מלט הר טוב דומם מנועים

הייצור במפעל מלט הר טוב פסק בשבוע שעבר, בקול דממה דקה, ולאחר מאבק רצוף על זכות הייצור וצמצום הייבוא.. הנפגעת העיקרית לטווח הקצר תהיה עיריית בית שמש מלט היה מקור השומה הגבוה ביותר בארנונה בתחום התעשיה

מפעל המלט
מפעל המלט

"חרסה, נגב קרמיקה ועוד רבים - המפעלים הישראלים נופלים אחד אחרי השני, ועובדים טובים הולכים הביתה. זו לא חכמה להשמיע קולות של תמיכה בתעשייה כחול-לבן. צריך לעשות.
עכשיו גם תעשיית המלט הישראלית בסכנה! אל תפקירו אותנו - שימרו על תחרות הוגנת!" עכשיו זו לא אזהרה, גם מפעל מלט הר טוב מדומם מנועים.

מפעל מלט הר טוב אחד המפעלים הכי קהילתיים שיש בעיר בית שמש, דומם מנועים מה שאומר שעובדי המפעל יצטרכו למצוא לעצמם מקור פרנסה אחר או שפשוט ידאג מי שידאג להעסיקם בנשר רמלה.

במפעל מלט הר טוב מועסקים כ-70 עובדים, חלקם לא מאזור בית שמש, כך שההשפעה של סגירת מפעל על כושר התעסוקה באיזור אינו קריטי, אם כי לא כל עובד מובטל הוא עולם ומלואו. מי שכן תינזק בגדול היא עיריית בית שמש, לפחות לטווח הקצר, מפעל מלט הר טוב הוא מקור הארנונה הגדול ביותר בתחום התעשייה, סך הארנונה מהמפעל מגיעה לכדי 8 מיליון שח בשנה. סגירת המפעל או צמצום שטח התעסוקה של המעל ייפגע קשות בעיריית בית שמש. בטווח הארוך אם השטח הענק שבתחום המפעל יוסב למסחר, בנייה, ושירותים עשוי להניב הכנסה מכופלת ואולי גם משולשת. .

במלט הר טוב ניהלו מאבק נגד המשך היבוא הגובר של מלט ישראל. "יבואני המלט מטורקיה ומיוון כבר פגעו בחוסן התעסוקתי של עובדי הפריפריה, כשנלחמו נגד היטל ההיצף על מלט זר - היטל שאמור היה להגן על התעשייה הישראלית מפני ייבוא בהפסד ולאפשר תחרות הוגנת לכולם.

אבל זה לא מספיק עבורם. עכשיו הם רוצים לוודא את חיסולה של התעשייה ישראלית: אפילו את ההיטל האפסי שנקבע הם רוצים לבטל. אם הם יצליחו, וישארו בלי תחרות ישראלית מקומית - מה לדעתכם יקרה? ישאר מחיר זול? לא!"

הנה בימים אלה כאשר הכבשן כבה ומנועי הייצור נדמו במפעל, לפחות אפשר לומר שניצחון היבוא ברור על הייצור המקומי.

נושאים: מלט הרב טוב, בית שמש
מפעל המלט
מפעל המלט
מפעל המלט
מפעל המלט
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
מלט הר טוב דומם מנועים
מלט הר טוב..נכתבה ביום ראשון, 08 בדצמבר 2019, 02:30

איך בכל הכתבה לא התיחסו לזיהום אוייר מהמפעל ..רק להכנסות ולמובטלים..מה עם בריאות ילדים שלומדים סמוך למפעל..מה עם הקשישים שנמצאים סמוך למפעל..

מלט הר טוב דומם מנועים
אנונימיתנכתבה ביום שבת, 07 בדצמבר 2019, 12:54

סופסוף רק מחלות קיבלו התושבים/הבתי ספר סביב. אסטמה סרטן ועוד. זה הזמן לחשוב ירוק! אפשר לעשות בשטח הזה מקורות פרנסה אחרים שאינם יבואו על חשבון בריאות התושבים סביב.

מלט הר טוב דומם מנועים
גולש אנונימינכתבה ביום שבת, 07 בדצמבר 2019, 12:41

מפעל נשר הרטוב הכי לא קהילתי שיש פירות יבשים ונטיעות לתושבים ילידי האזור שימלאו פיהם אבק ובגרין וואש ויעצמו עיניהם מהזיהום והרעש? נשר הרטוב פועל עשרות שנים שלמעלה מ 60% מהשטח הבנוי ללא היתר...השאיפות של נשר לשריפת צמיגים ופסולת כעסק רווחי על חשבון בריאות התושבים התפוגגה ונקווה שלא תחזור. יש חלופה לנשר:מסחר הייטק ותעשיה זעירה וירוקה עם ארנונה גבוהה לרשות.ברוך ה שנשר דוממה מנועים סוף סוף אפשר לשמוע ציוצי ציפורים ולראות שמים כחולים וירח ולא מאחורי ענני אבק כוחות השוק גברו על לחצי לוביסטים וקרי הון שלטון...שנשר יתחילו גם לייבא מלט ואולי אז מחירי הדיור בישראל יחזרו להיות שפויים

מלט הר טוב דומם מנועים
עם מלט בונים דירותנכתבה ביום שבת, 07 בדצמבר 2019, 12:40

נוו הרוויחו יפה והעלו את מחירי הדיור. מה לעשות יש אפשרות להביא מלט יותר זו ל כדי להוריד את מחירי הדיור - זה מבורך! עיריית בית שמש- יכולה להפות את השטח לחממת הייטק. העובדים יוכלו למצוא עבודה אחרת האבטלה נמוכה בישראל. האוויר באזור בית שמש טיפה יותר נקי. כולם מרוויחים.