מי דוחף צעירים לתכנית הצוערים של משרד הפנים?

תכנית 'צוערים לשלטון המקומי' הינה תכנית ייחודית הפועלת לשיפור השלטון המקומי, אחת מבני בית שמש כבר הצליחה בתכנית, מי יבוא אחריה? ומה באמת העלות להעסקת הצוערים, המוטלת על עיריית בית שמש? הכל בכתבה הבאה...

להגיע רחוק
להגיע רחוק

תכנית 'צוערים לשלטון המקומי' הינה תכנית ייחודית הפועלת לשיפור השלטון המקומי בישראל על ידי טיפוח והכשרת קבוצת מנהיגות לניהול מקצועי בתחומים המוניציפאליים. התכנית מיועדת לצעירים ולצעירות בעלי מוטיבציה להשפיע, המבקשים לשלב מצוינות אקדמית וחברתית על מנת להביא לשיפור איכות השלטון המקומי בפריפריה החברתית והגיאוגרפית במדינת ישראל ובכך להוביל להקטנת פערים חברתיים וכלכליים בין הפריפריה למרכז ובין ציבורים שונים בחברה.

התכנית מתקיימת במסגרת יישום החלטת ממשלה "עתודות לישראל" – תכנית אסטרטגית לפרויקט בניין עתודות כוח האדם למגזר השירותים הציבוריים בישראל אשר שמה לה למטרה את פיתוח ההון האנושי והעתודות למנהיגי העתיד של המגזר הציבורי מתוך הבנה כי רק מנהיגים מחוללי שינוי, בעלי תרבות של שיתופי פעולה, ראיה ממלכתית וחשיבה לטווח ארוך יובילו את מדינת ישראל להתמודד עם אתגרי הליבה הניצבים לפתחה של המדינה. תכנית הצוערים לשלטון מקומי הינה תכנית ייחודית הפועלת בשיתוף פעולה בין משרד הפנים, האוצר, המרכז לשלטון מקומי, מרכז המועצות האזוריות, ומפעל הפיס, אשר זיהו צורך בטיוב ההון האנושי ברשויות המקומיות בדגש על הפריפריה.

​​תכנית ההכשרה אורכת כ-3 שנים בתואר הראשון או שנתיים בתואר השני ובמהלכן הצוערים לומדים תואר אקדמי ובמקביל לו תכנית הכשרה אשר כוללת - סדנאות ההעשרה, מפגשים עם דמויות מפתח בשלטון המקומי והציבורי בישראל, סמינרים, סיור לימודי בחו"ל והתנסות מעשית ברשויות מקומיות. בתום תקופת ההכשרה מחויבים הבוגרים לעבודה במשרות מובילות ברשויות מקומיות נבחרות בפריפריה למשך ארבע שנים.

מדי שנה מגויסים לכל אחד ממסלולי התוכנית כ-25-30 צוערים, ברובם בני ובנות הפריפריה, בעלי מתאם קבלה לפקולטות ולחוגים במוסדות האקדמיים הרלוונטיים.

סטודנטים אשר מתקבלים לתוכנית נהנים ממלגת לימודים מלאה, מלגת קיום חודשית, תכנית הכשרה איכותית והשמה בסיום תהליך ההכשרה

כמה צוערים יש בבית שמש? מה העלות הכספית של החזקתם? ומה יוצא לנו מזה, קרי לבית שמש.

עיריית בית שמש מחזיקה כ-12 צוערים, אלו משובצים באגף הגזברות, אצל מנכלית העירייה, בלשכת ראש העירייה ובכל מקום פקידותי אחר. לכאורה רעיון מקסים שבו חושבים על העתיד. אם על העתיד, מה עם עיר העתיד? כמה מבני בית שמש משולבים בתכנית הזו? האם יש מבני בית שמש שלומדים ומשובצים בישובים אחרים? ואם כבר, למה לא בעירם? הרבה שאלות.

מעבר לכך, מה ההוצאה הכספית המועמסת על הרשות המקומית. אז כאן קיבלנו שמדובר במימון מלא מטעם השותפים לפרוייקט ובראשם משרד הפנים, תכנית עתידים, מפעל הפיס ועוד.

מבית שמש למדה בתכנית במחזור הראשון שלה, שנת 2017, שיר משעלי, שעשתה תואר ראשון בכלכלה וסיימה לימודיה לפני שנתיים. היום כבר נחשבת בעיני ראש העירייה כאחת הדמויות המפתח לגיוס ההון הנדרש לנהל את העיר בית שמש.

כמה צוערים יש בעירייה? ובכן לפי מקר אחד יש מעל ל-12 צוערים כאלה ברשות המקומית. לפי דוברת העירייה כעשרה. מה עלותם הכספית? שוב, תלוי ממי תשמעו את התשובה. לפי הדוברת הצוערים ממונים ברוב שכרם עי משרד הפנים- 90% משכרם. לפי מקור האחר כל וער עולה לעירייה כ-60 אלף שח בשנה!!! מניין, ביטוח, הוצאות נסיעה, שעו נוספות ועוד. היכן האמת?

ואם שיר משעלי, למה אין עוד? ברשויות מקומיות אחרות ממליצים על התכנית, באתרי הרשויו תמצאו פרסומים של משרד הפנים בעניין, קול קורא להצטרף. למה אצלנו אין?

לסיכום: תכנית חיונית וחשוטבה לבניית מנהיגות המדינה. מישהו כאן חושש שאולי יצמח מתוך בני בית שמש מנהיג חדש שיכול להאפילו על הקיימים? מסקנה שהולכת רחוק, האם זו לא מטרת התכנית?

נושאים: צוערים, משרד הפנים, עיריית בית שמש
להגיע רחוק
להגיע רחוק
להגיע רחוק
להגיע רחוק
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: