נווה שמיר או אולי נווה התורה?

תלוי את מי שואלים, במוסדות הרשמיים היא שכונת נווה שמיר, אצל הרוכשים הזוכים בדיור למשתכן יש כבר כוונה לערוך שינוי בשם השכונה לנווה התורה והחסידות.

נווה התורה והחסידות
נווה התורה והחסידות

המאבק על צביונה של שכונת נווה שמיר מגיע אפילו לשמה של השכונה. השם הרשמי שנקבע בידי וועדת השמות העירונית, הוא נווה שמיר, על שמו של ראש הממשלה יצחק שמיר ז"ל. הרוכשים החרדים בשכונה, מתנערים לא רק מאופייה החילוני של השכונה על פי רצון העירייה ומשרד השיכון, אלא גם משמה. קבוצת הזוכים החרדית בפרוייקט של עיר דוד בנווה שמיר פרסמו הודעה לחברים, תוכן המודעה מעודד מאוד את הזוכים החרדים, גם אלה שהתלבטו באם לקבל את רעיון ההצרחה.

הנה לשון ההודעה: "בפרויקט חתמו הזוכים חוזים אצת עו, ד החברה שאמר להם כי מתוך 80 זוגות שחתמו השבוע היה רק זוג חילוני אחד.

אגב זאת, נוקטת הקבוצה בהתכחשות אפילו לשמה של השכונה המיועדת הכוללת את פרוייקט עיר דוד. השם החדש בו הם משתמשים הוא נווה התורה והחסידות- ובחתימה צמצמו זאת לקבוצץ הזוכים רמה ה – נווה התורה.

סיפור דומה היה בשכונת בר אילן, כאשר הדיירים החרדים בשכונה החליטו על דעת עצמם להסב את שם השכונה לקרית הנציב. בניירות שהוציאו הם דאגו לציין כי השכונה קרויה ע"ש קרית הנציב, הוא הרב נפתלי צבי יהודה ברלין, הידוע בקיצור הנצי"ב שהיה ראש ישיבת וולוז'ין.

נושאים: נווה שמיר, בית שמש
נווה התורה והחסידות
נווה התורה והחסידות
נווה התורה והחסידות
נווה התורה והחסידות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: