מייסד תזמורת אנדלוסלאם הלך לעולמו

הכנר הבינלאומי יוסי שריקי נפטר לבית עולמו לאחר מחלה קשה. הלווייתו היום בבית העלמין בשעה 14:30

יוסי זל עם תלמידי עוזיאל
יוסי זל עם תלמידי עוזיאל

בית שמש נפרדת מאחד מבניה היקרים ביותר, יוסי שריקי ז"ל, מייסד תזמורת אנדלוסלאם המקומית, שאירחה והתארחה בעולם ובבימות יוקרתיות בארץ. יוסי שריקי ז"ל דור שני במשפחה מוסיקלית, אותה ממשיך בנו עופר שיבדל"א. הסבא המנוח רבי מאיר שריקי היה פייטן בחסד עליון, ומשם החלו צלצולי הפעמונים להדהד.

יוסי ניגן בתזמורת האנדלוסית אשדוד במשך שנים ארוכות, הצליל שבקע מכינורו על בימות ההופעות הרבות, מבנייני האומה בירושלים, דרך אולם התרבות בתל אביב, מילאו ולמות קונצרטים בבאר שבע ובחיפה. יוסי הפתיע כאשר עזב את בימת המוסיקה העולה של האנדאוסית מאשדוד וחזר לבית, כאן בעירנו החליט מיוזמתו לייסד הרכב מוסיקלי חדש תחת השם "אנדלוסאלם". עם חברים מקומיים ביקש להתמקד במוסיקה השורשית. " אני חושב שאנחנו צריכים להתרכז במוזיקה האנדלוסית בלבד ולהיות צמודים למקור. בהרכב חברים יוסי שריקי (כינור) מנהיג הלהקה, ציון אמויאל (עוד ובנג'ו), אברהם וענונו (עוד), מאיר ביטון (מצילתיים), חיים אוחיון (דרבוקה), יוסי אלמליח (פייטן), ואליהם מצטרפת לסירוגין מקהלת של 12 נשים ונגנים נוספים. ללא תמיכה ממשלתית, (אז לא הייתה מירי רגב) התמודדו החברים עם קשיים קיומיים. בימים האלה יוסי עובד לפרנסתו בבוקר בעיריית בית שמש ובערב מופיע עם הלהקות הגדולות ברחבי הארץ והעולם.

יוסי ביסס את החלום שלו, הופעות של להקת אנדלוסלאם עם מקבילים ממרוקו שהגיעו במיוחד לארץ, לשורת הופעות בפני ציבור שהחל לאהוב ולחזור אל מוסיקת השורשים. במקביל צדה עינו של אחד ממנהלי מוסדות החינוך בעיר את הכישרון הגדול ובמיוחד התרשם מאישיותו המקסימה של יוסי. הוא גוייס ללמד מוסיקה בבי"ס הממ"ד אליקים, באורח פלא, תוך שבועות הייתה לביה"ס מקהלה, שפתחה כל אירוע. בביה"ס זכה לתמיכה של מנהל ביה"ס אביגדור אליה ז"ל, אשר הבין במיוחד את הכישרון הטמון במוסיקה לרתק תלמידים לכיסאותיהם. אביגדור ז"ל התפאר בגיוס המוצלח לפני כל, ויותר שיבח איך יוסי מצליח להקסים את הילדים להישאר גם אחרי סיום שעות הלימודים, דבר לא שגרתי בימי אליקים של אז.

כאשר נסגר בי"ס אליקים, קפץ על המציאה מנהל ביה"ס עוזיאל, ושם לימד במשך כשנתיים עד שלוש עד לפרישתו מהעירייה. המשקל הסגולי לעבודתו מתבטא בכמות הילדים שהצטרפו לשיעורים בהנחייתו. "יוסי ייסד את קונצרט חנוכה שממשיך גם השנה ובו חברים לא פחות מאשר 120 ילדים,. אין ספק, אבידה לעולם המוסיקה, אבידה גדולה לבית שמש" מקונן מנהל ביה"ס הרב אוריאל פדידה.

יוסי פרש לגמלאות רק באחרונה ולא הספיק ליהנות מימים שקטים ורגועים שבאים בגיל הפרישה.

היום יובא למנוחת עולמים בבית העלמין המקומי בבית שמש. יהי זכרו ברוך.

נושאים: תרבות, מוסיקה, בית שמש
יוסי זל עם תלמידי עוזיאל
יוסי זל עם תלמידי עוזיאל
יוסי זל עם תלמידי עוזיאל
יוסי זל עם תלמידי עוזיאל
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: