משטרת ישראל חונכת אגף הדרכה חדש במכללה הלאומית לשוטרים

האגף החדש בפיקודו של ניצב אבשלום (אבשי) פלד, אמון על כל תחום ההדרכה, האימון וההכשרה במשטרת ישראל. אבשי נזכיר למי ששכח היה מת"ח בית שמש בין השנים 1998-2202

מניפים את הדגל
מניפים את הדגל

האגף החדש בפיקודו של ניצב אבשלום (אבשי) פלד, אמון על כל תחום ההדרכה, האימון וההכשרה במשטרת ישראל. אגף ההדרכה יאפשר תכנון איכותי של מערכי הלימוד, חיזוק הרלוונטיות בהכשרה ושמירה על כשירות השוטר לאורך כל שנות שירותו תוך הקניית ידע, ערכים, מיומנויות וכשירות מבצעית לשוטרי ומפקדי משטרת ישראל. בפעילותו יאפשר אגף ההדרכה לעצב את דמותה של המשטרה, להשפיע על איכות מערכת אכיפת החוק כולה ולשדרג את איכות שירותי המשטרה הניתנים לכלל הציבור במדינת ישראל.

הבוקר (יום א', ב' בחשון התשע"ח, 22/10/2017), בטקס חגיגי שהתקיים במכללה הלאומית לשוטרים, נחנך אגף ההדרכה החדש של משטרת ישראל. עם חניכתו, הועבר כל תחום ההדרכה וההכשרה במשטרה תחת האגף החדש, לאחר שהיה מצוי עד כה תחת אגף משאבי אנוש. ההחלטה להקים את אגף ההדרכה במשטרה התקבלה ע"י השר לבט"פ, גלעד ארדן, והמפקח הכללי של משטרת ישראל, רנ"צ רוני אלשיך.

מדובר במהלך אסטרטגי שתכליתו מיצוב ושדרוג תחום ההדרכה וההכשרה בארגון, באופן שיבסס את משטרת ישראל כמשטרה מקצועית וערכית ויכין אותה בצורה מיטבית לאתגרים העומדים בפניה במאה ה-21.

הטקס התקיים במעמד מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, ראש אגף ההדרכה החדש, ניצב אבשלום (אבשי) פלד, סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה ואנשי אגף ההדרכה החדש. אגף ההדרכה יהיה הגוף המוסמך לתכנונה ולניהולה של ההדרכה במשטרה ולהשגת מוכנות וכשירות תפקודית של כלל המפקדים, השוטרים ולוחמי משמר הגבול. אגף ההדרכה יאחד תחת קורת גג אחת את המכללה הלאומית לשוטרים (שנחנכה בינואר 2015) יחד עם חטיבת ההדרכה. האגף יהיה אחראי מקצועית גם על בסיס ההדרכה של משמר הגבול ועל בתי הספר המקצועיים במשטרה.

בין האתגרים העומדים לפתחו של האגף החדש ניתן למנות את: עדכניות הלמידה וחיבורה לצורכי השטח והמציאות המשתנה, התאמת ההכשרות לשוטרי דור העתיד תוך שימוש בטכנולוגיות הדרכתיות מתקדמות והפיכת ההדרכה לזמינה, פיתוח יכולת מדידה של ההכשרות לצורך קבלת תמונה עדכנית אודות כשירות השוטרים, בניית רצף הכשרתי לאורך זמן עבור כל תחום עיסוק משטרתי, תכנון מעגל הדרכה ארגוני, מיסוד מערך חינוך לחיזוק הכשירות התרבותית והטמעת ערכים ועוד.

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, סיפר בנאומו על הרציונאל שעמד מאחורי הקמת האגף החדש תוך ייחודו של מקצוע השוטר בישראל*: "ברובה המכריע של פעילות המשטרה, אין בשטח לא מ"מ ולא מ"פ, לא מג"ד ולא מח"ט, אלא שוטר או שניים, אשר נדרשים תוך עשירית השניה, להפעיל את שיקול דעתם, בהתאם לידע שרכשו והערכים שספגו ולקבל החלטה המתאימה לנסיבות. שוטרים אלה הם אלו שקובעים את התוצאה והם שמשפיעים ישירות על אמון הציבור במשטרה. השוטר במשטרת ישראל נדרש לכל כך הרבה תפקידים, כל כך הרבה מיומנויות והתאמות מקצועיות ותרבותיות, כך שלעיתים נדמה שזהו אתגר שלא ניתן לעמוד בו. זהו אתגר המצריך למידה ושיפור מתמיד ולא רק הכשרה איכותית וכדי לייצר מצוינות ארגונית ואישית, בתוך המנעד האינסופי של אתגרי וסביבות הפעולה של הארגון, הקמנו את אגף ההדרכה. הקמת אגף ההדרכה, הינו מהלך אסטרטגי ארוך טווח, שנועד להכין לשמר ולחזק מקצועית וערכית את המשאב האנושי בארגון, מתוך מטרה לשפר את איכות שירותי המשטרה הניתנים לאזרח".

ביחס לתועלת של המשטרה, מערכת אכיפת החוק והחברה כולה, כתוצאה מהקמת אגף ההדרכה החדש במשטרה, אמר המפכ"ל: " אגף ההדרכה, הוא זה שיסייע בשרטוט פניה של משטרת ישראל לאורך העשורים הבאים כמשטרה עכשווית, המתאימה עצמה לקדמה הטכנולוגית, לאתגרי התקופה ולאתגרים עתידיים. זהו פרויקט דגל במושגים לאומיים ולא רק משטרתיים, בשל החשיבות שיש למשטרה מקצועית, איכותית וערכית, במדינה דמוקרטית. ההכשרה בארגון של אכיפת חוק, מטפחת, מחנכת ומכשירה דורות רבים של מפקדים ושוטרים, מעצבת את דמותו וערכיו של גוף האכיפה ומשפיעה על איכות מערכת אכיפת החוק כולה".

בסיום דבריו, פנה המפכ"ל לראש האגף החדש ואמר: "אבשי איש של אנשים, שדלתו פתוחה תמיד. אדם שהצניעות מאפיינת אותו, מפקד המצוי בלמידה מתמדת ונכון ללמוד מכל אדם ומכל ספר שנכתב. אל מול האתגר העצום נראה כי רק צמא ידע ותאב דעת, יכול לבצע את המשימה המרתקת והערכית הזו, עם התחדשות אינסופית, ברק וניצוץ בעיניים, שליחות וציונות אמתית. מאחל לך אבשי ולאנשיך - הצלחה גדולה בהובלת האגף קדימה".

ר' אגף ההדרכה של משטרת ישראל, ניצב אבשלום (אבשי) פלד, אמר*: "מטרתו של אגף ההדרכה היא בין היתר להתאים את הארגון ואת יכולות השוטרים לאתגרי השעה בסביבה המשתנה באופן תדיר ובכל היבט. באמצעות ההדרכה וההכשרה עלינו לעצב את דמות השוטר – מונח המקפל בתוכו את הכשירות הערכית, הפתיחות לרב תרבותיות, ריסון הכוח, משמעת, אתיקה מקצועית, חוסן אישי ועוד. זאת, במקביל לפיתוח מתמיד של המפקד כמחנך, כמנהיג וכמנהל. אני שמח על ההזדמנות שנפלה בחלקי לחנוך את האגף החדש, להוביל ולעצב את תחום ההדרכה במשטרת ישראל במהלך השנים הבאות

נושאים: משטרת ישראל, ביהס להדרכה
מניפים את הדגל
מניפים את הדגל
מניפים את הדגל
מניפים את הדגל
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: