מופע אייל גולן רק עם כרטיסים מסומנים

מהנדס בטיחות של העירייה הגביל את כמות הנוכחים באירוע ולפי עצת המשטרה נעשו כמה וכמה שינויים המאפשרים לקיים את הוראות החוק וגם להגדיל כמות הצופים

הכניסה חופשית? רק בפרסום (מודעת האירוע)
הכניסה חופשית? רק בפרסום (מודעת האירוע)

אייל גולן וישי לוי הם אמנים מושכי קהל, וכאשר השניים מופיעים על בימה אחת בודאי שצפויים להגיע יותר אנשים מאשר במופע של כל כל אחד לחוד. על בימת האמפי העירוני בבית שמש הופיעו אמנים רבים, וכאשר לאירועים הוזמנו אמנים מהשורה הראשונה כמו באירוע שאמור להתקיים ביום חמישי, צפוי להגיע קהל הרבה יותר גדול מאשר בכל אירוע רגיל. במודעות אשר הופצו ע"י המארגנים, נכתב במפורש שהכניסה חופשית. כל מי שרוצה יכול להגיע לאמפי וליהנות.

מישהו חשב אחרת... כניסה חופשית הייתה מאפשרת כניסה המונית שעלולה לסכן בטיחותם של תושבים ובעיקר ילדים. המשטרה נכנסה לכוננות ועמדה על אכיפת הוראות החוק. אישור לאירוע יימסר רק לאחר חוות דעת של מהנדס בטיחות על כמות צופים בהתאם לגודל השטח המגודר לאירוע.

מי שצופה את כמות הנוכחים הגדולה היא משטרת בית שמש, הממלאת את תפקידה באחריות ובמקצועיות ונזהרת מאוד לקיים אכיפת חוק חלילה למנוע כל תקלה בלתי צפויה. המשטרה דרשה ממארגני האירוע, במקרה זה עיריית בית שמש, כמו בערב כל אירוע לקבל חוות דעת מקצועית של מהנדס בטיחות למיקום ולהיקף הנוכחות המכסימלי המותר מבחינתו. במקרה זה מדובר באמפי העירוני אשר ידע הפקות ואירועים לא מעטים.

העירייה הפיצה אתמול הודעה ובה התפרש כביכול שעל פי החלטת המשטרה הכניסה תתאפשר רק עם הצגת כרטיס כניסה אותו ניתן להשיג במקומות הבאים..." וכאן באה רשימה של מוקדי הפצה.

ובכן מתברר שלא המשטרה היא שקיבלה את ההחלטה. המשטרה לא תפקידה לקבוע את כמות הצופים באירוע, מי שקבע זאת, הא מהנדס הבטיחות של העירייה. סנ"צ רונן גורש מפקד תחנת בית שמש מאשר את הדברים. "לא המשטרה קבעה את כמות הנוכחים באירוע מחר עם אייל גולן" כך חזר ואמר מפקד משטרת בית שמש סנ"צ רונן גורש. "מי שקבע את הכמות הוא מהנדס הבטיחות של העירייה שקבע בתחילה מספר של 7300 נוכחים בשטח האמור להתקיים המופע. רק אחרי מאמצים רבים שהסתיימו רק היום, הוגדל מספר הצופים באירוע הזה והועמד על מספר של 10,000 צופים." סנ"צ גורש מתאר את הלחצים שהופעלו כדי להגדיל את כמות הצופים, "הצענו לאחראים להזיז גדר מסוימת כדי להגדיל את השטח לאפשר למכסימום צופים ליהנות. רעיון הכרטיסים היה חלק ממחשבה לתת קודם לאנשי בית שמש ליהנות מהאירוע לפני אורחים ותושבי חוץ". סנ"צ גורש מסביר כי לפי המידע שיש בידו צפויים להגיע ממודיעין ומישובי הסביבה צופים רבים, וכדי למנוע מצב שהאירוע לא ישיג את יעדו הוחלט ללכת על שיטת הכרטיסים המאושרים בידי המשטרה. כך החתמנו כל כרטיס וכרטיס שהופצו".

כאמור ההודעה על השיטה של הפצת הכרטיסים יצאה הודעה רק אתמול, מועד מאוחר ובלי לתת הזדמנות לכל התושבים הזדמנות לדעת על השיטה. "אנחנו מקוים שהדבר הגיע לידיעת כלל התושבים, בעניין זה צריך להפיק לקחים לעתיד". אומר סנ"צ גורש.

הכרטיסים הופצו על פי הודעה ברשת החברתית. האם הידיעה הגיעה לכלל התושבים?

נושאים: מפעל הפיס, המשרד לפיתוח הפריפריה, אייל גולן, סנצ רונן גורש
הכניסה חופשית? רק בפרסום (מודעת האירוע)
הכניסה חופשית? רק בפרסום (מודעת האירוע)
הכניסה חופשית? רק בפרסום (מודעת האירוע)
הכניסה חופשית? רק בפרסום (מודעת האירוע)
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: