטגיה, עקביות. לא מעניין אותה אלוהים ולא ראש הישיבה, היא תעמוד בהתחייבותה כלפי אמונתה להשליט סדר וחוק ולא משנה היכן וכמה זה יעלה לעירייה. בלוך מחנכת קשוחה, בשעת מבחן מגייסת לעצמה את כל הכוחות לעמוד במשימה. חבל שאינה אוכפת על שותפיה למשימה לנהל את העיר להתייצב במקום שהם צריכים להיות חוד החנית בטיפול בבעיה. אם אלה אינם מתייצבים ראשונים, אצל הרבנים או מול הציבור לא עשתה כלום!!

מוזר הוא לראות כי את הגיבוי הראשון קיבלה דווקא מחבר המועצה יגאל חדד איש תנועת ש,ס. חדד היה הראשון לגנות את כתובות הנאצה. אחרים שנתבקשו חששו/לא העזו/פחדו (מחק את המיותר) לצאת נגד הכתובות המכוערות האלה.

בלוך יודעת, אם תיכשל בחפציבה לא תעז להתקרב לשום שכונה בעיר. היום זה חפציבה, מחר זה, ברמה ב' ומחרתיים ברמה ג'.

אל תפרשו את התנהלותה כפועלת נגד החרדים, אדרבא ואדרבא, פעילותה זו היא למען כל תושבי בית שמש. סדר, חוק שומרים על כולם.

נושאים: עליזה בלוך, אלימות
שכונת חפציבה בהפגנות יום שישי
שכונת חפציבה בהפגנות יום שישי
שכונת חפציבה בהפגנות יום שישי
שכונת חפציבה בהפגנות יום שישי
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
סדר וחוק: חפציבה ראשונה וכמשל
אנינכתבה ביום ראשון, 14 ביולי 2019, 21:23

אנו בטוח שלא תפרסמו את התגובה שלי: אך איפה היא עליזה בלוך כשתקפו חרדי סתם??? "ראש עיר של כולם" - בלוף אחד גדול!!!!!!!!

סדר וחוק: חפציבה ראשונה וכמשל
תושבנכתבה ביום שלישי, 09 ביולי 2019, 16:07

מוזר שלאחר פירסום ההתנהגות החייתית של המפלצות בלבוש שוטרים בהפגנה שעליה אתה מדווח, אינך מפרסם כלום על כך כלום ואינך תובע גינוי מראש העיר ושותפיה מהליכוד והבית היהודי. גם אם נשים את המקצועיות בצד, איפה נקיפות המצפון הלא ברור שהשוטרים הללו ינקו את השראתם מההסתה שלך ושל שכמותך.