לפני 8.5 שנים נשלחה מעטפה ללשכתו של אבוטבול. זוכרים?

ב-2010 נשלחה ללשכתו, בעודו שוהה בחו"ל, מעטפה ובה קליעים ומכתב איום. אבוטבול שייך אז את המשלוח לחילוניים, לאופוזיציה ולתקשורת. המשטרה לא פענחה את מקור השילוח, ואבוטבול גם לא התנצל

משה אבוטבול
משה אבוטבול

ההתקפה הפיזית לכאורה שהייתה השבוע על ראש העיר בית שמש אינה האיום הראשון על חייו של משה אבוטבול. לא קלים חייו ובכלל לא פשוטים. מעבר לעובדה שהוא צריך להתמודד עם קבלת החלטות והכרעות חשובות, צריך להיות מאוד עירני בסביבתו. לראש העיר לא צמוד מאבטח אלא אם כן המשטרה יודעת ידיעות שיש לצפות בעיקבותם סכנה ממשית, ואז, וגם אז מצרפת המשטרה ליווי לאותו אירוע אליו הולך ראש העירייה. בבית שמש אין היסטוריה של איומים או התפרצויות ללשכת ראש העירייה. 'המוקטעה'- כך הוגדרה בזמנו לשכת הראיס, סגורה מאז ימי וקנין, הדלת הנעולה ונפתחת רק לאחר הזדהות קול לפני המזכירות, נתנו ביטחון ובטיחות לכך שלא כל אדם יכול להיכנס ללשכת ראש העירייה, להתפרץ לחדרו ולנסות לפגוע אותו. עם זאת יש בהסטוריה של העיר שדני אירועים יוצאי דופן, הראשון, בפברואר 2010, עוד בתחילת הקדנציה הראשונה שלו, לפני שמונה שנים וחצי, כינס אבוטבול מסיבת עיתונאים בהולה ובה הציג לפני העיתונאים סיפור שעד היום לא בא על פתרונו.

ללשכתו של משה אבוטבול, הגיע מכתב ובו איומים על חייו של ראש העיר ועל חיי משפחתו למכתב צורף קליע של אקדח, כותבי המכתב חתמו בכינוי "החילונים". כך דיווח קול ישראל בזמנו. המשטרה מעולם לא פענחה את הסיפור הזה ולא חשפה את זהות שולחי המכתב מה שמשאיר באור עמום מאוד את הכוונות האמיתיות של אותו משלוח.

בסביבתו של אבוטבול טענו אז, כך דווח בעיתון הארץ, "כי מאז בחירתו, גורמים אופוזיציונרים אשר לא השלימו עם בחירתו לתפקיד, מסיתים ומלהיטים את הרוחות בעיר באופן קבוע ומתמשך". עוד טענו מקורביו של ראש העיר כי "רק לפני חודשיים בישיבת המועצה, הזהיר ראש העיר כי להסתה הקשה נגדו עלולות להיות השלכות קשות, אשר יצאו מכלל שליטה וכי מלים מסוגלות לרצוח". ". אז בפברואר 2010 כיהן אבוטבול כראש העיר בעזרתם האדיבה של סיעות חילוניות ולמרות זאת היה מי ששייך את המעשה לחילוניים, היה מוזר לשמוע האשמה כזו כלפי ציבור שלם. אבוטבול האשים אז גורמים באופוזיציה בעיר, וכן את כלי התקשורת, בהסתה נגדו שהביאה לטענתו למשלוח הקליע ללשכתו. לדבריו, "מנסים לדרדר את בית שמש למלחמת תרבות - דבר שאני לא אתן לו לקרות". כך צוטט בעיתון הארץ.

הפעם, טוען הצעיר שכלי המשחית שהיה בתיקו, סכין, מיועדת לשימושו כחולה צליאק. וכל עניין זליגת כוס הברד - ולא בירה כפי שפורסם בתחילה- נשפך על קרבתו של אבוטבול בשל הלחץ והדחיפות שהיו סביב האירוע.

הפעם אבוטבול גם נמנע לשייך את האירוע לתקשורת או לאופוזיציה, ואפילו נשמע כאומר שאין לו כל היכרות עם החשוד, מה שמשאיר עבודה למשטרה.

בכל מקרה בשונה מהאירוע הפלילי החמור הראשון, הרי שהפעם יש חשוד במעשה לכאורה אשר הובא לפני שופט. המשטרה חוקרת, השלימה חקירתה והגישה הצהרת תובע לפני כתב אישום. דהיינו יש בידיה די ראיות לקבוע את סוג העבירה. החשוד בכל מקרה כבר לא מזוהה עם הציבור החילוני, אלא תושב אחת השכונות החרדיות, בשלב זה או אחר של חזרה בשאלה.

בית שמש חוותה מעשי אלימות לא מעטים כלפי אישי ציבור. אחד מהאירועים הזכורים לרע הוא ההתקפה על שמעון פרס, אז ראש מפלגת העבודה, כאשר תושב השליך לעברו פחית בירה. כעבור זמן השניים נפגשו, משליך הפחית ושמעון פרס, התפייסו והפכו להיות ידידים טובים.

נושאים: אלימות, בית שמש
משה אבוטבול
משה אבוטבול
משה אבוטבול
משה אבוטבול
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: