סגן ראש העיר שיטרית בטכס המרכזי: "מותר לנו לא להסכים, אסור לנו לשכוח שאנחנו בני אותו עם".

"בעת מחלוקות פוליטיות, כדאי שנסיק מסקנה אחת, מארובות אושוויץ עלה עשן גופותיהם החרוכות של נשים וגברים, של חרדים וחילוניים, לא הייתה הפרדה, לא היה ייחוס, היותך יהודי הקנתה לך את הכבוד המפוקפק לעלות בסערה השמיימה".

סגן ראש בטכס
סגן ראש בטכס

"העולם מעולם לא הכיר רוע צרוף ומוחלט עד הגעתם של הנאצים לשלטון בגרמניה, השמדות עם היו לפני השואה וגם אחרי השואה אך מעולם לא חזו בני אנוש במפעל מתוכנן, מאורגן, שיטתי, רחב ואכזרי כל כך במו שואת העם ההודי" כך פתח את דבריו, סגן ראש העיר משנה שיטרית, שהחליף את ראש העיר הנעדר בשל טכס פרטי משלו לזיכרון אחיו שנפטר.

שיטרית תיאר בפני הנוכחים, מחוויותיו במסע של צה"ל כקצין. "ביקרנו באחד מבתי העלמין בגרמניה. ושם סופר לנו על כמות החיילים היהודים שנפלו במלחמת העולם הראשונה. 13 אלף יהודים גרמנים נלחמו עבור ארצם ונהרגו. כעבור שנים, כל עמם הובל לטבח, כך זכרו להם את גבורתם". והמשיך: "אני מחדד את מה שאמרתי בגלל התופעה הרחבה והגדולה של הכחשת השואה, תופעה נפוצה באומות העולם ולצערי הולכת ונהיית יותר ויותר נפוצה כאן אצלנו. בעולם לא חסרים לנו שונאים".

"אין שום דבר שאפשר להשוות אותו לשואה, בטח לא כשמדובר בנושאים פחותי משמעות שנמצאים על סדר היום. די להכחשת השואה!! מוטב שנפנים ונסיק מסקנה: בעת מחלוקות פוליטיות כאלה ואחרות, כדאי שנסיק עוד מסקנה אחת, מארובות אושוויץ עלה עשן גופותיהם החרוכות של נשים וגברים, של חרדים וחילוניים, של רפורמים ואורתודוכסים, של שמאלנים וימניים, של אשכנזים וספרדים. לא הייתה הפרדה, לא היה ייחוס, לא היה איכפת לאיזו מפלגה הצבעת, ולא נבדק אם קיימת מצווה קלה כבחמורה, היותך יהודי הקנתה לך את הכבוד המפוקפק לעלות בסערה השמיימה".

שיטרית כיאה לסיעה שנכנסה לקואליציה העירונית מצא בנאומו הראשון להתייחס. "עלינו לדעת שגם אם אנחנו מתווכחים וגם אם אנחנו לא מסכימים אנחנו אחים. לא רק כשקשה אלא דווקא עכשיו כשיחסית טוב לנו. מותר לנו לא להסכים, אסור לנו לשכוח שאנחנו בני אותו עם". דבריו נאמרו מול קרחות ביציעים מהם בלטה היעדרות חרדים.

שיטרית הטיב לקשור בין המעשה האכזר של ההשמדה ההמונית לתקומת עם ישראל בארצו ולצה"ל. את דבריו סיכם בציטוט מתוך דבריו של צביקה האוזר, לימים היועץ המשפטי לממשלה, התובע במשפט אדולף הייכמן.

הרב שלמה סויסה עמד לפני הקהל בקול חנוק ובהתרגשות עצומה דיבר לנוכחים ביניהם מר ראובן רוזנבלט ניצול – עדות חיה. הרב סויסה העלה על נס את החסד שעשה עמנו הבורא יתברך. חסד השכחה כפי שהוא מובא בתורת הלבבות. "כי לולא השכחה לא היה נשאר האדם מבלי עצב, ולא היה טורדו ממנו שום דבר משמחת עולם, ולא היה נהנה במה שמשמח אותו כשהוא זוכר פגעי העולם, ואנחנו היום עומדים בערב ציון יום ה-70 להקמת המדינה. עם ישראל חי".

בטכס נכחו סגן ראש העיר שמואל גרינברג (החרדי היחיד), מאיר בלעיש, המשנה לראש העיר חיים בן מרגי, סיעת הליכוד- שלום אדרי והגב' סטלה וולטר, נעדרה האופוזיציה שהסתפקה בנוכחות אחד מחביריה- מוטי כהן. ואף לא אחד מבכירי העירייה, גזבר, מנכ"ל, מבקר, יועמ"ש, מנהל אגף חינוך, מנהל רשת מתנסים, מנהל תיק אירועים ונוער, וגם דובר העירייה שאמור ליחצן את פעילות העירייה לא הקפיד להגיע ליל הזיכרון לשואה ולגבורה.

טכס ליל השואה התקיים באודיטוריום ברנקו וייס מלווה בקטעי שירה של להקת בין השמשות ולהקת התיכון ברנקו וייס. פרק תהילים, תפילת אל מלא רחמים מצמררת ומרגשת מפי דוד לוק, וגם הדלקת ששה נרות זיכרון ע"י ששה בני נוער מיוצאי המסע לפולין. את הטכס הנחה כרגיל יהודה גובני.

נושאים: ליל השואה, בית שמש
סגן ראש בטכס
סגן ראש בטכס
סגן ראש בטכס
סגן ראש בטכס
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: